לעשות שיווק חכם: כל הנתונים שחובה לדעת על אימייל מרקטינג ב-2024

אם תביטו על כל הנתונים הקיימים בעולם האימייל מרקטינג, תכירו אותם, תלמדו אותם ותסיקו מהם, תוכלו להיות הרבה יותר ממוקדים בשיווק שלכם וביכולת הפניה ללקוח.
העובדות כבר מוכרות לכולם, אימייל מרקטינג בשילוב של אוטומציות ושיווק חכם מניב את החזר ההשקעה הטוב ביותר שערוץ שיווק יכול להניב,
בנוסף, ההשפעה העצומה שיש לאימייל מרקטינג על התדמית ובניית המותג שלכם היא קריטית.

קחו נתון מעניין: 88% מהמשתמשים באימייל בודקים (אקטיבית) את תיבת המייל שלהם מידי יום.
40% מהם מתוך מטרה לקבל קופונים והנחות ממותגים!
נכון, להיכנס לתיבת האינבוקס זו משימה שמצריכה משאבים ויכולות והמטרה הראשונית היא להבטיח עבירות גבוהה,
אבל איך גורמים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להיות מעורבים יותר? זו כבר משימה אחרת. עסקים רבים מנסים לפצח את הסוד להגדלת ההקלקות ומעורבות הלקוחות.

כשתקראו את הנתונים, אולי לא תהיו מופתעים, הם מדברים גם עליכם בתור צרכנים, בתור משתמשים במדיות השונות,
אבל כשהנתונים מופיעים לנגד עיניכם ניתן להצליב אותם, להסיק מהם ולהתחיל לעבוד בצורה שמותאמת לסטטיסטיקה, כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

איזה סוג של תוכן כדאי לכם לייצר? באיזו תדירות? מה המרווח הנכון?
כל הפרטים הקטנים חשובים וכדאי להכיר אותם כדי לדעת מה הלקוחות שלכם אוהבים ולא אוהבים לקבל,
המחקר ממנו נשאבו הנתונים נערך על פני ארבע יבשות שונות כדי להצליח לפצח את התנהגות המשתמשים בעולמות האימייל מרקטינג.

2024 כבר כאן ובגדול, בואו ניתן לנתונים לדבר, הם יספרו לכם מה אתם צריכים לעשות כדי להרוויח את תשומת הלב של הלקוחות שלכם.

מספרים גבירותיי ורבותיי, מספרים

56% אחוזים מהנשאלים סיפרו שיש להם שלוש כתובות אימייל

מה זה אומר לגביכם? כנראה שהפוקוס לא נמצא תמיד על תיבת מייל אחת.
אתם יכולים לנסות כבר מהדיוורים הראשונים לבקש מהלקוח כתובות מייל נוספות, ולשייך אותן לאותו הלקוח. כך המסרים בטוח יגיעו אל הלקוח ולא יתפספסו.

88% משתמשים במייל כל יום

מסוג הנתונים שפשוט אומרים הכל.
כולנו נמצאים במייל כל יום, הוא מלווה אותנו לכל אורך חיינו, חברה או עסק שלא מנצלים את הערוץ הזה, פשוט מפסידים חשיפה ולקוחות עתידיים.

80% מהמשתמשים בודקים את תיבת המייל כי הם מחכים למיילים קריטיים מהעבודה

אין אחד שלא מרפרש את תיבת הדואר נכנס כדי לקבל תשובה משותף, מהבוס, או לגבי עסקה גדולה, או פרויקט שהוא תכנן חודשים.
זה רק מעיד כמה האימייל הוא מקום רלוונטי לפגוש את הלקוח. החוכמה היא לתפוס אותו בדיוק בזמן שהוא צריך את המוצר או השירות שלכם. גם אם הוא מחכה למייל חשוב מהעבודה, הוא עדיין בודק את תיבת האינבוקס בשקיקה, וזה זמן מצוין להצעות ערך נוספות.

