איך להגדיל את מספר המנויים בשלושה צעדים פשוטים

רוצים לשפר את טפסי ההרשמה לקמפיינים שלכם? כדאי שתתחילו במילים שבהן אתם משתמשים

בדרך כלל, כשמדברים על אופטימיזציה של טפסי הרשמה לקבלת דיוור אלקטרוני, יש נטייה להתעלם מאלמנט בסיסי ומכריע – המלים שבהן משתמשים. בעוד שזמן רב מוקדש לעיצוב טופס הרשמה, לפרטים שיש למלא ולגודל הכפתורים, רק מעטים מוכנים להקדיש את הזמן לבחינת הטקסט. אבל למלים יש כוח. כש-Cabot Heritage Corporation כתבו “הרשמה” על כפתור השליחה של הטופס, מספר הנרשמים צנח ב-22.9 אחוזים.

הנה שלושה רעיונות שכדאי לנסות:

כוחה של מילה: הצטרפות או הרשמה?

אתרים שונים מתארים אחרת את תהליך ההרשמה. חלקם משתמשים במילה “הצטרפו”, חלקם ב”הרשמה” ואחרים ב”הירשמו עכשיו”. האם יש לבחירת המלים הזו משמעות?

המילה “הרשמה” משמשת פעמים רבות בהקשר של תשלום עבור מוצר או שירות מסוים. אם אתם נרשמים לחדר כושר או ללימודים, ייתכן שהקונוטציות של מילה זו יגרמו להיסוס. מצד שני, הרשמה בחינם מרמזת לערך רב יותר מאשר “הצטרפות” בחינם.

המילה “הצטרפות”, לעומת זאת, מרמזת למחויבות כלשהי. האם לשימוש במילה זו יש סיכוי רב יותר לשכנע את המשתמש להירשם? אין כאן תשובה חד-משמעית. משמעותן של מילים תלויה בהקשר שבו הן משמשות. האתר Lawbooks למשל, שואל את קוראיו האם הם מעוניינים “להיות מעודכנים לגבי מוצרי החוק האחרונים” ו”לחסוך יותר” ברכישה באתר. הרשמה לרשימת התפוצה במקרה זה, דומה להצטרפות למועדון חברים סגור ולמילה “הצטרפות” יש כוח רב.

בהקשר אחד “הרשמה” יכולה להקפיץ את מספר הנרשמים ובהקשר אחר לא. כדאי לנסות מספר אפשרויות, ולראות כיצד הן השפיעו על הסטטיסטיקות שלכם. כמו כן, נסו צירופים שונים והטיות שונות: “הירשמו עכשיו”, “הרשמה”, “הצטרפות” ו”הצטרפו למועדון” – כל אלה יכולים לשנות מאוד את קצב גדילת רשימת התפוצה שלכם.

מאקו מזמינים אתכם להצטרך לרשימת התפוצה שלהם עם כפתור “הירשמו” ומבטיחים שהההרשמה היא לכתבות וסיפורים מעניינים.

טופס הרשמה מאקו

קמפיין דיוור: ניוזלטר או עדכון?

האם אתם מכנים את הקמפיינים שלכם “ניוזלטרים”? ואולי “עדכונים”? המילה “עדכונים” מרמזת על מידע תלוי זמן, כלומר, חדשות או מבצעים. “ניוזלטר” לעומת זאת, מרמז על דיוור אלקטרוני שמכיל בעיקר תוכן ופחות קידומים שיווקיים.

בחירת מילים נכונה תשפיע לא רק על אחוז המצטרפים החדשים, אלא גם על האופן שבו הם יתפסו את הקמפיינים שלכם. אם המשתמשים יצפו לקבל עדכונים על מבצעים ויקבלו, במקום זאת, כתבות מקצועיות, הם עלולים להתחרט על ההרשמה.

