אישור ההזמנה: כך תראו שאכפת לכם

לקוחות לא אוהבים להרגיש שנטשו אותם אחרי שהם הזמינו מוצר. אימייל אישור הזמנה או משלוח יכול לשנות הרבה, ובמעט מאמץ.

אנשי דיוור אלקטרוני מתחילים להקדיש תשומת לב גוברת לאימיילים תפעוליים. קמפיינים אלו, שכל מטרתם היא לאשר את הזמנת המוצר שהלקוח רכש, לאשר את הרשמתו לרשימת התפוצה וכדומה, יכולים לחזק את הקשר שלכם עם הלקוח, ולעתים אף להבטיח נאמנות מצדו לטווח ארוך.

אחד מהאימיילים התפעוליים החשובים ביותר הוא זה שמאשר הזמנה של מוצר ומשלוח. אימייל זה חשוב מכיוון שהוא למעשה, אמור להיות הקשר האחרון שלכם עם הלקוח לפני קבלת המוצר, ואם הוא נעשה כראוי הוא יכול לחזק את אמינות המותג שלכם ואת האופן שבו נתפס שירות הלקוחות של החברה.

שורת הנושא: ברורה ותכליתית

רוב תיבות הדואר של הנמענים עמוסות באימיילים שמנסים לתפוס את תשומת לבם. דווקא במצב כזה, שורת נושא פשוטה וברורה יכולה לגרום לאימייל להתבלט, ולבדל אתכם משאר ההודעות בתיבה. כדאי שמספר ההזמנה יופיע כבר בשורת הנושא, עבור לקוחות שירצו לראות אותה כשהם בשיחה עם אנשי שירות הלקוחות שלכם.

שורת נושא טובה, במקרה זה, היא קלה מאוד לביצוע. מ”הזמנה מספר [מספר ההזמנה] התקבלה במערכת” ועד ל”הודעת משלוח מספר [מספר ההזמנה]“. כל עוד שורת הנושא בהירה ואינפורמטיבית, עבודתכם נעשתה כראוי.

המידע התפעולי: תמיד במרכז

אפילו אם כללתם את מספר ההזמנה בשורת הנושא, אין מניעה שהיא תופיע גם בחלק הבולט ביותר של האימייל, לצד מספר הטלפון של שירות הלקוחות שלכם וקישור לדף שאלות נפוצות. כמו כן, כדאי לציין איזה מוצר הוזמן על ידי הלקוח, ולאפשר לו להגיע לחנות המקוונת שלכם בקלות באמצעות קישור בולט.

תודות: בקצרה

באופן עקרוני, להודות ללקוח על שבחר לרכוש אצלכם מוצר נחשב לנימוס בסיסי, אולם כדאי לשמור על התודה קצרה ועניינית. הודעה טובה יכולה להיראות בערך כך:

“[שם פרטי],

תודה שרכשת [שם המוצר] אצלנו. הזמנתך התקבלה במערכת ואנו מעבדים אותה ברגע זה. מספר ההזמנה שלך הוא [מספר ההזמנה]. לפנייה לשירות הלקוחות ניתן להתקשר למספר…”.

עיצוב: לשמור על חוויית המותג

הלקוחות שלכם התרגלו למראה המסוים שלכם, ולא מומלץ שההודעות התפעוליות יחרגו בהרבה ממראה זה. לקוחות לא רוצים להרגיש שחסכו עליהם מייד לאחר שסיימו לרכוש, ושהאימייל שלהם נשלח לא מעוצב, ממסד הנתונים של החברה. כמו כן, עיצוב טוב ידגיש את החלקים הרלוונטיים ביותר באימייל – קרי, תוכן ההודעה.

כדאי לשמור גם על הדר (Header) ממותג, שמזכיר את חוויית המותג של החנות והניוזלטר, ולהכניס תפריט ניווט פשוט שיסייע ללקוחות לחזור לחנות ולרכוש מוצרים חדשים, אם ברצונם לעשות זאת. בתפריט הניווט כדאי גם לקשר לשירות הלקוחות ולחשבון שיש ללקוח באתר.

קידומים נוספים: בזהירות

אם יש דבר מה שאתם יודעים על נמענים שרכשו מכם מוצר, הרי הוא שהם מוכנים לרכוש ברשת. קידום פריטים נוספים יכול לתמרץ לקוחות לבצע רכישות נוספות, אולם כדאי להיזהר שלא להפוך את הקמפיין לשיווקי. עקרונית, כ-80 אחוז מהקמפיין צריכים להיות מוקדשים לפרטי ההזמנה והמשלוח. קידום פריטים נוספים ניתן למקם בצד הקמפיין או למטה, בפוטר (Footer). אם באפשרותכם לקדם מוצרים הקשורים למוצר שהלקוח רכש, עשו זאת. אם לא, ניתן תמיד להציג את המוצרים הפופולריים ביותר.

קידום הניוזלטר: תמיד מומלץ

קיים סיכוי שהלקוח כבר נרשם לרשימת התפוצה שלכם, אולם קיים גם סיכוי שלא כך הדבר. מאחר שסביר להניח שאדם שרכש מכם מוצר מוכן לשקול גם הצעות אחרות שלכם, קידום הניוזלטר יכול לסייע לכם לחזק את רשימת התפוצה, ולשמור את הלקוח קרוב אליכם ככל האפשר.

לסיכום

גם אימיילים תפעוליים שמאשרים קבלת הזמנה או משלוח מוצר, יכולים לגרום ללקוחות להרגיש שהשקיעו בהם. אימיילים ממותגים כראוי, שמדגישים את התוכן הרלוונטי ללקוח (לצד הצעות לרכישות נוספות), יכולים לסייע לחברה שלכם להיראות מקצועית, נגישה ואכפתית יותר. ולמרבה המזל, הם לא דורשים השקעה גבוהה מדי של זמן או מאמץ. רק מעט רצון.