איך סגמנטציה חכמה תעזור לכם להפוך למדוורים מוצלחים (ולהגדיל מכירות)

יש לי חבר חום כמו שוקולד | כשאני עצובה הוא תמיד כזה נחמד | נכון שהוא ממני לגמרי אחר| אך על כזה חבר איך אפשר לוותר?
יש לי חברה עם עיניים כחולות |שלה אני מספרת את כל הסודות | נכון שהיא ממני לגמרי אחרת | אבל היא חברה כזאת נהדרת

אם לא זיהיתם, זה השיר של שרית חדד (שנכתב על ידי חנה גולדברג) “חברים בכל מיני צבעים”, אבל לא רק לשרית חדד יש המון חברים- גם לכם יש! בתור משווקים, יש לכם חברים מכל מיני צבעים ואתם לא רוצים לוותר על אף אחד מהם.

colors

שיווק אישי ופרסונלי, שתואם את העדפות המשתמשים יאפשר לכם להגיע לכל אחת ואחד מהלקוחות שלכם בדרך רלוונטית להם, שמתאימה להם ותואמת את המאפיינים הייחודיים שלו ושלה. שיווק אישי ופרסונלי מתחיל בסגמנטציה.

מה זאת סגמנטציה?

סגמנטציה היא הדרך לחלק ולפלטר את הלקוחות שלכם לפי המאפיינים ותחומי העניין שלהם, כדי לשלוח להם תוכן שמתאים וממוקד אליהם. במאמר הבא נבחן איך ניתן לעשות שימוש נכון בסגמנטציה כאשר מדובר באימייל מרקטינג; לאיזה קבוצות כדי לכם לחלק את הלקוחות שלכם, איזה תוכן לשלוח למי וכמובן, איך להגדיל ככה את כמות ההמרות והמכירות שלכם!

קבוצות סגמנטציה

יש לכם כמה דרכים לחלק את הנמענים שלכם ולפלטר את התוכן שאתם שולחים אליהם. הצורה הכי טובה לקבל מידע על הלקוחות שלכם היא באמצעות שדות טופס הרשמה.

בטופס ההרשמה אתם יכולים לשאול את הנרשמים שלכם על מאפייניהם האישיים, כגון מגדר, תאריך יום הולדת, מקום מגורים, תחומי עניין, תפקיד בחברה – אם אתם משווקי B2B ועוד. מומלץ לבקש מידע שלאחר מכן גם תעשו שימוש בו ואפשר אפילו להסביר בקצרה בטופס ההרשמה שאתם מבקשים את המידע הזה על מנת לשלוח אחר כך לנרשמים שלכם תוכן שמתאים בדיוק להם.

לא יודעים איך לקבל מידע על הגולשים שלכם? ככה תעשו את זה נכון

חלוקה לפי מיקום גיאוגרפי

אחת הדרכים למקד את הדיוור שלכם לנמענים מסוימים היא פילוח גיאוגרפי. אם למשל אתם שולחים את אותו מייל באנגלית לנמענים בכל רחבי העולם, באמצעות פילוח גיאוגרפי אתם יכולים לקבל נתונים על אחוזי הפתיחות וההקלקות שלכם לפי מדינה. כך אתם יכולים לראות איזה מייל הצליח יותר באיזה מדינה יותר ובאיזה מדינה פחות ולהסיק מסקנות בהתאם. להבא, תוכלו לשנות את המאפיינים של המייל שלכם בהתאם למדינה שממנה הנמענים שלכם מגיעים. כך למשל, לא תשלחו לצרפתים מייל אחרי שש בערב או ביום ראשון בבוקר, שכן אלו ימים ושעות שבהם הם לא עובדים ואז יש יותר סיכוי שהמייל שלכם לא ייפתח.

דוגמה נוספת לחלוקה של נמענים לפי מיקום גיאוגרפי היא אם אתם בעלי רשת ויש לכם מבצעים למשל רק בסניף מסוים. באמצעות סגמנטציה גיאוגרפית תוכלו לשלוח רק לתושבי אותו איזור שבו יש מבצע בסניפים שלכם את הדיוור על המבצע.

חלוקה לפי מגדר

החלוקה לפי מגדר מאפשרת לכם לשלוח תוכן דינמי ופרסונלי בהתאם למאפיינים של קהל היעד שלכם. בעברית, אחד היתרונות הכי גדולים בסגמנטציה לפי מגדר הוא באפשרות שלכם לפנות בלשון נקבה אל נשים ובלשון זכר אל גברים, כך שכולם ירגישו שאתם פונים אליהם באופן אישי.

