הכינו פנקסים: 15 שורות נושא לוהטות

המיילים השיווקיים עברו כברת דרך: הם הפכו לצבעוניים יותר, יצירתיים יותר ומושקעים הרבה יותר. אבל מה שווה כל הטרחה הזו אם שורת הנושא שבהם אינה מזמינה? בסופו של יום, שורת הנושא היא הדבר הראשון שרואה הנמען שלכם והיא שתקבע אם המייל ייפתח, יינטש, יימחק או יועבר לתיבת הספאם.

הדרך הטובה ביותר ללמוד את התחום היא, איך לא, לבחון שורות נושא של קמפיינים אחרים. אספתי עבורכם 15 שורות נושא שתפסו את עיני באופן מיוחד, ושמזמינות אחוזי פתיחה גבוהים.

רעיונות לשורת נושא יצירתית

“המיטב של גרופון: העסקאות שמסיבות לנו גאווה (שלא כמו סטיב, האחיין שלנו)”

הומור זה משהו שנורא קשה להעביר בשורת נושא, בייחוד אחת שיווקית. אך חברת הקופונים גרופון עושה זאת כמעט בכל דיוור.

הפאנץ’ של שורת הנושא הזו (“שלא כמו סטיב”), כל כך לא צפויה מדיוור שיווקי של חברה גדולה, שאלמנט ההפתעה עושה את העבודה, בייחוד משום שההתחלה די יבשה.

“יום הולדת שמח טלי – ההפתעה בפנים!”

פרסונליזציה זה אחד הכלים החשובים ביותר בשורת הנושא. כשאתם משלבים את שם הנמען או פרט אחר לגביו, אתם גורמים לו להרגיש מיוחד, שהמייל הזה נכתב רק עבורו.

שורת הנושא הזו משלבת בין שני פרטים חשובים – שמה הפרטי של הנמענת ויום הולדתה. מעבר לאינטימיות של ההודעה, היא נהירה וטומנת בחובה תמריץ לפתיחת הדיוור – מחכה לי הפתעה!

“או-או, תוקף המרשם שלך עומד לפוג”

חברת האופטיקה Warby Parker מדוורת ללקוחותיה על מרשמים שפג תוקפם, ובאותה נשימה מציעה להם לשדרג את משקפי השמש שלהם, להגיע לבדיקת ראייה ולבחון את קולקציית משקפי הראייה החדשים בחנות.

מעבר לתזמון המושלם של הדיוורים שלהם, לדוגמה, שבועיים לפני שפג תוקף המרשם של הנמען, שורת הנושא הזו טובה משום שהיא קונקרטית ומועילה למקבל. רק מי שבריאותו לא בראש מעייניו לא יפתח מייל שכזה, ואין הרבה כאלו.

“בנימין נתניהו: ‘היי'”

זו אולי לא שורת הנושא המפתה ביותר שנכתבה, אבל אתם חייבים להודות ששילוב של שם פוליטי בשורת הנושא יכולה לעורר סקרנות, בלי קשר לנטיות הפוליטיות של הנמענים שלכם.

שורת הנושא הזו גורמת לנמען לתהות: למה ביבי פונה אלי? מה מציעים לי? מציעים לי משהו בכלל? כחלק מקמפיין הבחירות שלו דיוור ברק אובמה עם שורת נושא כזו, מה שהביא לאחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר בכל קמפיין הבחירות שלו.

למה זה עבד? שימוש בשמו של הפוליטיקאי והנשיא, בשילוב של ברכה בנאלית למדי, הביא לסקרנות שהובילה לפתיחת האימייל.

“אל תפתח את האימייל הזה”

כבר מינקות אנו מפתחים את המרדנות הקטנה הזו, וכשמבקשים מאיתנו לא לעשות משהו, הפעולה בוערת בעצמותינו וקשה לנו להתנגד.

