“גם כשרשימת התפוצה הולכת וגדלה אחוזי הפתיחה וההקלקה נשארים גבוהים”

מדי יום אנחנו נתקלים בסיפורים של לקוחות שלנו שהצליחו, שפרצו גבולות, שהצמיחו את החברות שלהן והגיעו לשיאים חדשים.
לא תמיד יש לנו את היכולת לשים עליהם זרקור ולספר לעולם את הסיפור שלהם, הפעם החלטנו לחשוף סיפור כזה,
בעיקר כי כיף לראות איך חשיבה מבריקה ושימוש באמצעים הנכונים בסוף מייצרים תוצאות.

אז קבלו אותה, שרון ערמי, מנהלת שיווק במיקור חוץ המשתמשת ביכולות המרקטינג אוטומיישן של אקטיב טרייל כדי לקדם את לקוחותיה.

 

היי שרון, קודם כל נשמח לשמוע כמה מילים עלייך ועל הפעילות שלך.

שרון ערמי, כבר 14 שנה בעולמות השיווק והדיגיטל. לאורך השנים אני מנהלת לחברות B2B וB2C את מערכי השיווק והדיגיטל.
אני מפתחת אסטרטגיה שיווקית ומוציאה אותה לפועל, כולל ניהול ערוצי הסושיאל, קידום אורגני וממומן,
הקמה וניהול אתרים ומערכות, דיוורים, הפקות, תוכן, יח”צ ועוד.

בשנים האחרונות יצאתי לדרך עצמאית כמומחית שיווק במיקור חוץ עבור חברות.

מה שמביא אותנו ללקוח שלך, רדבוקס פרסל, את משתמשת במערכת שלנו לצורך הפעילות שלו, ספרי לנו קצת על המותג והפעילות שלהם בכללי.

אז רדבוקס פרסל היא חברה שמספקת שירות משלוחים כולל קבלת כתובת מחו”ל ושילוח עד הלקוח בישראל ומתחייבת למחיר הזול בארץ.
רדבוקס מפעילה משרדים בישראל ומחסנים בארה”ב ובהולנד, כך היא מצליחה להביא ללקוחות חבילות במחירים הזולים ביותר בשוק. 

התחלתי את הפעילות כמנהלת השיווק של הקבוצה בקיץ 2023 ומיד עם השקת הפעילות אחד היעדים שהגדרתי היה להגדיל את רשימת התפוצה, שהייתה אז קטנה יחסית.
כשנכנסתי, היו אוטומציות דרך ממשק אחר, שהיה פחות אינטואיטיבי.

אחד הדברים הראשונים שעשיתי בתהליך השיווק היה לבנות מערך אוטומציות עמוק יותר.
מכיוון שיש לי הכרות עבר עם אקטיב טרייל וניסיון רב על המערכת, התחלתי להניע פעילות אימייל מרקטינג מסודרת בחברה.

התחלנו לשלוח דיוורים מעוצבים ואטרקטיביים לקהל הלקוחות, שהלך וגדל יחד עם התקדמות הפעילות של החברה בישראל.
היום כבר ניתן לומר שאנחנו מקבלים נתונים מאוד יפים
מהתהליכים הללו: אחוזי פתיחה והקלקה מהממים, ותוצאות בפועל מהפעילות.

איך זה באמת מתבטא בשטח?

אני יכולה לספר שהשימוש בפלטפורמה של אקטיב טרייל הוא חלק מתהליך הצמיחה של רדבוקס בשוק הישראלי,
בסוף מה שאנחנו רואים זה שככל שיש יותר נרשמים, אחוז הפתיחות נשאר
גבוה ואחוז ההקלקות נשאר גבוה.
זה מה שאני צריכה ורוצה לקבל מפלטפורמה כזו כשאני בתהליך הצמחה של מותג חדש.

אלו הנתונים שאני צריכה ורוצה לקבל מפלטפורמה כזו כשאני בתהליך הצמחה של מותג חדש, ערמי. (צילום: חזי רגב).

ספרי קצת על הקסם שעשית שהביא הצלחות לחברה.

יצרנו מסעות לקוח, פלואו שלם מרגע שהלקוח נרשם, אוטומציה שמתחילה מרגע שהמשתמש הופך ללקוח רד בוקס שמלווה אותו ומציעה לו ערך.
בהיבט השיווקי השימוש במערכת מאפשר לנו להציע ללקוחות ערך אמיתי ורלוונטי אליהם.

קח לדוגמא את חג פורים המתקרב, המאפשר לנו לנצל את היתרון התחרותי שיש לאתרים בחו”ל בעיקר בזכות המחיר כשמדובר בתחפושות.
אני מתחילה תהליך של חימום הלקוחות מראש: מציעה להם תחפושות, מוצאת את המבצעים הטובים ביותר,
עם הטרנדים העולים ובשביל לזרז את קבלת ההחלטה האחרונה גם קופון הנחה והנה לקוח נוסף שיש לו צורך בשירות של רד בוקס.
מאחורי הקלעים, דיוור פורים נחל הצלחה גורפת והמון ישראלים חסכו בגדול כשהזמינו תחפושת מחו”ל עם משלוח דרכנו.

מעבר לכך, המערכת של אקטיב טרייל עוזרת להביא תוצאות גם בהיבט התפעולי,
שהוא כשלעצמו חלק חשוב בתהליך ההתעצמות והגדילה בשוק החדש.

לאחר שהלקוח נכנס לאתר ממנו הוא רוצה להזמין ומגיע לשלב הסופי, הוא צריך להכניס כתובת מגורים.
מרגע שהחבילה שלו התקבלה במחסן של רד בוקס, אוטומציה נוספת נכנסת לפעולה והלקוח מקבל עדכונים על החבילה שלו, לאורך כל הדרך, עד שהיא מגיעה אליו.

בתור מנהלת שיווק שכבר הרבה שנים בתחום, היית עדה לכניסה של תחום המרקטינג אוטומיישן לעולם השיווק, מה לדעתך השינוי שהוא הביא? 

אני חושבת שהכלי של אוטומציות שיווקיות הוא מעבר לכלי שיווקי קלאסי, מכיוון שהוא מאוד מקל גם על תחום של תפעול ושירות הלקוחות בחברה.
כשיש מספר שלבים במסע הלקוח, האוטומציות עוזרות להעביר את המסרים, לענות על השאלות,
לייעל את התהליך ולאפשר גישה לשירות לקוחות במידת הצורך.
ברגע שעושים את זה נכון, שירות הלקוחות מקבל פחות פניות.
האוטומציות מאפשרות לבצע תהליך של ייעול, אנחנו יכולים לעשות שינויים בהתאם לשאלות שהלקוח מחפש עליהן תשובות.
ברד בוקס אנחנו כל הזמן מחפשים להשתפר, להקל את שרשרת התפעול, מה שבפועל מייצר ללקוח חווית משתמש מצויינת.

לסיום, מה הסוד שלך- איך הצלחת להגיע לאחוזי שיעור פתיחה והקלקה כל כך גבוהים?

הסוד הוא לייצר תוכן איכותי ללקוחות, לפנות אליהם בזמן הנכון עם הצעת הערך הנכונה והמתאימה, ליצור סגמנטים ולפנות לקהל בסגמנט המתאים.
בתחום של רדבוקס יש המון מה להציע ללקוחות כפי שסיפרתי, אפשר לעקוב אחרי הטרנדים ולהיות שם תמיד בזמן הנכון עבור הלקוח.

ברגע שהמסר והתוכן מותאמים לקהל, התוצאות לא מאחרות להגיע וזה משתקף בנתונים.