דוחפים למעורבות: כל הסיבות להשתמש ב- Push notification 

קל ללכת לאיבוד בין כל אפליקציות המובייל, התכנים, הפלטפורמות, הלקוחות שלכם מוצפים לחלוטין.
אם אתם בכל זאת רוצים להצליח לתפוס את תשומת לב ולשפר את המעורבות של הלקוחות שלכם כדאי לכם לשלב מובייל פוש נוטיפיקיישנס.
מה הם בכלל הודעות פוש ולמה אתם חייבים לשקול לשלב אותן בתמהיל המסרים שלכם?

הן הושקו ב-2009 בקול תרועה על-ידי אפל, אבל מאז עברו שינויים רבים שהפכו אותן לכלי הכרחי במשחק על תשומת לב הלקוחות.
כמו בכל ערוץ מסרים, זה לא רק השימוש בהן, אלא צורת השימוש והחשיבה מאחוריי השימוש, הם שיהפכו את הלקוח למעורב יותר.
כל הסיבות לשלב התראות פוש בתמהיל שלכם, יוצאים לדרך!

מה זה בכלל הודעות פוש?

הודעות פוש נוטיפיקיישן הן התראות מהירות שנשלחות למכשירי מובייל גם כאשר האפליקציה כבויה ולא פתוחה בצד המשתמש.
ההודעות האלה מגיעות למשתמשים בזמן אמת, בכך מאפשרות להם להגיב בזמן אמת, לבצע פעולות, לקבל עדכונים ולייצר זמינות גבוהה.
עבור עסקים, הודעות פוש מאפשרות לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם בצורה ישירה.
רוב המשתמשים מאשרים קבלת הודעות פוש,
95% ממשתמשי אנדרואיד ועד 73% ממשתמשי IOS, אפשר בקלות להבין שהנתון הזה הוא קרקע פוריה למי שרוצה להרוויח לקוחות מעורבים ולהוציא יותר מתמהיל המסרים שלו.

סוגי הודעות פוש שחייבים להכיר

יש שני סוגים עיקריים להודעות דחיפה שאתם חייבים להכיר, הם תלויים בטכנולוגיה בה אתם משתמשים כדי לעורר את מעורבות הלקוחות שלכם.
לכל אחת מהן החוזקות שלה, כך או כך, הצעת ערך פרסונלית ותוכן שימושי ורלוונטי חייבים להיות חלק מאסטרטגיית הודעות פוש בכדי להצליח לעורר מעורבות.

הודעות פוש באתר

הודעות פוש באתרים מגיעות בדרך כלל דרך פופאפים, כולם מכירים את החלונות הקופצים שאי אפשר להתעלם מהם.
לרוב הם מזמינים לקבל הנחה, להירשם למבצע, להירשם לניוזלטר, במטרה להגדיל המרות ולהשיג יותר מעורבות מהלקוחות.

הודעות פוש במובייל

הודעות פוש במובייל (Mobile push notification) הן הודעות שיוצאות מתוך אפליקציה. הן מוקפצות מתוך המערכת ומופיעות למשתמש על הצג הראשי במכשיר הנייד.
בדרך כלל כשמורידים אפליקציה מאשרים את הקבלה של הודעות הפוש מכורח השימוש באפליקציה.

למה בכלל לשלוח הודעות פוש מהאפליקציה?

  • הן יכולות להישלח לפי מיקום של משתמשים (אם הם ברדיוס קרוב לבית העסק להציע הצעת ערך לדוגמא)
  • עדכון סטטוס הזמנות
  • הצעות מבצעים וקידום מכירות
  • קיום פגישות
  • עדכוני חדשות
  • שינויים והודעות חשובות

אלו רק מספר יכולות על קצה המזלג שניתן לבצע בעזרת פוש נוטיפיקיישן, בתור יוזרים אתם כנראה מקבלים את התראות הפוש עשרות פעמים ביום.
נסו לרגע לשים לב כמה פעמים אתם מבצעים פעולות אחרי שיש לכם נוטיפיקציות במובייל, כנראה שהמון, זה מראה לכם את הכוח ואת היתרונות של הודעות פוש.
אם כבר יתרונות, בואו נוכיח שהודעות פוש יעזרו לכם לשים אבק למתחרים.