לרגש הזה פנתה חברת יופי שמתמחה במניקור בדיוור ללקוחותיה. בניסיון לעורר את סקרנות הנמענים, אחוזי פתיחת הדיוור הרקיעו. אם אתם מנסים זאת בדיוור שלכם, דאגו שהוא אכן מכיל תוכן שווה ערך, תוכן שהיה שווה להתנגד לבקשה שלא לפתוח את האימייל עבורו.

“המדריך לתפרנים: חופשת יוקרה כמו של בר רפאלי”

אין דבר שאנחנו אוהבים יותר מהזדהות עם יפים ועשירים מאיתנו. אם נקבל הזדמנות לממש ולו חלק קטן מחיי המפורסמים, ננסה לפחות לבחון את האופציה הזו.

עצם העובדה ששורת הנושא משלבת “תפרנים” עם “בר רפאלי”, אומרת שהמידע יכול להיות רלוונטי גם עבורנו, האנשים הפשוטים. ונכון, לא כל פשוטי העם מעוניינים להזדהות עם הדוגמנית הבינלאומית, ולכן אתם יכולים לבצע סגמנטציה וליצור קבוצות דינמיות ברשימת התפוצה שלכם. כך, תוכלו להתאים את הטקסט הקנטרני בדיוק לקהל הנכון.

“מה את יכולה להרשות לעצמך?”

זוהי דוגמה לשורת נושא ממשרד תיווך, שייעד את הדיוור לנמענים שמחפשים לקנות או לשכור דירה. מדובר בטיזר לתוכן שהוא שווה ערך לנמענים, כזה שהם לא יכולים לדלג עליו.

מדובר במעין סחיטה רגשית כדי להביא לאחוז פתיחות גבוה. שורת הנושא לא מציעה משהו קונקרטי, אך הרמיזה מעידה שאולי יש משהו. ואולי אין. דחיפות, מחסור והוכחה חברתית הם עקרונות נהדרים להגדלת שיעור ההמרה בדיוור שלכם.

“מקסימום נתאהב”

ביצירת דיוור אלקטרוני, עליכם לחשוב מה יניע את הנמענים שלכם. לדוגמה, ציטוט מסרט שמאפיין את הקהילה אליה אתם מדוורים. הציטוט “מקסימום נתאהב” לקוח מתוך הסרט הישראלי “משהו טוטאלי” – סרט סטלנים ידוע. אם אתם משווקים טיסות למזרח, כנראה שאתם פונים לצעירים רווקים שראו או מכירים את הסרט הזה ושימוש במשפט שכזה יכול לעורר את סקרנותם.

על מנת לייצר שורות נושא כאלו, עליכם להשקיע הרבה זמן בלמידת הנמענים שלכם ויצירת פרסונליזציה מושלמת. ברגע שתלמדו אותם, תוכלו להתאים את שורת הנושא לאופיים.

“מה הלקוחות שלנו אומרים?”

זוהי שורת נושא לדיוור שמכיל עדויות של לקוחות מרוצים. אין כמו לקוח מרוצה כדי להמליץ על החברה, כי כולנו מעדיפים להקשיב למישהו בעל פנים מאשר למסרים שיווקיים.

לעתים, כדי להציג אימייל שכזה, רצוי להיות יבשים וענייניים ולהציג את הדברים כפי שהם – “מה שהלקוחות שלנו אומרים”.

“המקומות בהם תוכל לשתות בירה כרגע”

בר, מסעדה או חברה שמשווקת קופונים יכולים לדוור תמיד ובהרבה נושאים. אבל התזמון הוא קריטי לשיעורי המרה גבוהים. שורת הנושא הנ”ל שייכת לדיוור שנשלח ביום חמישי בשעה 18:00, בדיוק בשעה בה מסתיים שבוע עבודה ומתחיל סוף שבוע של בילויים.

