קופצים ל-2023: איך לייצר פופאפים שלא מעצבנים את הגולשים

עולם השיווק הדיגיטלי נחלק לשניים: אלה שמתייחסים לפופאפים וטפסי הרשמה כניג’וס לא קטן וממהרים לסגור אותם; ואלה שמבינים שמדובר בנכס שיווקי לא מבוטל להגדלת המעורבות באתר המותג. האמת נמצאת איפשהו באמצע: פופאפים קופצניים אכן יכולים להטריד את הגולשים, אבל גם ב-2023 צריך לדעת איך להשתמש בהם בתבונה.

תפקידם של הפופאפים וטפסי הרשמה די ברור: חיזוק הקשר עם הגולשים בזמן אמת כדי להשיג מטרות כמו: רישום לניוזלטר מותגי, הצטרפות למבצעים, הצטרפות לתוכנית נאמנות, קידום מוצרים חדשים ועוד. ואולם, גם אם בנק המטרות ידוע מראש לשני הצדדים עדיין קיים הצורך של המשווקים לעמוד בהסכם הלא כתוב: שקט תמורת שקט. כל עוד הגולשים נהנים מצריכת תוכן שקטה ומהנה, הם יאפשרו בשתיקה יציאה לפרסומות או חשיפת פרטי גלישה. הפרה של ההסכם לעיל מצד המשווקים, עלולה לגרור עיוורון יזום לכל קריאת מעורבות ונטישת האתר.

השאלה הנשאלת כעת היא: איך לא מעצבנים את הגולשים? איך לא גורמים להם לסנן קללה שקטה וחפש את האיקס שמעל לטופס ההרשמה? יש לנו כמה רעיונות עבורכם, אבל קודם כדאי לענות על השאלות הבאות:

1. טיימינג איז אבריטינג?

כן, המשפט הזה רלוונטי גם כאן. מרבית האתרים מקפיצים לגולשים את הפופאפים מיד עם הכניסה או זמן קצר אחריה. ובכן, מדובר בטעות. למה בעצם לא להקפיץ אותם בסוף? רגע לפני שהגולש עוזב את האתר או ברגע העזיבה עצמו? המחשבה שמא הוא כבר בחוץ אז למה לטרוח, מתבררת כמוטעית שכן הוא עשוי דווקא להעריך את העובדה שהמשווק אפשר לו לגלוש בשקט וחיכה עם הצעת הערך שלו לדלת מכורח הנימוס.

2.  מה אני רוצה בעצם לדעת?

סקרי משוב הם דרך מצוינת להגדיל את מעורבות הגולשים בטווח המיידי. הם יכולים להופיע בצורה של שאלות או צ’אט שבודק את חוויית הרכישה או הגלישה באתר. חשוב לזכור שהצגת שאלות עשויה להיתפש כפגיעה בפרטיות הגולשים ולכן מומלץ לבקש מידע חיוני בלבד ולא כזה שירתיע אותם או יגרום להם לחשוש מהמותג.


תפקידם של הפופאפים וטפסי הרשמה די ברור: חיזוק הקשר עם הגולשים בזמן אמת (צילום מסך מתוך אתר גוטקס)

3. מה המטרה של הפופאפים?

שלב הגדרת המטרות של הפופאפים הוא קריטי להצלחתם מהסיבה הפשוטה: כל מטרה מצריכה סוג אחר של פופאפים, נראות וטון שונים. איזה מידע כדאי להציג? מתי? איפה? לאן יובלו הגולשים שיבחרו להקליק על הטופס? כל השאלות הללו חשובות מאוד ויסייעו באפיון הראשוני של הטופס. הן גם יעזרו להבין את חוויית הגלישה באתר כפי שהגולשים רואים אותה.

4. איזה פופאפ הכי מתאים עכשיו?

כאמור לעיל, לכל פופאפ מטרה שונה. איסוף לידים? כדאי לייצר טופס נקי עם מסר קליט וברור של התמריץ להרשמה; קידום מוצרים חדשים? הגרפיקה חשובה כאן מאוד והיא צריכה למשוך את העין ולעורר עניין מהר מאוד; חלוקת קופונים? למה לא ללכת על כפתור מונפש של הגרלה שכל הקלקה עליו מייצרת קופון לגולשים? ככל שהטופס יהיה מסקרן ומעניין יותר – כך תגדל מעורבות הגולשים הרשמתם לרשימת התפוצה.

5. למה שהגולשים ישתפו פעולה דווקא עכשיו?

לא פשוט לייצר שיתוף פעולה של גולשים עם מותג שהם מכירים – קל וחומר עם מותג חדש. אחת הדרכים לנטרל את משיכת הזמן שלהם היא לייצר תחושת דחיפות בכל טופס. כן, יש מי שיחשוב שטיימרים כבר עברו מן העולם, אבל מה לעשות שזה עדיין עובד ופורט על הנימים הצרכניים של כולנו. הוספת פג תוקף למבצע, הגבלת מספר המוצרים או מספר הרוכשים תלחץ על כמה כפתורים בדרך להקלדת כרטיס האשראי.

6. איזו חוויה אני רוצה להעביר לגולשים?

ברור שכולם רוצים להעניק חוויית גלישה טובה היא כל הסיפור כאן, אבל לא תמיד כולם מבינים אותה עד הסוף. הסיבה לכך היא שמותגים רבים לא מבינים לגמרי את חווית הגלישה באתר המכירות שלהם. מאיפה מגיע הגולש? לאן הוא ממשיך? כמה זמן הוא שוהה בכל עמוד? אילו פעולות הוא מבצע? מענה על כל השאלות הללו יאפשר לשמור על זרימה חיובית ושילוב טבעי של הטפסים במהלך הגלישה בלי לשבש את הקריאה או לעכב אותה.