הודעות פוש במובייל
הודעות פוש במובייל

כל היתרונות של הודעות פוש

פוש נוטיפיקיישנס הן אחת הדרכים הטובות להשיג יתרון על המתחרים מצד אחד ומצד שני לתת ללקוחות שלכם את מה שהם היו רוצים לקבל מכם.
ובצורה ברורה יותר, כנראה שרוב המתחרים שלכם בעלי האפליקציות עוד לא התחילו להשתמש בפוש נוטפיקיישנס,
מה שמאפשר לכם להוסיף ערוץ מאוד מרכזי שמצליח לתפוס את תשומת לב הלקוחות ומצד שני עונה להם על צורך.

לא בכדי הודעות פוש אומצו על ידי חברות בתעשיות איקומרס, בנקאות, מדיה, פיננסים, חברות ביטוח, תקשורת ועוד אין סוף תעשיות.
הסיבה לכך טמונה בזמינות של הודעות פוש, הן פשוט נמצאות על הצג של הנייד, הן לא מצריכות מהלקוח לבצע פעולה מסוימת והן משאירות אותו מעודכן.
ביתרון הגדול הזה יש גם חסרון, כי מי שלא יפעל בצורה מעודנת, בכדי לתת ערך אמיתי ללקוח בסגמנט הנכון,
עלול לקבל הסרה ולאבד את האמון של המשתמש בקלות, מה שנקרא מה שעולה מהר יכול לרדת מהר.

בדחיפה קלה

אמנם בעברית המילה דחיפה בהקשר של מכירות מייצרת קונוטציה שלילית, אבל לפעמים דחיפה של מוצר היא מתוך רצון לתת ללקוח את הערך הנכון בזמן הנכון.
הודעות דחיפה מצליחות לגרום ללקוחות להיות מעורבים יותר יחסית בקלות.
הנמען לא צריך לשלם עליהן, הן קצרות וקלות לקריאה במבט חטוף והן פשוט דרך נוחה כדי להישאר מעודכנים.

קהל בראש פתוח

כשהקהל מוריד את האפליקציה הוא מחליט האם לאשר הודעות פוש או שלא.
רוב הגולשים מאשרים אותן ומקבלים עדכונים לנייד, אתם מרוויחים קהל רחב עם ראש פתוח שמעוניין לשמוע מכם.

להיות במקום הנכון, בזמן הנכון

הודעות פוש מאפשרות לכם לתפוס את הלקוחות ברגע הנכון בהגדרה פשוטה.
אתם יכולים להגדיר שלקוח יקבל נוטיפיקציה מסוימת בדיוק בשעה שאתם רוצים במידה והוא בסביבתכם הגיאוגרפית.
זה יתרון שכנראה אין לשום ערוץ תקשורת אחר.
קחו לדוגמה רשת מסעדות שמטרגטת לקוחות שנמצאים בסביבת אחד הסניפים בדיוק סביב שעת צהריים ומציעה להם קופון הנחה לארוחה עסקית.
ככל הנראה שהודעת פוש כזו תייצר המרות בזכות ניצול הזמינות.

פוש נוטיפיקיישן מייצר לכם יתרון בפניה לפי מיקום
פוש נוטיפיקיישן מייצר לכם יתרון בפניה לפי מיקום

בואו נתערב

או יותר נכון, בואו ניצור מעורבות. הודעות פוש מדורגות מאוד גבוה בדירוגי פתיחה,
אחוזי הפתיחה הגבוהים נובעים מהנוחות בפתיחת הנוטיפיקציה ומהעובדה שהיא מייצרת בנו סקרנות יחסית בקלות.
אם רוצים להגדיל את הסיכוי למעורבות פי עשר פשוט צריך לדאוג שההודעה תהיה פרסונלית, על ידי יצירת סגמנטים ופילוח קהל המשתמשים באפליקציה.