מדוורים בנושאים אחרים? חשבו על יום ושעת הדיוור, ומה עובר בראשם של הנמענים שלכם ברגעים הללו. לעתים, דיוור בשעות לא שגרתיות יכול להביא לשיעור פתיחות נמוך אך לאחוזי המרה גבוהים יחסית לדיוור בשעות העבודה.

“אתה מפסיד נקודות”

מכירים את המונח הלועזי FOMO? משמעו fear of missing out – הפחד מהפסד. לעתים, אנו מעדיפים שלא להפסיד מאשר להרוויח.

בשיווק מדובר בטקטיקה מאד יעילה – להראות להם מה הם עלולים להפסיד אם לא ייכנסו, יקראו או ירכשו. אם נמען מקבל דיוור מחברה שהוא מכיר ורוכש ממנה, הוא יעדיף לבדוק מה הוא מפסיד, ולפתוח את האימייל.

“חבר’ה, זה ממש לא לעניין”

אתר המגזין BuzzFeed ידוע ביכולתו ליצור מכל אייטם, כותרת או דיוור משהו מגניב. צוות הכותבים השיווקיים שלהם יוצר באופן שיטתי שורות נושא ידידותיות, ציניות ומעוררות.

במקרה של BuzzFeed, הם יוצרים קורלציה בין שורת הנושא לטקסט הבא אחריה (בג’ימייל לדוגמה, גם השורה הבאה נראית במסך התצוגה של המייל). לשורת הנושא הזו לדוגמה, התלווה הטקסט הבא: “אוקיי, מי השאיר לי פתק פסיבי-אגרסיבי על המקרר? באמת, מי מתנהג ככה?”.

כדי ליצור מעורבות שכזאת, אתם יכולים לנסח שורת נושא ושורה שלאחריה במעין שאלה-תשובה או במעין דיאלוג מתמשך.

“אל תעשו את טעויות האינסטגרם הבאות”

אנחנו לא מושלמים, אבל ממש שונאים לטעות. לכן כתבות בנוסח “מה לא לעשות” עובדות טוב. וכך גם שורות נושא.

חשבו על שילוב דרך השלילה באימיילים שלכם. מילים כמו “לא”, “אל”, “אסור” ודומיהן יכולות לעורר סקרנות ולהגביר את אחוזי הפתיחה.

“10 דרכים לשרוד את ארוחת ראש השנה”

רשימות זה כיף. זה קצר, קולע ולרוב משעשע. חשבו על זה, יותר קל לקרוא טקסט שמגיע ממוספר בשורות קצרות, מאשר לקבל בלילת טקסט מסיבית.

גם אם התוכן שלכם רציני ומהוקצע, דאגו לתבל את הדיוורים מדי פעם עם רשימות בנושא. אתם יכולים ליצור רשימה מאד קצרה, ולשלב בדיוור גם נושאים אחרים, כל עוד שורת הנושא תעסוק בנושאים היותר קלילים של הדיוור.

“הותקפנו על ידי האקרים – זה מה שקורה כרגע”

Buffer, חברה לניהול מדיה דיגיטלית, העלתה על הכתב את הסיוט הגדול ביותר של לקוחותיה – פריצה לשרתים. הם ידעו שכל מי שעוסק במדיה דיגיטלית יהיה חייב לפתוח את הדיוור הזה כדי להבין מה באמת קורה שם.

אגב, החברה באמת הותקפה על ידי האקרים וזהו המייל שיצא ללקוחותיה, שמסביר מה עליהם עליהם לעשות כדי לא להיות חשופים למתקפה גם כן. הנוחות והרוגע שמשרה שורת הנושא שלהם, יחד עם דחיפות הנושא, הביאו לאחוזי פתיחות גבוהים.
יש לכם רעיון לשורת נושא מעולה? הירשמו לאקטיב טרייל בחינם והתחילו לדוור!
למדו איך לבנות ניוזלטר מעוצב בקלות בעזרת המדריך הידידותי שלנו.