טכניקות לפרסונליזציה של אימיילים (מעבר לשם הנמען) שחובה להכיר

אז עברתם על הצ’ק ליסט המסורתי של מלאכת האימייל מרקטינג- פילחתם, כתבתם, עיצבתם, תזמנתם ותיבלתם בטוב טעם את הקמפיין שלכם. אבל האם אתם מקבלים את התוצאות הטובות ביותר מקמפיין הדיוור שלכם? לא בטוח.

טוב נו, זה כבר לא ממש סוד כמוס של דיוור אלקטרוני יש את החזר ההשקעה הגבוה ביותר מבין ערוצי השיווק השונים. עם זאת, אם אתם לא משקיעים מחשבה בהתאמה של התוכן ספציפית לנמענים שלכם אתם מפספסים. ובענק.

התאמה אישית של אימיילים

מחקרים מראים כי משווקים אשר משתמשים בתוכן המותאם אישית ללקוחות מקבלים לא רק פי 2.5 יותר הקלקות, אלא גם יוצרים פי 6 יותר מכירות ממסעות הפרסום שלהם! הסיבה לכך היא שאימיילים פרסונליים רלוונטיים הרבה יותר לנמענים.

פרסונליזציה 2.0

פרסונליזציה בדיוור אלקטרוני היא מיקוד הקמפיין לנמענים באמצעות מינוף המידע שיש לך עליהם. טכניקות בסיסיות לפרסונליזציה באימיילים כוללות שימוש בשמו של הנמען בשורת הנושא, טכניקות מתקדמות יותר יכולות לכלול שינוי התוכן של הדואר האלקטרוני על בסיס מגדר, מיקום, פעולות באתר האינטרנט או כל דבר אחר שאתם יודעים על הנמענים. כך שבמקום לקבל דיוור גנרי של הצעות ועדכונים, המנויים יקבלו דוא”ל הממוקד ישירות בהם- כולל השם שלהם והצעות (מוצרים, מבצעים וכו’) שרלוונטיים לאינטרסים האישיים ולתחומי העניין שלהם.

אספנו עבורכם מספר טכניקות מהקלות ל-(טיפה יותר) מאתגרות של התאמה אישית בשורת הנושא ובגוף המייל וגם שזרנו דוגמאות שכדאי שתכירו:

פרסונליזציה בשורת הנושא

שורת הנושא של האימייל היא המרכיב השני הכי בולט בתיבת הדואר הנכנס (המרכיב הראשון הוא “מאת”),  ברוב המכשירים שורת הנושא של האימייל היא בבולד בניסיון לגרום לה לקפוץ לעין לעומת שאר רכיבי הטקסט של האימייל. ולכן, זה בלתי נמנע שלשורת הנושא שבחרתם תהיה השפעה מכרעת על שיעור הפתיחות.

unnamed

ניתן “לשחק” עם שורת נושא בשתי רמות:

1. שימוש בפרטי הנמען בשורת הנושא

הטכניקה הזו יכולה להגדיל את הסיכוי של הדוא”ל שלכם להיפתח בעשרות אחוזים. השימוש הפשוט והכי נפוץ הוא שימוש בשמו של הנמען, אבל אפשר גם לחשוב גם על שימושים יצירתיים בכותרת האימייל מהמידע שיש לכם על הנמען כמו: כתובתו, יום הולדתו ועוד- תנו לו להרגיש שאתם פונים אליו ישירות!  את הפרטים הללו אתם יכולים לבקש מהנמענים שלכם בטופס ההרשמה לשירות או לאתר.

חברת קונברס (Converse) עושה זאת היטב בקמפיינים שלה, מוסיפה את שמו הפרטי של הלקוח בשורת הנושא כדי לעזור לקמפיין לבלוט בתיבת הדואר הנכנס ולגרום לאנשים לפתוח אותו:

קונברס פנייה אישית בשורת נושא

אם אתם לקוחות של אקטיב טרייל, אתם יכולים לעשות זאת בקלות. בעת כתיבת שורת הנושא, פשוט לחצו על הכפתור “פנייה אישית” ‘ואתם תראו רשימה של פרמטרים שונים אותם תוכלו להכניס לתוך שורת הנושא.

פרטי הנמען יתווספו אוטומטית לכותרת הדיוור, בהתאם לפרמטר שתבחרו. הפנייה האישית יכולה להתווסף לטקסט שתזינו ולמיקום בו תבחרו (בתחילת המשפט, באמצעו או בסופו).

כך זה נראה במערכת:

פנייה אישית במערכת אקטיב טרייל

2. שימוש במספר כותרות לאימייל

טכניקה נוספת וחשובה היא ריבוי נושאים בכותרת המאפשר התאמה אישית של הניוזלטר לקבוצות הנמענים. לדוגמה: חברת האופנה קסטרו ששולחת ניוזלטר שמקדם את מוצריה יכולה לבחור את השדה “תחומי עניין” ולהגדיר נושאי אימיילים שונים לנמענים שונים בהתאם לתחומי העניין שלהם.

עם אקטיב טרייל, יצירת מספר כותרות שונות לאותו קמפיין הינה תהליך פשוט. מדובר בבניית קמפיין רגיל, עם שינוי אחד קטן. אתם יכולים להתאים את הכותרות לקהלים שונים באוכלוסייה, ולחלק את הנמענים שלכם לפי תחומי עניין, מקום מגורים, סטטוס משפחתי ועוד.  אתם יכולים לדוגמה, לחלק את רשימת התפוצה לערים, כשלכל עיר כותרת נפרדת, אישית יותר, כפי שניתן לראות בתמונה:

שורות נושא מתחלפות

פרסונליזציה בגוף האימייל

מעבר לשורת הנושא, ישנם גם מספר דרכים בהן ניתן להתאים אישית את תוכן הגוף של האימיילים כדי להפוך אותם ליותר רלוונטיים לנמענים ולהגדיל את הסיכוי שיקליקו עליהם-

1. פנייה אישית

אם יש לכם את השם הפרטי, שם החברה, מספר נקודות לניצול כחבר מועדון, מגדר, גיל, סטטוס או אפילו מידת החולצה של הנמען, אז אתם יכולים בקלות להשתמש במידע הזה כדי להתאים אישית את הטקסט והתמונות שבקמפיינים שלכם ולבצע שילובים מעניינים.

