אופס… איך לתקן טעות בשליחת קמפיין דוא”ל ולצאת גדולים!

כפות הידיים מתחילות להזיע… דופק לב מואץ… התכווצויות…

אם מתישהו עשיתם טעות בשליחת קמפיין דוא”ל לנמענים שלכם כמו: שליחה מוקדמת מדי, קוד קופון לא נכון, קישורים שלא עובדים, קבוצת נמענים לא נכונה וכו’ אתם בטח יודעים איך זה מרגיש.

מן הסתם הייתם מייחלים לחזור אחורה בזמן כדי לשנות את המצב. אבל הנה סוד קטן. אתם לא היחידים שחוו את זה, זה קרה גם לנו! ולמען האמת, אפילו המותגים הגדולים עברו את המצב הזה. יותר מפעם אחת אפילו.

הנה שלושה שלבים להתאוששות מטעויות בשליחת דוא”ל:

שלב 1: הערכת מצב

במצב כזה, התגובה הראשונית של רוב האנשים תהיה להיכנס לפאניקה ולהגיב באימפולסיביות. עם זאת, חשוב לשמור על קור רוח ולחשוב לפני שאתם פועלים. פאניקה ופעולות פזיזות יגרמו לכם רק נזק נוסף! תירגעו. תזכרו כי ניתן לתקן טעויות.

תנסו להבין את הסיבה לטעות כדי למנוע מזה לקרות שוב. תחשבו על איך זה קרה. יכולות להיות סיבות שונות: תקלה טכנית, בעיה בתקשורת, חוסר תיאום, טעות אנוש ועוד. באמצעות הבנה כיצד השגיאה התרחשה תבינו גם איך לתקן את המצב.

אתם יכולים להחזיר את הגלגל אחורה ולעשות Un-send? לא.

אבל, אתם יכולים לנקוט בפעולה.

קראו עוד: כיצד לדוור נכון מבלי לצאת ספאמר

שלב 2: פעולה

לאחר הערכת מצב, עכשיו זה הזמן לעשות צעד. כאמור, אתם לא צריכים להגיב בצורה אימפולסיבית. במקום זאת, אתם צריכים להתמודד עם הנסיבות בחן. זכרו כי זמן הוא המהות כאן, אז אתם אמורים להיות מסוגלים לחשוב על פתרון במהירות מרבית.

ישנן דרכים שונות כיצד להתאושש משליחת מייל בשוגג. קודם כל, שליחת דוא”ל שני נוסף עם שורת הנושא “תיקון” או משהו בכיוון הזה יהיה הרעיון הכי טוב על מנת למנוע בלבול בקרב הנמענים שלכם.

מלבד לשנות את הנושא, התוכן הוא ללא ספק חשוב. זה חיוני כי התוכן של מייל תיקון חייב להיות בנימה מתנצלת על אי הנוחות שגרמתם לנמענים שלכם. עודדו אותם להשיב לדוא”ל שלכם כדי לקבל מושג מה הם חושבים.

רוב החברות נוקטות בגישה יצירתית כדי לתקן את המצב. חלק ישתמשו בהומור, שנינות, או אפילו יתנו הנחות לנמענים שלהם למשך תקופת זמן מסוימת.

הנה כמה דוגמאות ל”הצלות” נחמדות:

Made.com שלחו בטעות אימייל שגוי אחרי בחירות העצמאות הסקוטיות! למרבה המזל הם הצליחו להשיג הנחה על כמה רהיטי ה- Union Jack שלהם כדי לפצות על זה:

oops...sorry Scotland

Fab.com יצרו קמפיין “תיקון טעות” מבריק לאימייל שנשלח בשוגג עם תמונות של חתולים בלבד:

Fab's email

Sur La Table התרגשו קצת יותר מדי ושלחו בטעות מייל על המכירה יום אחד מוקדם מדי! הם התאוששו מהר עם האימייל הגאוני הזה (שווה להזכיר שהביצים לא היו שבורות באימייל המקורי):

Sur La Table

אהבנו 🙂

Dorothy Perkins שלחו הצעה שהייתה … כבר לא בתוקף:

Dorothy Perkins

הנה כיצד Links of London התאוששו מלשלוח גרסת דוא”ל לא נכונה לקבוצת נמענים שלהם:

Links London

אז חבר’ה … לפני שאתם לוחצים על שליחה, תוודאו פעמיים או שלוש שהכל מוגדר כמו שצריך ועבר הגהה!

שלב 3: למידה מטעויות

עכשיו כשכבר ניתחתם את המצב ותיקנתם את הנזק, השלב האחרון הוא ללמוד מהניסיון הזה. תסתכלו על טעות כזו כקרש קפיצה. אל תהיו קשים מדי עם עצמכם. לעתים קרובות יותר מאשר לא, הנמענים שלכם יהיו סלחניים ויגלו הבנה של המצב.

אל תחשבו לרגע שאתם הולכים לאבד נמענים משגיאה אחת בשליחה. תחשבו על זה. זה למעשה דבר טוב. חלק מהנמענים שלכם חושבים שהמסרים השיווקיים “מתוכנתים” ונשלחים על ידי בוטים. טעות בשליחה ומייל התנצלות כתגובה יראה לנמענים שלכם שמאחורי אותם מיילים עומדים בני אדם אמיתיים. כאלה שעושים גם טעויות.

רוצים לדעת איך לייצר ניוזלטר אפקטיבי לחצו כאן

למאמרים נוספים היכנסו לבלוג שלנו