40% מהמשיבים בודקים את תיבת המייל בחיפוש אחר הנחות ממותגים

כן, כן, יש אנשים שזה פשוט הקטע שלהם. הם ממש רוצים את השירות או המוצר שלכם אבל הם מחכים לרגע הנכון, לרגע שבו תציעו להם קוד קופון או הנחה.
אתם חייבים לשקול להכניס הנחה מיוחדת שגם תעורר מעורבות ותשאיר את הלקוח בקשב אליכם,
מהלך כזה יכול להגדיל מכירות, להגביר רכישות ולגרום ללקוח להישאר בקשב אליכם ולכם להישאר בתודעה שלו.

 

לקוחות עתידיים רוצים לרכוש מכם, הם מחכים רק לעיתוי הנכון

 

47% מהמשיבים ציינו שהסיבה העיקרית שהם פותחים מיילים ממותג מסוים, היא העובדה שהוא מדוור להם הודעות רלוונטיות

מה זה אומר עליכם? תהיו כמה שיותר רלוונטיים עבור הלקוחות שלכם.
הם אישרו לכם דיוור כי הם ציפו מכם לתת להם הצעות ערך איכותיות, תענו על הציפיות והם ישארו מדוורים הם ירגישו שהם “לא רוצים להפסיד”, הם תמיד ירצו להישאר בעניינים ולהיות קשובים לכם.

66% מעדיפים מיילים קצרים, 6% בלבד מעדיפים מיילים ארוכים, 28% חושבים שהאורך לא משנה כל עוד התוכן מותאם

אל תנסו להיות מישהו אחר, יש לכם ערך לתת? תנו אותו. אין לכם מה לספר? תהיו עניינים.
תתאימו את אורך המסרים שלכם לתוכן שאתם יכולים לייצר.

44% מהמשיבים מספרים שהם מבטלים רישום מכיוון שהשולח מדוור להם לעיתים קרובות מדי

עוד נתון המשקף את המציאות בצורה מצויינת. קחו אותו לתשומת לבכם ותשימו לב שאתם לא הופכים להיות ממוסחרים מידי בעיני הלקוח, או אינטרסנטים מידי.
הלקוח רוצה להרגיש שאתם דואגים לו, נותנים לו יחס וערך, דיוור בהפרשים קצרים עלול להתפרש כניסיון מכירה אגרסיבי ולא מתן ערך ועלול להוביל להסרה מרשימת התפוצה מצד הלקוח.

אם אין לכם מה לחדש ללקוח, אל תציפו אותו, תהיו עניינים

61% ציינו שהם בודקים את תיבת המייל שלהם בעיקר מהמכשיר הנייד

ממחיש כמה חשוב להתאים את הדיוורים שלכם למובייל,
היום רוב השימוש הוא דרך המובייל ואתם חייבים לבדוק שהמסרים מתאימים לכל המכשירים ועברו כמו שצריך דרך כל האמצעים.

פחות אנשים של מספרים? בואו נסכם לכם

עיקר המסקנות הבולטות שעולות מנתוני המחקר העדכני הן שכולם נמצאים במייל. כל אחד במידה כזו או אחרת אבל כמעט כולם שם.
לא רק שכולם במייל, הם מצפים לשמוע מכם, הם רוצים שתתנו להם תוכן איכותי, תוכן שמתאים להם וזה לא משנה להם אורך התוכן כל עוד הוא קשור למותג ולא תלוש. 

המשתמשים מעידים שככל שהתדירות של שליחת האימיילים מצד המותג עולה היא עלולה לגרום להם לבטל רישום.
אחוז ניכר ומשמעותי מאוד נכנס למייל כי הוא ממש מחכה לקבל מכם הנחות, לשמוע מכם, הוא התעניין במוצרים שלכם והוא רק מחכה לרגע הנכון לרכוש.

תהיו רלוונטיים, תנו ערך ללקוחות שלכם, תפגשו אותם בכל נקודה שבה אתם יכולים ותתנו להם את החוויה הטובה ביותר.
מה שבטוח, כוחו של ערוץ האימייל נשאר חזק, חיוני ומקור שאסור לוותר עליו בכדי להגדיל מכירות ולבסס את עוצמת המותג.