הדוגמה הנפוצה ביותר לכך היא הוספת השם הפרטי של המנוי לתוכן הגוף הדוא”ל, אבל שווה לקחת את זה צעד אחד קדימה כמו בדוגמה הזו מ Fresh Direct אשר כוללת את השם הפרטי של הנמענת כחלק מהעיצוב האדיר של המייל כדי לפנות אליה בצורה יותר ישירה:

Fresh Direct personal email

אם אתם לקוחות של אקטיב טרייל, את אותן ‘פניות אישיות’ שהראנו כיצד ליצור בשורת הנושא ניתן גם ליישם  בגוף הניוזלטר, היכן שתחליטו :

פנייה אישית בגוף המייל אקטיב טרייל

יש עוד מספר דרכים בהן ניתן להתאים אישית את תוכן הגוף של האימייל כדי להפוך אותו לרלוונטי יותר לנמענים ולהגדיל את הסיכוי שהם יקליקו עליו:

2. תמונות פרסונליות

תנו לקוראים שלכם את ההרגשה שהניוזלטר ששלחתם נכתב במיוחד עבורם, שימוש נפוץ בהתאמה אישית של תמונות יהיה להציג באותו קמפיין- לנמענים גברים “בגדי גברים” ולבנות בחבורה “בגדי נשים”.

אדידס, לדוגמא, עושה בדיוק את זה בקמפיינים הדוא”ל שלהם לסדרה Originals. תמונות של מוצרים מוצגות באופן דינמי לנמען בהתאם למגדר, כך הם מבטיחים שכל נמען רואה רק את התמונות הכי רלוונטית ומושכות עבורו והוא יתפתה להקליק ולבצע רכישה:

Personalized content

 

בעזרת כלי הפרסונליזציה של אקטיב טרייל, תוכלו להתאים ולערוך את האימג’ים שבניוזלטר, בהתאם לתנאי שאתם תכתיבו. בכל תמונה שתזינו לדיוור שלכם, תופיע משבצת “If”, באמצעותה תוכלו להגדיר תנאי לבלוק. התנאים יכולים להיות לפי שם, עיר מגורים, טלפון ועוד. יש לכם אפשרות להוסיף תנאים שונים כראות עיניכם.

"if" option ActiveTrail

אם לדוגמה, אתם משווקים שירותים עירוניים, אתם יכולים להחליט שכל תושב בארץ יקבל תמונה שונה בהתאם למתקנים שבעירו. תל אביבים יקבלו תמונה של חופים, ירושלמים יקבלו תמונה של הכותל וטבריינים יקבלו תמונה של הכנרת.

כדי לעשות זאת, עליכם להקיש על כפתור ה”If” ולבחור:

• שדה נמען: לדוגמה “עיר”.

• תנאי, במקרה הזה “שווה”.

• ערך אותו אתם מזינים, כמו למשל “תל אביב”.

ברגע שתשמרו את הנתונים ותזינו את התמונות בהתאם לערכים שלהן, הקמפיין יישלח בהתאמה אישית לכל הנמענים שעליהם חלים התנאים שהצבתם.

3. שילובים שונים

לסופר-רציניים מביניכם שרוצים לדחוק את מאמצי הפרסונליזציה שלכם לקצה, אתם יכולים לשנות באופן דינמי חלקים שלמים של תוכן וויזואל’ס בתוך המייל יחד עם שורת נושא אישית כדי להפוך את הקמפיין כולו ליותר רלוונטי ויותר מושך לנמענים.

Dunkin’ Donuts לקחה את העיקרון של פרסונליזציה בגוף התוכן לרמה חדשה במטרה להגביר את הרלוונטיות של הדוא”ל עבור הקורא, היא מכניסה את השם המלא של הנמען ופירוט הסטטוסים שלו כחבר מועדון (יותר אישי ורלוונטי מזה???):

Dunkin' Donuts perks

לסיכום:

התאמה אישית של הקמפיינים בדוא”ל היא דרך מוכחת להגדיל את אחוזי הפתיחות

על ידי איסוף המידע הנכון ושימוש בכלי שיווק בדוא”ל כמו אקטיב טרייל, זה מעולם לא היה פשוט יותר.

כלי הפרסונליזציה מאפשר לכם להתאים את הכותרות, התוכן ואפילו התמונות שבדיוור שלכם לכל נמען או קבוצת נמענים בקלות. אין צורך במתכנתים ובמפתחים כדי ליצור את הפקודות הללו – כל אחד יכול לבצע זאת.

אז בפעם הבאה שאתם יוצרים קמפיין דיוור אלקטרוני, הקפידו ליישם את אפשרויות הפרסונליזציה שבמערכת באמצעות פניות אישיות ו- Dynamic Content וצפו בשיעור הפתיחות ממריא לשחקים.

קריאה מומלצת נוספת:

רוצים עוד מידע על הגולשים שלכם? ככה תבקשו אותו מהם

איך לפלח נמענים? כך תדוורו לנמענים בדיוק את מה שמתאים להם

גברים ממאדים, נשים מנגה: חשבתם פעם לפצל שליחת מיילים לפי מין הנמען?