לדחוף לשימור

הודעות הפוש הן כלי חשוב במשחק כשמדובר בשמירה על ליד מתחמם לקראת רכישה.
הן יכולות להוביל למאמר באתר, לדף מוצר, לאפליקציה או לכל מקום שיעזור לכם לשמר את האינטראקציה עם הלקוח.

חושבים כמו הגדולים, מתנהגים כמו הגדולים

מכיוון שאנחנו מכירים את הודעות הפוש בעיקר מהחברות הגדולות, מי שיחשוב כמו גדול וינצל את מלוא המשאבים ייתן ללקוח תחושה שהוא באמת גדול,
ייתפס בעיני הלקוחות כאמין ורציני וזהו שלב חשוב בדרך לרכישה.

8 דרכים מעולות לשימוש בהודעות דחיפה

לפני הכל, אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להבין איך להשתמש בפוש נוטיפיקיישנס, היא פשוט לחשוב על עצמכם כמשתמשים.
מה גורם לכם לפתוח את ההתראות שמופיעות לכם על צג הנייד?
מה מכעיס אתכם בהודעות כאלה? מתי זה כבר לא נעים? ממה קשה לכם להתעלם? ומה גורם לכם לבצע פעולות לאחר חשיפה להודעות פוש כאלה.
כשאתם שמים את עצמכם בתור משתמש הקצה, אתם יכולים לזקק את התוכן שיניע את הלקוחות לפעולה.

מעבר לכך, קבלו 8 דרכים לחיזוק חוויית הלקוח וליצירת מעורבות דרך פרסונליזציה, בעזרת הודעות פוש:

 1. שוב השאירו את העגלה מאחור? פוש עגלה נטושה

נטישות עגלה הן עקב אכילס של אתרי האיקומרס, אך הן גם הזדמנות למימוש הגבוה ביותר,
הלקוח כבר היה שם ורצה את המוצרים יותר מתמיד, רק צריך לפגוש אותו בנקודה הנכונה.
כדי להעלות את סוגי המכירה רצוי לבנות סגמנטים ולפנות ללקוחות שנטשו עגלה בצורה פרסונלית.
הודעת פוש יכולה לצאת מהאפליקציה מתוך המלצה לסיים את הרכישה, הצעת הנחה,
הצעת מוצר נוסף בהנחה במידה והלקוח יסיים את הרכישה, או אולי אפילו סיפורי הצלחה של לקוחות שרכשו את המוצר ונהנים ממנו.

הודעת פוש עגלה נטושה יכולה לעשות את ההבדל

2. הודעות פוש אינפורמטיביות

הכיף בהודעות פוש אינפורמטיביות טמון במבחר האפשרויות הגדול שיש להן להציע ללקוח.
בין אם מדובר בעדכון על משלוח שצריך להגיע, בין אם מדובר על נתונים מהריצה האחרונה של הלקוח, או אפילו עדכון על מוצר חדש ומהפכני שהחברה תציע ללקוחות שלה.
הודעות אינפורמטיביות הן פשוט אוסף של עובדות רלוונטיות ללקוחות עם פוטנציאל תמידי להצית את מעורבות הלקוח מתוך עניין אישי.
גם במקרה הזה, כמה שתהיו מפולחים יותר ופרסונליים, תצליחו לייצר מעורבות גבוהה יותר.

3.  פוש עשיר בתוכן

פוש נוטיפיקיישן לא חייב להיות טקסט בלבד.
הודעות הפוש יכולות להיות מלוות בתמונה, טקסט, אימוג’י, להעביר מסר חד יותר ולעורר יותר עניין מצד הלקוחות.

