מג’נטו: הטוב, הרע והמכוער- Magento

אם יש לכם ניסיון באיקומרס ואתם כבר שנים רצים בין עגלה נטושה, לאוטומציות, אינטגרציות וקטלוג מוצרים, כנראה שאתם מכירים את כל האמונות הרווחות בתחום, כן, גם על מג’נטו  מה לא אמרו על פלטפורמת האיקומרס הענקית? מסובכת, טכנולוגית, לגדולים בלבד, דורשת תקציב גבוה. אבל כנראה שהאמת נמצאת איפה שהוא באמצע.

החלטנו להציג את הטיעונים המרכזיים המשקפים דעות בעד ונגד מג’נטו. זה הולך להיות מעניין!
וכמובן שאי אפשר בלי טבלה שמסכמת את היתרונות של מג’נטו, למי שאוהב ישר ולעניין.

יתרונות מרכזיים

פירוט

אפשרויות התאמה אישית וקהילה גדולה

קוד פתוח


זהות ויזואלית ייחודית

 הוספת פיצ'רים ללא הגבלה

חווית רכישה קלה ונוחה

קהילת משתמשים גדולה

ניהול תוכן וקידום SEO

מערכת ניהול אינטואטיבית

ממשק
Drag&Drop

פיצ'רים מותאמי
SEO

שליטה בכתובות
URL

אינטגרציות מתקדמות

חיבור קל לאמזון ואיביי

תמיכה ב-50 שער תשלום

PayPal, Stripe ו-Authorize

חברות השילוח
DHL, UPS, FedEx

תמיכה רב לשונית

ביצועים והתפתחות מהירה


ארכיטקטורה מודולרית

קאשינג מלא ואינדוקס

נפח תעבורה גבוה

תאימות לאשראי
PCI

פונקציות אפסייל וקרוסייל

ועכשיו, לטיעונים המרכזיים ולהנחות הרווחות על מג’נטו בשוק האיקומרס.

“שומע, מג’נטו זו ה-פלטפורמה לאיקומרס היא גם עוצמתית וגם יש לה גמישות מטורפת”

אנחנו יכולים למנות את היתרונות של מג’נטו בלי סוף, ניסינו לסכם אותם בטבלה אחת אבל כנראה שנצטרך כמה מאמרים לשם כך. הפלטפורמה פותחה מתוך מחשבה אחת והיא המחשבה על ציבור המוכרים באונליין. מג’נטו עושה הכל כדי שהקונים יוכלו לרכוש בקליק ובצורה בטוחה, תוך שימוש בתוספים שמאפשרים העברת נתונים מיטבית בין כל המערכות. 

למג’נטו יש פתרונות לכל צורך של כל מוכר, זו אולי הסיבה שהחברות הגדולות בשוק בוחרות להשתמש בפלטפורמה שלה. הגמישות שלה מתבטאת באלפי תוספים שפשוט נותנים מענה לכל צורך שעולה מצד המוכרים ולכל דרישה שבאה מצד הקונים והיא שהופכת אותה להיות עוצמתית.

 

מג'נטו
מג’נטו: מערכת עוצמתית לאתרי איקומרס

“ומה לגבי זה שצריך מתכנת לכל פעולה בפלטפורמה? זה גם לגמרי טירוף”

נכון, השימוש במג’נטו מצריך התערבות טכנולוגית כדי באמת לנצל את מלוא הפוטנציאל. ההתקנה, התחזוקה והעדכון של הפלטפורמה עשויים להיות מורכבים ויקרים יותר, בגלל הצורך באנשי תוכנה וקוד. הביצועים שלכם גם עלולים להיפגע אם לא תקצו את המשאבים ואת כוח האדם הנכון לטובת תחזוקת השרתים והאופטימיזציה של הקוד הקיים.

שלל הפונקציות האינסופיות שמג’נטו מאפשרת למשתמשיה עלול גם לבלבל את הסיילרים שאינם טכנולוגיים. ברמה היומית, אפשר להתגבר על המכשול הזה ולהסתיר את הפונקציות שאינן רלוונטיות לשימוש בחנות הספציפית. השילוב של התלות באנשי העבודה הטכנולוגיים והפונקציות המורכבות שהמערכת מאפשרת, מביאות אותנו לכך שמג’נטו יודעת מה היא עושה, היא מכוונת בעיקר לאתרים מסועפים ומורכבים, עם מוצרים רבים ומכירות סבוכות.

“תראי, אם את רוצה לצמוח מהר… מג’נטו היא הכתובת שלך”

אם יש דבר שאנשי האיקומרס מבינים, זה בעיקר היכולת של מג’נטו לעשות את ההתאמות תוך כדי תנועה לאתרי איקומרס שהסקיילים שלהם גדלים במהרה. 

ככה חנויות שמתחילות קטנות יחסית, או לפחות מוכרות בסקיילים נמוכים, צוברות תאוצה ויכולות במהירות להוסיף קטגוריות, מוצרים ולהכיל תנועה רבה של גולשים, מבלי שום צורך לעבור לפלטפורמה אחרת. אם לא די בכך, מג’נטו מאפשרת להתממשק בקליק עם מערכות CRM, ERP וכלים נוספים באמצעות API, מה שמקל על תהליכי אינטגרציה ומאפשר לקלוט דאטה מכמה זירות במקביל.

