וואלה! שופס: איך הופכים לקוחות למכירות

איך הפכה ענקית המכירות המקוונות את רשימת הלקוחות שלה למנוע צמיחה במכירות

וואלה! שופס (וואלה שופמיינד בע”מ) הינה החברה המפעילה של אתר הקניות הגדול והמוביל בישראל. החברה מציעה למכירה מוצרים ביותר מ-20 קטגוריות שונות החל מספרים וכלי נגינה, דרך אלקטרוניקה ומחשבים וכלה במכשירי חשמל וציוד ספורט בכמה שיטות מכירה ביניהן מכירות קבוצתיות ואישיות. וואלה! שופס מפעילה גם שירותים נוספים כמו שופס! פוטו” המציעה שירותי הפקת אלבום תמונות מודפס, “וואלה! טורס” המציעה נופש, נסיעות לחו”ל ותיירות פנים ארצית ו”וואלה! פרינט” המציעה מוצרי דפוס שונים. וואלה! שופס הינה בבעלות חברת וואלה! תקשורת בע”מ (מפעילת פורטל האינטרנט וואלה וחברת סייפרטק).

אורי ליש – סמנכ”ל פיתוח, וואלה! שופס: “הבנו שאנחנו צריכים עזרה מחברה שעבירות הדיוור היא המומחיות שלה”

“בעבר היינו שולחים ניוזלטר שבועי בעצמנו באמצעות תוכנה שקנינו באינטרנט” מספר אורי ליש, סמנכ”ל פיתוח בוואלה! שופס. “התוכנה לא סיפקה לנו נתונים וסטטיסטיקה בנוגע לאחוזי הפתיחה ולאפקטיביות הקמפיין, כך שלמעשה שלחנו על עיוור וקיווינו לטוב”. בנוסף להיעדר ההיזון החוזר מציין ליש בעיות נוספות: “רשימת הדיוור של וואלה! שופס מכילה מעל לחצי מיליון מנויים. לתוכנה שקנינו היה קשה לנהל רשימה בסדר גודל כזה – זה היה פשוט גדול עליה”.

כדי להגביר את יעילות הדיוור שלהם, וכדי להצליח לנהל את רשימת התפוצה שיצאה משליטה, הגיעו בוואלה! שופס למסקנה שהם זקוקים לשירות דיוור אלקטרוני מקצועי ומורשה. “אנחנו מומחים במכירות, אבל לא בשליחת מייל” אומר ליש. “בגלל שהיום קיימים כל כך הרבה מנגנוני אנטי-ספאם ותוכנות שחוסמות דואר אלקטרוני, אפילו אם הוא לגיטימי, הבנו שאנחנו צריכים עזרה מחברה שעבירות הדיוור היא המומחיות שלה, ושהיא בעלת מוניטין טוב של מדוור מורשה אצל ספקי הדואר. זהו בדיוק הרושם שקיבלנו על חברת אקטיב טרייל כשנפגשנו איתם, וזוהי הסיבה שבחרנו דווקא בהם. בדקנו כמה חברות אחרות אבל אקטיב טרייל עשו את הרושם הכי מקצועי וגם הציגו בפנינו את בסיס הלקוחות הרחב ביותר”.

בוואלה! שופס משתמשים במערכת אקטיב טרייל למשלוח דיוור אלקטרוני של מבצעים לכל הלקוחות (עם פנייה אישית באמצעות מערכת הפרסונליזציה), ולמשלוח קמפיינים לקבוצות משתמשים ייעודיות. על פי ליש, הם עושים שימוש תדיר בדוחות המפורטים שמציגה מערכת אקטיב טרייל (כמו מערכת הרייטינג וה-Heat Map), ומשווים את האפקטיוויות של מיקומים שונים בתוך הדיוור מבחינת כמות ההקלקות.

“השיפור ברור” אומר ליש. “הפרמטר הכי בולט הוא אחוז הפתיחות: היחס בין כמות השליחות לכמות הפתיחות השתפר מאוד, והצלחנו לנקות את הרשימה מהרבה כתובות שגויות, וישנות ולשפר מאוד את איכותה”.

האם היית ממליץ לאחרים להשתמש בשירות הדיוור של אקטיב טרייל?

“כן! כל מי ששאל קיבל המלצה חמה. מניסיוני האישי אקטיב טרייל הוא גוף מקצועי המספק את הצרכים שלנו, ואף יותר. אלה אנשים טובים שטוב לעבוד איתם”.