4. פוש מבוסס מיקום

כמו שכבר כתבנו, פוש מבוסס מיקום הוא כלי דומיננטי מאוד במלחמה על תשומת לב הלקוחות והוא מבין סוגי הפוש הממירים ביותר.
הוא יכול להציע ללקוחות לעצור אצלכם בבית העסק בדרך ליעד שלהם, הוא מאפשר הצעת ערך קונקרטית ובהתאם למצב אצלכם בבית העסק.
דוגמה קלאסית לשימוש בהודעות פוש כאלה היא אתרי הכרויות שמציעים התאמה לאנשים שנמצאים בקרבת מקום.

5. פוש אוטומיישן

כאן הודעות פוש כבר נכנסות לתמהיל מסעות הלקוח שלכם, מגדירים הודעות פוש כחלק ממסע הלקוח,
גם במקרה הזה הן יכולות להיות תלויות מיקום ולתת את מעטפת המסרים השלמה ללקוח.

6. הודעות פוש לתהליכים

לקוח ביצע רכישה? לקוח מחכה להזמנה? הודעות פוש שמעדכנות היכן המשלוח נמצא בדרך, מתי יגיע טכנאי, מה סטטוס הבקשה ועוד.
הודעות פוש של עדכונים ותהליכים מגבירות את שביעות רצון הלקוחות, את הנאמנות למותג ומייצרות ערך נוסף.

7. פוש נוטיפיקיישנס ליצירת דחיפות

לפעמים אין ברירה, כדי לגרום ללקוחות למכור צריך מסגרת זמן מסוימת והודעות פוש ליצירת דחיפות יודעות לייצר את הדחיפות הזו.
פוש נוטיפיקיישנס ליצירת דחיפות יכולות להיות הצעת מבצע מוגבל בזמן, מוצר במהדורה מוגבלת,
לספר ללקוח שנשארו יחידות אחרונות מהמוצר שהוא אוהב לרכוש או פשוט לעודד פעולה מהירה לרכישה בכל דרך.

הצעות שהלקוחות שלכם לא ירצו לפספס יכולות להגיע בהודעות פוש

הצעות שהלקוחות שלכם לא ירצו לפספס יכולות להגיע בהודעות פוש

 

8. “על הפיצ’ר החדש שלנו כבר שמעתם?”

כן, כן הודעות פוש לעדכון על שינויים במוצר, זה קיים, זה עובד וזה עושה עבודה נהדרת.
זה יכול להיות במערכת יחסים B2B שמספרים ללקוח על שימושים שהוא יכול לעשות במערכת וזה יכול גם להיות B2C כשמספרים ללקוחות הקצה על השיפורים באפליקציה,
או באתר סחר שעכשיו משפר את איכות השימוש בו.
שורה תחתונה, פוש עדכון על המוצר נותן תחושה שאכפת לכם ואתם כל הזמן בתהליך שיפור עבור הלקוחות שלכם.

איך לבנות אסטרטגיית פוש נוטיפיקיישן בצורה נכונה

כמו כל קמפיין שיווקי טוב, גם ניהול של הודעות פוש צריך להתחיל מאסטרטגיה.
הכנסתם פוש נוטיפיקיישן לתמהיל ערוצי המסרים שלכם? תתחדשו!
הנה לכם כמה שיטות שיעזרו לכם להתחיל את השימוש ברגל ימין:

תנו לתוכן לשכנע

הודעות פוש הן קצרות וקולעות. אל תעמיסו, אל תבלבלו, תהיו קצרים ובהירים.
התוכן שלכם צריך לשכנע את הלקוח, צריך לענות ללקוח על שאלות שהוא לא הספיק לשאול,
שאולי הוא תהה לעצמו אבל לא היה מספיק חדור מטרה כדי לשאול אתכם.
בכללי, איכות התוכן שלכם כמו בשאר ערוצי המסרים תקבע את הצלחת השימוש בערוץ.

אוטומטי יותר, בטוח יותר

אם תבנו את התהליך נכון ותשלבו את הודעות הפוש בצורה אוטומטית במסעות הלקוח אתם תלכו על בטוח.
לא תפספסו הזדמנות להציע ללקוחות ערך בימי ההולדת שלהם, לא תפספסו פוש ברוכים הבאים, מילוי פרטים של הלקוח ואירועים נוספים שיכולים לסייע לכם בהגדלת המכירות.