אם אתם שואלים מה יש במג’נטו שאין במערכות אחרות, שמאפשר לעסקים לצמוח בצורה מהירה, אז אלה החוזקות:

ניהול דינמי של המלצות מוצרים: מג’נטו מאפשרת להתאים באופן אישי הצעות קרוסייל ואפסייל, באמצעות אלגוריתמים שמנתחים התנהגות גולשים ונשענים על היסטוריית רכישה.
שימוש בכלים מתקדמים: מג’נטו היא פלטפורמה שמאמצת שימוש ב-AI. בשילוב של ML היא יודעת לתת את ההמלצות והתחזיות לסיילרים במטרה למקסם מכירות מהאתר שלהם.
מודלים ייעודיים למכירה: פלטפורמת הענק מוכוונת מכירות, לכן היא פיתחה מודלים שמטרתם להרחיב ולהוסיף פונקציות במהלך שהות הגולש ולמקסם מכירות. מטרת המודלים היא להתמקד בחוויה האישית של הגולש.
דוגמה נהדרת היא מודל שנקרא Magento Related Products. הוא מתמקד בהמלצה על מוצרים קשורים או מוצרים שכדאי ללקוח לבדוק. איך זה עובד בפועל? מנהל החנות יכול להגדיר ידנית מוצרים הקשורים זה לזה, כך לצורך העניין לקוח שהתעניין במחשב מיד יכול לראות שיש בחנות גם תיק למחשב. הפלטפורמה תאפשר לכם להשתמש במודל בשלושה מקומות עיקריים: דפי מוצר, עמוד תשלום ובחלקי האתר המוקדשים להצעות מיוחדות.

זהו רק מודל אחד מתוך כמה, יש למג’נטו מודלים המבוססים AI ויודעים להציג ללקוחות בזמן אמת את המוצרים שנראה שיתאימו להם וכך למקסם מכירות באונליין. לא סתם סעיף הצמיחה המהירה הוא מפורט יותר מהשאר, ההתמחות של מג’נטו במבצעים ובקידום מכירות היא אבסולוטית וזהו היתרון הגדול שלה בשוק והסיבה שחברות גדולות משתמשות בה על אף המורכבויות.

צמיחה מהירה ופונקציות מתקדמות: המשביר לצרכן גם משתמשת במג’נטו לפעילות איקומרס שלה

 

“בטח שאני רוצה לצמוח, אבל חוויית המשתמש במג’נטו ממש לא ידידותית”

אומרים שעל טעם ועל ריח, אי אפשר להתווכח, אבל רבים באמת מאמינים כי חווית השימוש בפלפטורמה היא פחות נוחה ואינטואיטיבית. הממשק של מג’נטו, בעיקר לקהל הלא טכנולוגי, עלול להרגיש מסורבל ומבלבל. כדי להצליח לתת ללקוח את חווית המשתמש הטובה ביותר כנראה שתצטרכו להשקיע בפיתוח מותאם אישית. לוקח זמן ללמוד את הממשק, רצוי להעמיק בו ולהבין את המורכבויות לפני שבוחרים במג’נטו. להבין שבכל פלטפורמה תהיה הזדמנות מצד אחד, אבל מצד שני יהיו גם אתגרים לצד ההזדמנויות. 

“אז אפשר לומר שמג’נטו בעיקר נותנת מענה למצבים מורכבים ומתקדמים”

יש בזה משהו, מג’נטו היא הסיירת המיוחדת ביחס לשאר הפלטפורמות, היא יודעת לתת מענה למצבים מורכבים ולכן גם היא דורשת המון השקעה. כנראה שאין דבר בעולם האיקומרס שמג’נטו אינה יכולה לתת לו מענה, מתהליכי מכר מורכבים, עד לחיבור לרשתות לוגיסטיות, מערכות מסובכות, תהליכי שיווק עם מערכות צד ג’ ועוד.

 

Golf&CO מענה לאתרי איקומרס מורכבים ומתקדמים כמו

 

יש לנו את זה! אם ככה, אפשר לסכם

התמונה ברורה לחלוטין. מג’נטו היא פלטפורמה נהדרת ותשתית מעולה לאתרי איקומרס, אך עם זאת היא מצריכה השקעה נוספת, למידה והבנה. 

המערכת תתאים לחברות בעלות תחזית צמיחה מהירה, שיודעות שהן יצטרכו את כל הפונקציות הכי מתקדמות ולוקחות זאת בחשבון. בנוסף, היא תתאים לחברות עם כיס עמוק להשקעה ראשונית. בעיקר מהסיבה שכדי להפיק את המקסימום מהמערכת תצטרכו הרבה שעות פיתוח, או העסקה של מתכנת בתוך החברה. בנוסף, גם ברמה העיצובית וחווית המשתמש של הקהל שלכם והרספונסיביות, תצטרכו לעשות הרבה עבודה על הבסיס הקיים שמקבלים ממג’נטו.

אתם יכולים לראות את מג’נטו כפלסטלינה קסומה וענקית, שכדי להגיע לתוצרים הרצויים יהיה עליכם לבנות, לפרק לגורמים, להיעזר באנשי מקצוע ולבסוף לבנות את אתר המכירות המיוחד והמתאים ביותר לפעילות העסקית שלכם.

רגע לפני שאנחנו מסיימים, מה המשותף למג’נטו ואקטיב טרייל?
כנראה שהמון. כדי שתוכלו ליישם ולמקסם את היכולות של מג’נטו אתם צריכים מערכת שתאפשר לכם לחזק מערכות יחסים עם הלקוחות הקיימים ותציע ערך לחדשים.
לאקטיב טרייל יש אינטגרציה עם מג’נטו בקליק, מה שמאפשר העברת מידע חופשית לתוך המערכת ואפשרות לבצע את כל תהליכי המכר והקשר השוטף עם הלקוחות, אם אתם רוצים להוציא את המקסימום ממג’נטו, תחברו את החנות לאקטיב טרייל ומשם תוכלו להגדיל מכירות, גם אחרי שהלקוח כבר יוצא מהאתר.