שיווק מבוסס דאטה: כך תגרמו לנתונים לעבוד בשבילכם
דמיינו עולם שבו אתם יודעים בדיוק מי הלקוחות שלך, מה הם רוצים, ומתי הזמן המושלם שבו הם אוהבים לרכוש ותוכלו להציע להם הצעות מכר. זה לא קסם – זה שיווק מבוסס נתונים! בואו לגלות איך לאסוף מידע, להבין את הקהל שלכם, ולבנות קמפיינים שמביאים תוצאות הרבה יותר טובות.
למה לנחש אם אפשר לדייק באמצעות נתונים?
בעבר, שיווק התבסס על אינטואיציה: רעיונות טובים, תחושות בטן, והרבה ניסוי וטעייה. היום, בעולם דיגיטלי שבו כל לחיצה, פתיחת אימייל או ביקור באתר משאירים אחריהם שובל של מידע – אפשר סוף סוף לקבל החלטות חכמות ומדויקות. חלק מהמותגים הגדולים יודעים לעקוב אחרי הנתונים האלה, לחבק אותם חזק ולהשתמש בהם בדיוק בזמן הנכון מול הלקוחות שלהם כדי למקסם מכירות.
שיווק מבוסס נתונים הוא הדרך שלכם להפסיק לנחש ולהתחיל לדעת:
- מי הלקוחות שהכי סביר שיקנו ממך?
- מה הם מחפשים ומתי?
- איך לגרום להם ללחוץ, לקנות ולחזור שוב?
- מה המוצרים שהם אוהבים, מה גורם להם להגדיל את סל הרכישות ואיזה המלצות הם אוהבים לקבל מכם.
במילים אחרות, זה כמו לקבל הצצה ישירה לראש של הלקוחות שלכם ולהציע להם הצעות מכר עם מסרים שיווקיים שירגישו מותאמים אישית ברמה הגבוהה ביותר, כאילו הכרתם אותם לפני. המסרים האלו יצרו תחושה גבוהה של אמון ביניכם ויורידו כל חסם בדרך לרכישה נוספת.
מה זה שיווק מבוסס נתונים ולמה הוא חייב להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם?
שיווק מבוסס נתונים (Data-Driven Marketing) נשען על מידע אמיתי כדי להבין את הצרכים, ההרגלים וההעדפות של הלקוחות שלך.
במקום לנחש מה יגרום להם לרכוש – תאספו נתונים, נתחו אותם, תבצעו התאמות חכמות בזמן אמת. התוצאה? קמפיינים מדויקים יותר, חוויית משתמש טובה יותר יותר מכירות ופחות הוצאות.
היום ישנן מערכות שיודעות להכיל את הדאטה, לספק דשבורד של תמונת מצב, לייצר דו”חות RFM, בעזרת ההמלצות והתובנות לצאת לפעולות בערוצי שיווק רבים.
כשבמוקד נמצאת דווקא היכולת לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות ולהגביר מעורבות בעזרת האמון שנוצר בין המותג לקהל. יש פער בין ההבנה ששיווק מבוסס נתונים הוא בעל אוריינטציה טכנולוגית לבין המשמעות שמניעה בסוף רכישות והיא מאוד אמוציונלית וקשורה לרגש כלפי מותג. דווקא בזכות היכולות הטכנולוגיות ניתן לגשר על הפער של הריחוק שנמצא בדיגיטל, לייצר קרבה ולגרום לכל מותג לפתח אמון בקרב לקוחותיו והקהל הפוטנציאלי שלו.
היתרונות של שיווק מבוסס נתונים ולמה זה משנה את חוקי המשחק?
טרגוט חכם ומדויק: במקום לפזר מודעות לכל הכיוונים אפשר להגיע בול לקהל המטרה, בין אם מדובר בקמפיינים שמבוססים על הדאטה במערכות, או בין אם פונים בשיווק ישיר לקהלים הקיימים שנרשמו לקבל מכם תכנים.
הגדלת אחוזי ההמרה: כשכל מסר מותאם אישית, אנשים מקליקים יותר, פותחים יותר מיילים – ומבצעים יותר רכישות. כשאחוזי ההמרה עולים ומשתמשים בערוצי שיווק ישיר, קל יותר להגיע לנתוני החזר השקעה טובים יותר ולהיות רווחיים.
מיתוג חזק יותר: גם המיתוג חזק יותר וכוח המותג בא לידי ביטוי ברגע שאתם מחזקים קשרים. יש יותר רגשות חיוביים כלפי המותג שלכם, קהל הלקוחות נאמן יותר, מבצע רכישות חוזרות, כוח המותג מתבסס בשוק ואתם יכולים להנות משגרירי מותג בכל מקום.