פרסונליות היא שם המשחק

קחו את זה אישית, כל העולם העסקי הוא אישי יותר.
גם בהודעות פוש, מעבר לפנייה בשם הפרטי של הלקוח אתם צריכים להבין מה פרופיל הלקוח, ליצור סגמנטים וסוגי יוזרים ולהבין מה כל אחד מהם היה רוצה לקבל מכם.
אין לכם יכולות פילוח עמוקות של הדאטה שלכם?
עדיין, אתם יכולים לפנות בשם הפרטי, לשלוח הנחה ביום ההולדת, להציע עסקה ייחודית לפי מיקום או מקום המגורים,
לתגמל על נאמנות למותג ואלו רק חלק מתהליכי פרסונליזציה כלליים שלא מצריכים פילוח עמוק של התנהגות משתמש.

פוש מפולח הוא פוש מוצלח

יש לכם יכולת לבנות במערכת הודעות פוש מפולחות שמוטרגות על ידי נתוני שימוש:
לקוחות שביקרו בדפי מידע מסוימים, לקוחות שלחצו על אלמנט מסוים בדף ספציפי, מיקום המשתמש וכל נתון שיכול לספר לכם על המשתמש במערכות שלכם.

פוש בלי ערך? יאבד בדרך

אין לכם מה לספר? תשמרו את הודעת הפוש לפעם הבאה, אין צורך להציף את הלקוחות בפוש אם הוא לא באמת מחדש להם או מניע אותם לפעולה קונקרטית.
וודאו שיש הנעה לפעולה בכל הודעת פוש ושהיא מצליחה להעביר את המסר.
זכרו, הודעות פוש הן קצרות והמסר חייב להיות חד וברור.
תהיו יצירתיים, תחדשו ללקוחות שלכם, תציתו להם את הדימיון וכך תצליחו להניע אותם לפעולה ולמעורבות.

תנו ערך אמיתי ללקוחות שלכם בתוך מערכת היחסים איתם
תנו ערך אמיתי ללקוחות שלכם בתוך מערכת היחסים איתם

כבדו את המרחב האישי של הלקוח

תאפשרו ללקוחות שלכם להסיר את קבלת הודעות הפוש בקלות, תנסו להבין איך הם מעדיפים לשמוע מכם, הם יעריכו את האכפתיות שלכם ויזקפו לכם נקודות זכות על כך.
יש לקוחות שרגישים יותר לפוש נוטיפיקיישן, זה לא אומר שמערכת היחסים ביניכם צריכה להיות שלילית, זה רק אומר שאתם צריכים למצוא את הדרך הנכונה לתקשר איתם.

לעדכן, להציע ערך, למכור, אבל לכבד את המרחב הפרטי של הלקוח
לעדכן, להציע ערך, למכור, אבל לכבד את המרחב הפרטי של הלקוח

אף פעם לא לבד

פוש נוטיפיקיישן הוא ערוץ תקשורת נהדר מול הלקוחות והוא יכול להניב רווחים רבים. אבל הוא אינו עומד לבדו, רצוי שיבוא כחלק מתמהיל ערוצי מסרים שלם וכוללני.
שלבו את הודעות הפוש עם SMS, וואטסאפ, אימייל מרקטינג ועשו הכל תוך מחשבה והיגיון, זכרו, לפני שאתם משווקים אתם גם לקוחות, חשבו מה אתם הייתם שמחים לקבל מכל ערוץ שיווק.
אם כבר מדברים על שילוב של ערוצי השיווק, רצוי לפעול ממערכת אחת , כזו שתאפשר לכם לקיים את התמהיל המלא ולשלב את מגוון הערוצים הקיים בממשק נוח ונגיש.
כעת, יש לכם את כל המידע על היכולות של הודעות פוש, קיבלתם גם סל של כלים לתחילת הפעילות, נותר רק לצאת לדרך ולגרום ללקוחות שלכם להיות מעורבים יותר.