איך לבחור כותרות לניוזלטרים שאתם שולחים לנמענים?

בחרתם מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת ומתוחכמת לשליחת מיילים ללקוחות שלכם, השקעתם מחשבה ותכנון בסדרת ניוזלטרים מקצועיים, איכותיים ומעניינים, דאגתם לעיצוב מתאים, תכננתם אפילו הטבה ייחודית ללקוחות המנויים על רשימת הדיוור שלכם, ואתם ממתינים בדריכות לסטטיסטיקות. להפתעתכם, אתם מגלים שאחוזי פתיחת המיילים נמוכים במיוחד ולא מבינים מה אתם עושים לא נכון.

איך לכתוב כותרת לניוזלטר?

ניוזלטר מוצלח מתחיל בכותרת מנצחת

צאו מנקודת הנחה שהלקוחות שלכם עסוקים בדיוק כמוכם. גם הם מוצפים בניוזלטרים, פרסומות ומיילים שיווקיים; הם סורקים את המיילים במהירות והיד שלהם קלה על כפתור המחיקה. יש לכם שניות ספורות למשוך את תשומת לבם או לסקרן אותם, וכאן נכנסת לתמונה הכותרת. כותרת מנצחת היא טיזר שמרמז על הנושא ומושך את תשומת לב הלקוחות ברשימת הדיוור לפתוח את המייל ולהמשיך לקרוא.

איזו כותרת גורמת ללקוחות לרצות לקרוא עוד?

שילוב של כמה פרמטרים הופך כותרת ממשעממת לכזו שמושכת תשומת לב: פנייה לאינטרסים של הקורא, רמז לפתרון פשוט ומהיר וסקרנות.

הכותרת : “לא עומד בעומס? 5 כללי הזהב שיפנו לך זמן” למשל, היא כותרת שמשלבת בתוכה את שלושת הפרמטרים – היא פונה לאינטרסים של אנשים עסוקים (רובנו), נותנת תחושה של פתרון מהיר בלחיצת עכבר (חמישה כללים? זה בטח פשוט) ומעוררת סקרנות (אילו כללים?) ולכן, היא כותרת נכונה.

כותרת כמו: ”איך להתמודד עם עומס בחיים” לעומת זאת, תביא כנראה לתוצאות טובות פחות.

טיפים לבחירת כותרת נכונה לניוזלטרים שאתם שולחים

1. הקפידו על כותרת קצרה יחסית – כזו שלא נדרש מאמץ גדול מדי כדי לקרוא ולתפוס אותה.

2. הימנעו מיצירתיות יתר – כותרות דו משמעיות או שדורשות מחשבה רבה מדי, יעילות פחות.

3. כותרת הניוזלטר צריכה לרמז על התוכן שהקורא ייחשף אליו בהמשך. הניוזלטר מדבר על דרכים לירידה במשקל או מזמין לסדנה בנושא? הזכירו זאת כבר בכותרת. חשבו על הקורא כשאתם חושבים על הכותרת ותנו לו להרגיש שהתוכן שהוא עומד לקרוא פונה אליו ספציפית.

קחו כדוגמה את הכותרת הבאה: “נאבק על כל לקוח? למד כיצד מגדילים את מאגר הלקוחות גם בתקופת מיתון”. אם הקורא יגיד לעצמו: “זה בדיוק מה שמעסיק אותי עכשיו” או “זו בדיוק התוצאה שאני שואף אליה” – השגתם את מטרתכם.

4. זה המקום לציין שמילים אקטואליות לתקופה כמו: מיתון, בחירות ועוד, מושכות תשומת לב.

5. כתבו כותרת מניעה לפעולה, אבל הימנעו מתחושת דחיפות מוגזמת שעלולה להרתיע את הנמענים.“הירשם עוד היום!!!”היא דוגמה לדחיפות מוגזמת.

6. הימנעו מכותרות שנראות כמו ספאם. לכולנו יש מנגנוני זיהוי משוכללים שמרתיעים אותנו מתכנים כאלה.

7. נסו גרסאות שונות של כותרות ובדקו את אחוזי הפתיחה והקריאה של הניוזלטרים – זה ייתן לכם אינדיקציה טובה על מה עובד עבור המנויים ברשימת הדיוור שלכם. באמצעות מערכת אקטיב טרייל, פונקציית AB testing תאפשר לכם לעשות שינויים מינוריים ולנתח את התוצאות בין שני הניוזלטרים.

נשמע כמו הרבה עבודה? נכון, הזמן שנדרש למציאת כותרת טובה עלול להיות ארוך כמו הזמן שנדרש לכתיבת התוכן של הניוזלטרים, וזה בסדר. הרי המטרה אינה שליחת מיילים בתפוצה רחבה ככל האפשר, אלא הגדלת מעגל הלקוחות שלך.

אם בגלל כותרת לא מתאימה או לא מרשימה תפספס תשומת לב של לקוחות פוטנציאליים, החטאת את המטרה שלך.

אחרי שכתבתם כותרת מבריקה, הגיעה השעה לבחור למי לשלוח את הדיוור ואיך לפלח את רשימת הנמענים שלכם. למדו איך לפצל את שליחת הדיוור לפי מין הנמען.

למאמרים נוספים הכנסו לבלוג של אקטיב- טרייל.