כך תסתגלו לשנת 2019 – מסע הלקוח בראי האימייל מרקטינג

שנת 2019 כבר ממש כאן, וזה הזמן המושלם להתחיל מחדש ברגל ימין, לשפר ביצועים ולהעלות את אחוזי ההמרות בצורה משמעותית. אחד המרכיבים העיקריים שעומדים לעבור שינוי משמעותי השנה הוא מסע הלקוח- הדרך בה צועד הנמען שלכם מול המותג שאתם מציעים.

הדרך הזו כוללת אינספור נקודות השקה, החל מהמודעות הראשונית וכלה ברכישת המוצר או השירות, וגם אחריה. החוכמה היא לעצב כל נקודת השקה כזו באופן שיאפשר לנמען להמשיך הלאה לנקודה הבאה בקלות ובנוחות ולהבטיח כי בסוף הדרך הוא יחליט לשתף פעולה עם המותג, כלומר, לעבור המרה וגם לחזור לאחר מכן לרכישות נוספות במידה ויש אפשרות.

אימייל מרקטינג All the way
אחד הכלים השיווקיים המשמעותיים ביותר לייצור מסע לקוח איכותי הוא כמובן האימייל מרקטינג אשר משמש נקודת השקה עם הלקוח בכל שלב במסע.

בתוך כך, שנת 2018 סיפקה עבור מנהלי אימייל מרקטינג דרכים חדשות להשתמש באימייל מרקטינג כדי להעשיר את מסע הלקוח, ביניהם התממשקות עם מערכות נוספות, מדיה חברתית ועיבוד מידע חכם יותר תוך כדי שימוש אוטומטי במאגר הדאטה שניתן לאסוף על הנמענים.

רכבת האוטומציות כבר כאן, עליתם?

כאן נכנסות לתמונה מערכות Marketing Automation חזקות ויעילות שיהפכו את השנה הקרובה למוצלחת הרבה יותר. מערכת Marketing Automation מוצלחת תדע לבנות קמפיין דיוור איכותי שילווה את הנמען לאורך כל נקודות ההתממשקות שלו למותג, עם שימוש נכון יותר במידע והתאמה מדויקת יותר לנמען.

בשנה האחרונה מאות אלפי לקוחות נהנו מהפלטפורמה החכמה של אקטיב טרייל.

הנה כמה שימושים יעילים שהמערכת איפשרה:

  • קיצור זמני העבודה והורדת את העומס במשרד ובעבודה היומיומית
  • שמירה על קשר עם הנמענים גם לאחר הרכישה
  • תאפשר מעקב בזמן אמת אחר התנהגות הנמען
  • דיוק ורלוונטיות עם דיוורים הרבה יותר פרסונליים
  • ובעיקר- עלייה משמעותית באחוזי ההמרות וגם ה-ROI

קיימות ציפיות רבות מעולם השיווק הדיגיטלי בשנת 2019, אך מגמת השינוי הבולטת ביותר שאנחנו צופים היא זו של מבנה מסע הלקוח ושל הפאנל השיווקי. מדובר בשינוי שכבר החל בשלהי 2018 ובשנה הקרובה הוא יבלוט אפילו יותר ועלול לשנות את חוקי המשחק בכל סוגי התעשיות בהן אתם משווקים.  

זמן הוא לא ליניארי – גם לא מסעות הלקוח
תשכחו מפאנל אחד שמתאים לכולם. מסע הלקוח החדש של שנת 2019 אינו ליניארי, הוא דינמי, גמיש ומשלב הרבה יותר טקטיקות שיווק חדשניות, דיוורים מתקדמים ונקודות השקה של הנמען עם המותג.
כדאי להפנים, הנמענים והלקוחות שלכם כבר מזמן לא נשארים סטטיים ולא מתקדמים בהכרח לפי הקצב שאתם רוצים להכתיב. במקום זה, נמען יכול לחזור אחורה לשלב המודעות הראשונית למותג שלכם, לדלג על שלבים בדרך להמרה ובגדול, לא לדפוק חשבון.

קחו לדוגמא את שלומי מכפר סבא שצריך לראות רק את המייל הראשון שלכם כדי להירשם לסמינר שאתם מוכרים ובאותה מידה, את שולמית מנתניה שזקוקה לעוד 3-4 מיילים עם נקודות חיזוק כדי להשתכנע שהסמינר הוא ההחלטה הנכונה עבורה. יתרה מכך, אולי אותה שולמית, גם אחרי 3-4 מיילים לא תשתכנע כלל ויהיה עליכם לחזור למסרים הראשוניים ולחזק אותם, כדי לכוון אותה להמרה.

מכיוון שאין לכם שום הבטחה לכך שהנמענים שלכם ימשיכו בפאנל לפי הסדר שקבענו, כדאי להתכונן לכל הפתעה עם פאנל שכולל נקודות מפגש חדשות שיתחילו אוטומציה נוספת (ואפילו עוד אחת, ועוד אחת אם צריך) שתוכל להחזיר אותם למסלול שתכננתם עבורו עם איטראקציה שתענה על נקודות הכאב שלהם ותוביל להמרה.

בנוסף, לקראת השנה החדשה חשוב לזכור שהמרות הן לא עניין חד פעמי, והן גם לא צריכות להיות. אין לכם הבטחות לכך שנמען שכבר רכש מוצר או שירות, ישאר נאמן למותג. לכן, חשוב לדאוג לאוטומציות לאחר רכישה שיתאימו לפאנל השיווקי גם בשלב שבו אתם רוצים שיתוף פעולה נוסף מהלקוחות. כך תוכלו לוודא שהלקוח ירכוש שנית כאשר תציעו לו, ירצה להרחיב את השירות או להזמין עוד מוצרים.

בקיצור, הדרך הנכונה לקבל את 2019 בזרועות פתוחות היא לעטוף את מסע הלקוח בשלמותו, ליצור קשר עם הלקוח ביותר ויותר נקודות ובאופן חדשני יותר ולתכנן אסטרטגיה הרמונית וגמישה שמסתכלת על הפאנל השיווקי במבט על.