שיווק חנות וירטואלית: איך למשוך קהל לקוחות ולשמר אותו
בעשורים האחרונים, קניות מקוונות התפתחו לתעשייה בשווי של מיליארדי דולרים. וכיום ישנם למעלה מ-2 מיליארד קונים דיגיטליים ברחבי העולם. הנוחות, תקני האבטחה והפרטיות והחוויה הכרוכה בקניות אונליין השתפרו משמעותית מאז תחילת המסחר האלקטרוני. במדריך זה נחקור את עולם שיווק האיקומרס ונדון בדרכים שבהן תוכלו לשפר את חוויית הלקוח הדיגיטלית עבור החנות המקוונת שלכם.
מהו שיווק חנות וירטואלית?
שיווק למסחר אלקטרוני הוא תהליך של הגברת מודעות והבאת תנועה לחנות אינטרנטית, תוך הפיכת המבקרים באתר ללקוחות נאמנים. ברגע שהשיווק והפרסום נעשים נכון, הם יכולים לעזור לקמעונאים וספקי שירותים אונליין להשיג החזר משמעותי על ההשקעה (ROI) ולהשיג את היעדים והחזון שלהם.
סוגי ערוצי שיווק וירטואלית
משווקי אתרי איקומרס יכולים לנצל מגוון רחב של ערוצים לפרסום, כולל אתרים, רשתות חברתיות, אימייל ומנועי חיפוש כדי למשוך מבקרים ולהשפיע על החלטות הרכישה שלהם. אם תהיתם אם יש ערוצים מיוחדים לשיווק אתרי איקומרס, כנראה שהתשובה היא לא, אבל הדרך היא זו שחשובה.
שיווק באמצעות תוכן
באמצעות תוכן הוא הבסיס להכל, המטרה שלו לייצר ערך לקהל שלכם. לסייע ביצירת לידים, לחזק את המותג ולהביא תנועת לקוחות נוספים לחנות המקוונת. הדרך ליצירת תכנים היא באמצעות מאמרים כתובים ותוכן ויזואלי בווידאו. אם תשתמשו באמצעים האלה תוכלו להוכיח את הערך שלכם בפני הלקוחות, לספק חוויות מותאמות אישית ולבלוט יותר מהמתחרים שלכם. המפתח הוא לעודד מעורבות ולבנות אמון כך שהלקוחות יחזרו שוב לרכישות חוזרות, כשהיופי בכל זה שאתם נשענים על הנתונים בפועל כדי לקבל פידבק על איכות התוכן שלכם.
שיווק ברשתות חברתיות
במגמת עלייה. אפשר לראות המוני משפיענים שמשווקים מוצרים ברחבי הרשת כדי לשכנע ולמקסם מכירות מול הקהל שלהם, שהוא קהל המטרה של המותג. משווקים חכמים משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם כדי לפרסם מוצרים, לקבל משוב מלקוחות ואפילו למכור מוצרים ישירות דרכם. מחקרים מראים כי 43% מהקונים מחפשים מידע על מוצרים ברשתות החברתיות לפני שהם מבצעים רכישה, ורוב הקונים המקוונים מאמינים כי פלטפורמות חברתיות מסייעות להם בהחלטות הקנייה. בנוסף, קמעונאים מקוונים בעלי חשבון חברתי אחד מייצרים בממוצע 32% יותר מכירות מאשר אלו שאינם פעילים ברשתות החברתיות.
שיווק במייל
שיווק באימייל הוא דרך מצוינת להגדיל מכירות עבור חנויות איקומרס. זה יכול להתחיל באימיילים אוטומטיים עם תזכורת עגלות נטושות ועד לקמפיינים מותאמים אישית. דואר אלקטרוני מסייע בבניית קשרים עם הלקוחות, בחיזוק מערכות יחסים ובשמירה על קשר שוטף. חשוב לשים לב כיצד אתם מקדמים מבצעים, קופונים וקמפיינים לטיפוח לידים, כדי לעשות את זה נכון תצטרכו להשתמש בסגמנטציה של רשימות תפוצה כדי להימנע משליחת הודעות המוניות שלא רלוונטיות לקהל המטרה שלכם.
