כך תצרו קמפיין מושקע לקראת יום האהבה

אם יש משהו שהישראלים אוהבים לעשות – זה לחגוג. בין אם זה חגים יהודיים כשרים כמו ראש השנה או פסח, או כשרים פחות כמו ראש השנה האזרחי הלוא הוא הסילבסטר, כולנו ננצל את ההזדמנות לצאת, לקנות ולבזבז. גם למשווקים מדובר בחגיגה, שכן כל סיבה, היא סיבה טובה לקמפיין מיוחד.

יום האהבה הלועזי, החל ב-14 בפברואר וידוע בכינוי ולנטיין דיי, הוא הזדמנות נהדת לבנות קמפיין מיוחד, לבבי, אדמדם ובעיקר – אחד המציע הנחות ומבצעים לאוהבים. שליחת קמפיין דיוור לקראת מאורע כזה יכולה לחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות ואף להגדיל ההכנסות.

קמפיין מיוחד ליום האהבה

בניית קמפיין ליום שכזה הוא לא עניין של מה בכך. אתם יכולים, כמובן, לשלוח עוד קמפיין שנראה בדיוק כמו כל הקמפיינים הקודמים ולקוות לטוב. אולם קשה להניח שהגישה הזו תוביל לתוצאות. יום האהבה הוא הזדמנות מכיוון שהוא יוצא דופן מבחינה עיצובית. אם תשלחו ללקוחות שלכם עוד מאותו הדבר, לא רק שלא תנצלו את ההזדמנות שנקרתה בדרככם, אלא שרוב הנמענים לא יבינו לשם מה אתם מטרידים אותם. לעומת זאת, אם תוסיפו לבבות או שתבצעו אותו באדום – הוא כבר ייראה אחרת.

נסו עיצוב חדש

יום האהבה הוא זמן מעולה לנסות עיצוב חדש וחד-פעמי. שינוי עיצוב יבדל את הקמפיין שלכם מקמפיינים קודמים ששלחתם וגם יראה שהשקעתם זמן ומחשבה. מקובל להשתמש בצבעי אדום-ורוד-לבן, אך אם הצבעים הללו רחוקים מדי מצבעי המותג שלכם, נסו משהו קיצוני פחות.

ובכלל, נסו לשמור על התבנית הבסיסית של העיצוב שלכם: אם העיצוב הרגיל של הקמפיין הוא בשני טורים, אל תוותרו עליו – הסתפקו בשינויים עדינים יותר. המטרה היא לגרום לקמפיין להיראות שונה ומיוחד, אך להימנע מקמפיין שיראה שונה מדי ויאבד את זהותו.

רשת האופנה קסטרו לדוגמה, יצרה ניוזלטר זהה בסגנונו לשאר הקמפיינים, אך ייחדה את הטקסט עבור יום האהבה ואף הציעה “הפתעות לוולנטיין במיוחד בשבילך” עם מוצרים ברוח החג.

קמפיין ולנטיין של קסטרו

מבצעים ופרסונליזציה

אם תדירות שליחת הקמפיינים שלכם היא יחסית קבועה, תצאו מהתבנית הזו ותשלחו את הקמפיין המיוחד ביום מיוחד, כך הקוראים שלכם יידעו שמדובר במשהו שונה. אתם יכולים להגדיל ולייחד את הדיוור לכל נמען בנפרד באמצעות פרסונליזציה. אם יש לכם את הנתונים המתאימים, תפלחו את רשימת התפוצה לנשואים ורווקים, ושלחו קמפיין המתאים לכל קבוצה. מבצע מיוחד ללקוחותיכם הנשואים לדוגמה, תמיד יתקבל בברכה.

עם זאת, לא כדאי להזניח את לקוחותיכם הרווקים, כמובן. עבורם מומלץ לשלוח מבצע כלשהו באמתלה של “מבצע של אהבה”.

התאימו את התוכן שלכם

אינכם חייבים להסתפק במבצעים. אם הקמפיינים שלכם מתהדרים בתוכן מקורי, נסו להתאים אותו ליום האהבה, אולם הישמרו מכתבות מאולצות. אם אתם לא מצליחים לקשר את התוכן שלכם ליום האהבה בשום דרך, עדיף להסתפק במבצע או בברכות לרגל התאריך. הקוראים שלכם יכולים לזהות זיוף מקילומטר, וזה לא האפקט שבו אתם מעוניינים.

כמו כן, כדאי לזכור שלפחות עבור חלק מרשימת התפוצה שלכם, יום האהבה לא בהכרח מעורר זכרונות חיוביים. אל תניחו מראש שלכל אחד מהנמענים שלכם יש בן או בת זוג, והיזהרו מלכתוב על הנושא בקלות ראש רבה מדי. יותר משהוא חגם של המאוהבים, 14 בפברואר הוא יומם של הבודדים. לא כולם רוצים שתזכירו להם את זה.

ביום האהבה אשתקד, סופר פארם דיוורו ללקוחותיהם ניוזלטר מיוחד ולבבי, אך לא מיקדו אותו לאוהבים, אלא ליום האהבה והציעו הנחה למוצרים כלליים למדי.

קמפיין ולנטיין של סופר פארם

 

עוד בבלוג אקטיב טרייל: יצירת קמפיינים שיווקיים לשנה החדשה