איך ליישם שיווק מבוסס נתונים בצורה נכונה?
תתחילו באיסוף מידע: כל אינטראקציה של הלקוח עם האתר, מערכת הדאטה מרקטינג, או הרשתות החברתיות שלך היא מקור לזהב שיווקי. השתמשו בכלים כמו Google Analytics, מערכות CRM ואוטומציות שיווקיות כדי להבין את ההתנהגות של הלקוחות, לנתח אותן ולהבין אותן לעומק.
בצעו פילוח חכם: לא כל הלקוחות זהים. חלקם מחפשים מחיר נמוך, אחרים רוצים את האיכות הטובה ביותר, יש כאלה שאוהבים רק מוצרים בצבע אדום ואחרים את הטעם החמוץ. בעזרת פילוח נכון תוכל להתאים את המסרים לכל קבוצה בצורה המדויקת ביותר, כך הצעות הערך שלכם יהיו נכונות יותר. אחוזי הפתיחה, ההקלקה והמעורבות ירקיעו שחקים.
התאם מסרים לנתונים: אם אתם יודעים שלקוח מסוים מתעניין במוצר ספציפי, תתאימו עבורו מוצרים קשורים במקום להציע מוצרים כלליים, או מוצרים שהוא לא צריך. האופטימיזציה שלכם גם צריכה להיות בהתאם לתגובת הלקוחות. כך שאם תמדדו ותבינו מה עובד לכם מבחינת מוצרים, ניסוחים, תוכן ומשפכים שיווקיים, תוכלו להתייעל ולהיות טובים יותר.
השתמש ב-A/B Testing: אין מה לעשות, כשמדברים על נתונים מדברים על בדיקות A\B בין היתר. הן אף פעם לא מאכזבות וכנראה שהן תמיד יהיו רלוונטיות. בדקו כותרות שונות, עיצובי דף נחיתה ומודעות פרסום כדי לראות מה עובד הכי טוב. תנו לנתונים להוליך אתכם.
נתונים בזמן אמת: אין צורך לחכות שבועות כדי להבין אם הקמפיין שלכם עובד. השתמשו במידע עדכני כדי לשנות, לשפר ולדייק תוך כדי תנועה. כשהנתונים מסודרים מול העיניים קל יותר להגיב ולא רק להיות תגובתיים, אלא מדויקים יותר. אבל כן, בשביל כל זה צריך להתחיל בתהליכי סידור ואגרגציה.
מוכנים להצמיח את השיווק עם הדאטה שלכם?
במקום להוציא תקציבי פרסום על השערות, תנו לנתונים להוביל אתכם ישירות ללקוחות הנכונים. עם שיווק מבוסס דאטה,לא רק תחסכו את תקציבי הענק– תוכלו למקסם ההשפעה של כל קמפיין על הלקוחות ולפגוע בול.
הגיע הזמן להתחיל! תנו לטכנולוגיה לעשות את העבודה הקשה עבורכם עם מערכת אוטומציות חכמה, מסעות לקוח מותאמים אישית וניתוח נתונים בזמן אמת.
אקטיב טרייל היא מערכת דאטה מרקטינג, מהחלוצות בשוק שהבינו כמה ערך יש כשטכנולוגיה פוגשת מגע אישי מול הלקוחות.
היתרונות בעבודה עם מערכת טכנולוגית כמו אקטיב טרייל לניהול הדאטה תבוא לידי ביטוי ביכולת לנהל את כל ההתקשרויות במקום אחד. זאת אומרת התהליך יתחיל בהזנת דאטה למערכת, הכנסת שדות נמען עד לרמה של מיקרו סגמנטים, יצירת קבוצות דינמיות שיורדות לפרטים הקטנים ביותר: צבע אהוב, מוצר פופולרי, טרנדיות, מוצרים משלימים, מספר רכישות, חישוב שדות, מוצרים דינמיים. המערכת תוכל לייצר תובנות על הדאטה ולהציע איך לפעול אל מול כל סגמנט, את הפעולות הישירות מול הלקוחות תוכלו לבצע ישירות מאותה המערכת: עם מיילים, סמסים, וואטסאפים ואפילו פוש נוטיפיקיישן- שיעזרו לכם לחזק את מערכות היחסים, למתג אתכם מול הלקוחות ולהרוויח הרבה יותר מהפעילות העסקית שלכם.
תתחילו ב-30 ימי ניסיון, תקשיבו לדאטה שלכם, חבקו אותה, תמכרו יותר.