שיווק בהתאמה למובייל
מאז 2018, תנועת הגלישה במובייל עקפה את זו של המחשבים. כיום, יותר לקוחות מבצעים רכישות דרך המכשיר הנייד שלהם מאשר מהמחשב, וכ-51% מכלל הצרכנים קונים דרך הסמארטפון.
שיווק מוכוון למובייל לא מתמקד רק באפליקציה של העסק, אלא גם בהתאמת האתר לחוויית גלישה במובייל, שילוב של SMS, דואר אלקטרוני ורשתות חברתיות באסטרטגיות השיווק וחשיבה של Mobile first, מתוך הבנה ששם תהיה נקודת המפגש הראשונית עם הלקוחות.
קידום אתרים (SEO)
התנועה לאתר שלכם מושפעת בצורה מובהקת מאסטרטגיות SEO, ככל שתאמצו אחת כזו כמה שיותר מוקדם ותתחילו לעשות עבודה על הנוכחות האורגנית שלכם במנועי החיפוש, תצליחו לייצר יותר טראפיק. אופטימיזציה של דפי מוצרים ותוכן באתר תבטיח שהלקוחות הפוטנציאליים ימצאו אתכם כשהם מחפשים מוצרים דומים לשלכם ותגדיל את המכירות שלכם באופן ססיטמטי.
כמה טיפים לשיפור SEO במסחר אלקטרוני:
- בצעו אופטימיזציה לדפי מוצרים עם מילות מפתח ממוקדות, תיאורי מוצרים משכנעים ותמונות איכותיות.
- השתמשו בתגיות מטא תיאוריות ובנו מערכת קישורים שתייצר אמינות מול מנועי החיפוש.
- ודאו שהאתר מותאם לניידים עם זמני טעינה מהירים וחוויית משתמש משופרת.
- עדכנו את התוכן באופן קבוע והוסיפו מאמרים בבלוג עם מילות מפתח רלוונטיות כדי למשוך תנועה אורגנית.
- בנו תוכן שיוכיח למנועי החיפוש שאתם באמת רלוונטיים לתחום שלכם.
פרסום ממומן (PPC)
מחפשים דרך מהירה להגדיל את התנועה לדפי המוצרים שלכם ולהגדיל המרות? קמפיינים של PPC יכולים להיות פתרון יעיל. בפרסום ממומן, אתם משלמים עבור הקלקות על מודעות המופיעות במנועי חיפוש או רשתות חברתיות.
כדי ליצור קמפיינים ממומנים אפקטיביים:
- בצעו מחקר מילות מפתח למציאת המונחים הרלוונטיים ביותר בתחום שלכם.
- כתבו מודעות ממוקדות המדגישות את היתרונות של המוצרים שלכם.
- עקבו אחר ביצועי המודעות והתאימו את הצעות המחיר כדי להבטיח החזר חיובי על ההשקעה (ROAS).
שיווק באמצעות משפיענים
שיווק משפיענים כולל שיתוף פעולה עם אנשים בעלי השפעה ברשתות החברתיות כדי לקדם את המוצרים שלכם בפני קהל עוקבים נאמן. היום תכנים רבים שנראים במעטפת אורגנית, הם בעצם תכנים שיווקיים, יש אסטרטגיות שלמות באיקומרס שמשלבות משפיענים. המאמצים העיקריים הם חנויות אופנה, ביוטי, קוסמטיקה, ריהוט ועוד.
שיווק רב-ערוצי
שיווק אומניצ’אנל מבוסס על יצירת חוויית לקוח הוליסטית בכל הערוצים האפשריים, כולל ערוצים דיגיטליים ומסורתיים. המטרה היא לפגוש את הלקוח בכל ערוצי המסרים ונקודות המגע האפשריות.
מחקרים מראים שהעדפת הלקוחות לקמפיינים של שיווק רב ערוצי עלתה ב-14.8%. בנוסף, משווקים המשתמשים בשלושה ערוצים או יותר בקמפיין אחד, נהנים משיעור רכישה גבוה ב-287% ושיעור שמירה על לקוחות גבוה ב-90% יותר מאלה המשתמשים בקמפיין ערוץ אחד בלבד.