יתרון נוסף שיכול להיות לכם בסגמנטציה לפי מגדר הוא בתוכן שאתם משווקים. שימו לב לא להפוך את הסגמנטציה לסקסיזם, אתם עלולים להפסיד הרבה לקוחות ככה. מחקר של גוגל מצא לאחרונה כי משווקים שמתמקדים רק בקהלי יעד מסוימים מפסידים בממוצע 50% מהלקוחות שלהם ככה. אם אתם משווקים מוצרי ספורט, דעו שלפי המחקר של גוגל בארצות הברית 56% מהמשתמשים במובייל לטובת חיפוש מוצרים אלו הם נשים ו68% ממובילי דעת קהל בתחום מוצרי הטיפוח בחצי שנה האחרונה היו גברים.

think with Google 1

על כן, השתמשו בסגמנטציה, אבל אל תיפלו לפח הסקסיסטי. שווקו את המוצרים שלכם בתחום הספורט גם לנשים וגם לגברים, אך פנו לכל קבוצת אוכלוסייה בשפה אחרת.  אם יש לכם בגדים לנשים ובגדים לגברים, שלחו את אלו לנשים ואת אלו לגברים, אך וודאו לפני שאתם לא עושים חלוקה שעשויה להפסיד לכם לקוחות.

השתמשו בa/b טסטינג על מנת לגלות איזה תוכן עובד יותר טוב למי, איזה שורות נושא גורמות יותר לנשים לפתוח את המיילים ואילו לגברים ותעשו בזה שימוש בקמפיינים הבאים שלכם.

חלוקה לפי תחומי עניין

אם אתם רשת גדולה שמוכרת מגוון רחב של מוצרים, או שאתם מדוורים תוכן במגוון תחומים, הדרך הכי טובה שלכם לדוור את התוכן שלכם, בין אם אלו כתבות ומאמרים ובין אם מדובר בהנחות, קולקציות חדשות ומבצעים, היא בהתאם לתחומי העניין של הלקוחות שלכם.

שוב, אל תניחו מראש במה הלקוחות שלכם מתעניינים. אותו מחקר של גוגל גילה ש40% מרוכשי מוצרי תינוקות בכלל מתגוררים בבית נטול ילדים.

think with google 2

בין אם מדובר באנשים שקונים מתנות לחברים שלהם עם תינוקות או בכאלה שאוהבים להשתמש בסבון לתינוקות במקום סבון רגיל, הממצא הזה מבהיר למה כדאי לגלות את הכוונות והרצונות של הנמענים שלכם במקום לקבוע אותם מראש. תשאלו אותם אם הם מתעניינים במוצרי תינוקות, במקום לשאול אותם אם יש להם תינוקות בבית.

באמצעות שדות הבחירה בטפסי ההרשמה אתם יכולים לשאול כל שאלה שתרצו את הנמענים שלכם וכך לסווג אותם לקבוצה המתאימה.

כך למשל, לסופר פארם יש טופס הרשמה לניזולטר באתר האינטרנט שלהם המבקש מהנרשמים לעדכן את תחומי העניין שלהם וההעדפות שלהם. כך הם משייכים כל לקוח לקבוצה דינמית לפי תחום עניין, מעדכנים את ההעדפות המסומנות ומדוורים בהתאם.

סופר פארם

לקוח שמתעניין במוצרי תינוקות (ולא מעניין אותנו אם יש לו תינוקות בבית או לא) יקבל דיוורים בנושא וכך לגבי כל תחום עניין שהוא או היא מסמנים כי מעניין אותם.

כך, רשתות גדולות או מדוורים במגוון תחומים יכולים להפיץ מיליים בכל הנושאים שהם עוסקים בהם אך מבלי להפציץ את תיבת הדואר של הנמענים בתוכן שאינו רלוונטי להם, או שלא מעניין אותם.

לאחר שתחלקו את הנרשמים שלכם לקבוצות לפי תחומי עניין, תוכלו לשלוח להם דיוורים בדיוק כמו שמתאים להם. במערכת האוטומציה החדשה שלנו, לכל קבוצה תוכלו ליצור אוטומציה משלה וכן להחליט בתוך האוטומציה שבשלב כלשהו רק מי ששייך לקבוצה מסוימת יקבל אימייל מסוים, הודעת סמס כלשהי ועוד.

הסגמנטציה מקפיצה את מערך השיווק שלכם באמצעות הדיוור האלקטרוני לגבהים חדשים והופכת את הדיוור שלכם לחכם, ממוקד, אישי ובהתאם לכך , לרווחי יותר.

אז קדימה, התחילו לעבוד על הקבוצות החדשות שלכם ולהוסיף שדות חדשים לטפסי ההרשמה!

קראו עוד על טכניקות דיוור חריפות ובקרו בבלוג שלנו