נסו להשתמש במילים שיתארו בדיוק את הקמפיינים שלכם. אפשר לעשות זאת גם אם אין לכם מספיק מקום לתיאור מפורט; האופן שבו אתם מכנים את הקמפיינים שלכם יכול לשמש כרמז מספק עבור הגולשים.

קסטרו, לדוגמא, משתמשים במילה “ניוזלטר” בכותרת טופס ההרשמה ומתחת לה מספקים הסבר באורך של כ-2 שורות על תוכן הדיוורים לאחר ההרשמה (עדכונים על חדשות אופנה, מבצעים ואירועים). קסטרו אף מגדילים וכדי ובשלב ההרשמה ניתן לבחור איזה דיוור רלוונטי עבורך כדי שבסופו של דבר המדוורים שלהם יקבלו דיוור מפולח לפי מין. כך קסטרו יכולים לדוור בצורה ממוקדת ומפולחת והמדוורים יודעים עוד בטרם ההרשמה שהדיוור יהיה עם התוכן רלוונטי ביותר עבורם.

טופס הרשמה - קסטרו

ותרו על הג’יבריש

לאנשי שיווק ודיוור אלקטרוני יש שפה משלהם, אליה הם רגילים. עבור המשתמשים, השפה הזו יכולה להיראות כאוסף הברות חסרות משמעות. הבעיה הזו מחריפה כשאין מקום ליותר מדי מילים בטופס ההרשמה. כך למשל, נוצרים מקרים שבהם אנשי שיווק מצפים מהמשתמשים להבין לבד שעליהם להוסיף את כתובת האימייל שלהם בשדה הריק.

במקרים אחרים משתמשים לא מצליחים להבין על מה ללחוץ כדי לשלוח את כתובת האימייל. אם אין לכם כפתור שליחה ברור, לא כל המשתמשים יבינו שהם צריכים ללחוץ על “Enter” או על החץ המוזר שבסוף הטופס.

טופס ההרשמה צריך להיות אינטואיטיבי וקל להבנה במידת האפשר. אתם אינכם המשתמש הממוצע. אם אתם כותבים שהקמפיין שלכם הוא “דו-שבועי”, האם המשתמשים שלכם יניחו שהקמפיין נשלח פעם בשבועיים או פעמיים בשבוע? התשובה הנכונה, כמובן, היא פעם בשבועיים, אולם לא כל המשתמשים ידעו זאת. האם כל המשתמשים יודעים מה פירוש Opt-In? גרסת HTML? “הסרת הרשמה”?

נסו לבקש מחבר שאינו מתמצה בתחום לקרוא את טופס ההרשמה שלכם. אם הוא לא יבין חלק מהמילים, החליפו אותן.

וגם באופן כללי, שמרו על הנעה לפעולה ברורה, תנו לקוראים שלכם להבין מה אתם רוצים שהם יעשו ואיפה.

באתר הרשימות הפופולרי BuzzFeed מאפשרים לכם להרשם לעדכון שבועי עם כל מה שחדש בענייני החתולים ברשת. כך חובבי החתולים יכולים להרשם במקום אחד ולהיות רגועים ולדעת שכל חדשות החתולים הויראלים יגיעו אליהם ברשימה ישירות למייל שלהם.

buzzfeeds this week

אז לא משנה אם אתם קסטרו שרוצים להגדיל את קהל הלקוחות שלהם ולהציע מבצעים אטרקטיביים או buzzfeed שרק רוצים שתקראו על חתולים, קהל היעד שלכם נמצא ברשת והוא רוצה לקבל לתיבת הדוא”ל שלו את העדכונים שלכם. חשבו על השירות שאתם מציעים, על הטרמינולוגיה הנכונה, על הערך שאתם מציגים לגולש ואיך אתם מניעים אותו לפעולה.

לאחר שבניתם רשימת תפוצה, הגיע הזמן גם לדוור אליה: קבלו 14 רעיונות לניוזלטר שיעניין את הגולשים שלכם.

או קראו מאמרים נוספים בבלוג של אקטיב טרייל.