אם תנצלו את כל ערוצי השיווק הזמינים ולפתח אסטרטגיית שיווק אומניצ’אנל אפקטיבית תוכלו להניע לקוחות איקומרס לבצע רכישות, בין אם במובייל, באינטרנט או ברשתות החברתיות.
אסטרטגיות וטכניקות שיווק איקומרס מוכחות
משווקים יכולים להגיע ביעילות לקהל שלהם, לשפר את המודעות למותג ולהגביר את מכירות האונליין באמצעות אסטרטגיות שיווק למסחר אלקטרוני דרך הדרכים הבאות:
ניצול נתוני שיווק למסחר אלקטרוני
אם אתם לא משתמשים בשיווק מבוסס דאטה, אז מה אתם עושים?
הנתונים הם חלק בסיסי וקריטי בפרסום ומאפשרים לעסקי איקומרס להתחבר ללקוחות במקום ובזמן הנכון, עם ההצעה הנכונה. על ידי גישה מונחית נתונים לשיווק במייל, צוותי השיווק יכולים להתאים תוכן בצורה מדויקת, למקד את הקהלים באופן ראוי ולמדוד את נתוני המכירות באיקומרס כדי לשפר אסטרטגיות לאורך זמן.
הגדילו את המודעות למותג שלכם
בניית מודעות למותג היא קריטית להצלחה באיקומרס. לא משנה כמה המוצרים שלכם מצוינים או כמה החוויה שלכם מותאמת ומרתקת, כל זה לא חשוב אם קהל היעד שלכם לא מודע למותג שלכם או לבעיות שהמוצרים שלכם פותרים. כאשר אין דרישה קיימת למוצרים שלכם, עליכם ליצור אותה על ידי השקעה באסטרטגיות שמגבירות את הנראות.
על ידי התמקדות בבניית נוכחות ברשתות החברתיות ויצירת שותפויות אסטרטגיות עם משפיענים ויוצרי תוכן, תוכלו להציג את המוצרים לקהל הנכון. ככל שמודעות המותג גוברת זה יתורגם בתנועה לאתר. בשילוב עם תפיסת First party Data ואופטימיזציה של שיעור ההמרות, תוכלו להניע את אותם קונים פוטנציאליים לקראת ביצוע רכישות.
השתמשו באוטומציות שיווקיות לקידום מוצרי החנות שלכם
ככל שהעסק שלכם גדל כך גדלה גם כמות הנתונים שאתם אוספים. בעזרת אוטומציות שיווקיות, תוכלו לנצל את הנתונים האלה כדי לשפר את אחוז הלקוחות החוזרים ואת נאמנות הקהל שלכם.
אוטומציה מאפשרת לכם ולצוות השיווק שלכם למקסם רגעים קריטיים במסע הלקוח ולהשאיר את הלקוחות מעורבים 24 שעות ביממה.
בכך, תהליכים אוטומטיים יכולים להחזיר לקוחות שנטשו את עגלות הקניות שלהם ולשלוח תזכורות מותאמות אישית או הצעות בלעדיות שמניעות המרות. בנוסף, ישנן אוטומציות של תקשורת לאחר רכישה כמו שליחת מייל תודה, בקשות משוב או המלצות על פי רכישות קודמות. הן עוזרות לטפח קשרים ולבנות נאמנות ארוכת טווח.
פרסונליזציה היא שם המשחק: התאימו אישית את חוויית הלקוח
הצעות ותוכן שיווקי מותאמים אישית משפרים את נאמנות הלקוחות, מגבירים את ההכנסות מלקוחות פעילים ומאפשרים לשמר את הקיימים. פרסונליזציה יכולה להפוך את החוויה של הלקוחות שלכם למנוע צמיחה עבורכם, תוכלו להתאים את הקטלוג שכל לקוח יקבל בצורה דינמית, לנבא את המוצר הבא שהלקוח ירכוש ולהציע לו, להשתמש בשם הפרטי, במידע שקיים עליו במערכת, באופי הרכישות של הלקוח, כדי לגרום לו להרגיש שאתם רואים אותו.
היכולת להגיע ללקוחות בזמן הנכון עם התוכן הנכון מאפשרת לצוותי שיווק איקומרס להגדיל את הסיכוי לרכישה ולהשיא הכנסות ורווחים.
תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC)
לקוחות של חנויות איקומרס נמצאים ברשת ומדברים על המותגים בשוק, זה אפילו סוג של תחביב. בין אם אתם מודעים לזה ובין אם לא, תוכן מהסוג הזה הוא אמיתי ובלתי מעובד ויש לו ערך אדיר בבניית אמון עם הלקוחות ויצירת מקרבים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
השתמשו בתוכן הזה לטובתכם על ידי ניצול ביקורות של לקוחות, פוסטים ברשתות חברתיות וצורות אחרות של תוכן שנוצר על ידי משתמשים באסטרטגיות השיווק לאתר האיקומרס שלכם.
ברוך הבא למועדון! מועדוני לקוחות לאיקומרס
לקוחות נאמנים הם הנכס הטוב ביותר שלכם, הם מוסיפים ערך ומגדילים את העסק שלכם דרך שיווק מפה לאוזן, שיתוף ברשתות חברתיות ועוד. הם אפילו מוציאים 67% יותר על מוצרים ושירותים בהשוואה ללקוחות חדשים. אז למה לא לתגמל אותם עם תוכנית נאמנות מסודרת?
הציעו ללקוחות האיקומרס שלכם תוספת ייחודית, מותאמת לנייד, לחוויית הקנייה שלהם עם תוכנית נאמנות. זה יכול להיות מבוסס נקודות, מבוסס הוצאות, מבוסס מנוי או משהו אחר. מה שחשוב הוא לשלב את מועדון לקוחות עם התהליכים הפרסונליים, השיווק האוטומטי, המוצרים שתרצו לקדם והתמונה השיווקית כולה שתרצו לייצר.
השקיעו בפלטפורמת דאטה מרקטינג
דאטה מרקטינג היא אולי ההיבט החשוב ביותר בשיווק דיגיטלי. פלטפורמת דאטה מרקטינג טובה תספק תובנות לגבי בסיס הלקוחות שלכם ותכין תחזיות שתוכלו לנצל באסטרטגיית השיווק שלכם כדי לשלוח את ההצעה הטובה ביותר למשתמש בנקודת זמן אמת, כדי למקסם את המכירות בדיוק באותה נקודה.
היום, פלטפורמת דאטה מרקטינג מתקדמת יכולה בעזרת הטכנולוגיה הקיימת לאפשר לכם לנהל את כל המסרים השיווקיים שלכם.
התאימו את אסטרטגיית השיווק שלכם עם יעדי העסק
היעדים של העסק שלכם צריכים להיות הגורם המניע מאחורי כל מה שאתם עושים. האם אתם רוצים למשוך יותר לקוחות? להשיג מכירות מסוימות? להגדיל את מספר העוקבים שלכם ברשתות החברתיות?
בהתאם לתעשייה שלכם, לגודל החברה שלכם ולמשתנים נוספים, תוכלו לקבוע קריטריונים להשוואת נתונים שיסייעו לכם למדוד את השפעת השיווק. ישנם משאבים שונים בהם תוכלו להשתמש כדי לקבל תובנות לגבי סטנדרטים מקובלים בתעשייה, וכאשר תשיגו ותנתחו את הסטנדרטים הללו, תוכלו לראות כיצד העסק שלכם מתמודד מול המתחרים, להבין איך לפעול ולממש את החזון שלכם.
תתחילו עכשיו- תרוויחו היום
את הפעולות הפשוטות ביותר, הטבעיות ביותר שהן בעצם התשתית למערכת יחסים, גם בין אנשים וגם לבין מותגים, תוכלו להתחיל כבר עכשיו. לשלוח מיילים, לחלק את הקהל שלכם לסגמנטים, לייצר תוכן פרסונלי ומעניין ולבנות תהליכים אוטומטיים. זה אמנם דורש מחשבה, אבל זה לחלוטין אפשרי וברגע שזה יעבוד אתם תמכרו במינימום מאמץ. את הפעולות הפשוטות האלה תוכלו לעשות במשך 30 ימים ללא עלות באקטיב טרייל, אחר כך כבר תבינו למה רצוי שתאריכו ותשמרו על קשר אישי עם הקהל שלכם.