13 אלטרנטיבות טובות לאימייל “רק רציתי לבדוק….”
להרבה משווקים דיגיטליים ואנשי סיילס יש את ההרגל המגונה לשלוח אימיילים “רק לבדוק מה קורה”. זה מפתה, כי זה הכי קל בעולם ולא דורש טיפת מחשבה.
אבל כפי שכבר גיליתם מהבלוג שלנו, עצלנות לא תקדם אתכם לשום מקום 🙂
הסוג הזה של אימיילים לא עובד בגלל שהוא לא נותן שום תועלת לנמענים. אתם סתם מציקים להם. האימיילים האלה יכולים אפילו להזיק ולדחוף אותם להסיר הרשמה אם תמשיכו לשלוח להם אימיילים בלי שום ערך מוסף.
תשתמשו באימייל כזה כשכבר ביססתם תקשורת איתנה עם הלקוחות/לידים והגעתם להסכמה בנוגע למשהו שהם אמורים לעשות, אבל לא עשו.
הנה כמה אלטרנטיבות:
- תשתפו תוכן רלוונטי לתפקיד או לעסק של הנמענים.
תמצאו מאמר, אינפוגרפיקה, או סרטון שיכולים להיות שימושיים ללקוחות שלכם. אתם יכולים לעשות אותם אינפורמטיביים או מבדרים.
- דברו על פוסט בבלוג שהם העלו לאחרונה.
הנמענים שלכם יגיבו אם האימייל שלכם יתרכז בהם ולא בכם.
- תברכו אותם על אבני הדרך וההישגים שלהם.
תראו להם שבאמת אכפת לכם מהאושר שלהם. אתם יכולים להגדיר לעצמכם התראות בגוגל שיידעו אתכם על הפעילויות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
- תיידעו אותם על אירוע בעתיד הקרוב ובאזור שלהם.
תנו פרטים על אירוע שיכול לעזור למקצוע או לעסק שלהם.
- תשלחו הזמנה לוובינר שאתם מארחים.
בדרך זו אתם משיגים שתי מטרות, בודקים התקדמות עם הנמען ומקדמים את הוובינר שלכם.
- תציעו קבוצות לינקדאין שיסייעו לנמענים שלכם.
זו עוד דרך מעולה לתת ערך לנמענים שלכם. אתם יכולים לרכוש את אמונם אם תראו להם שאכפת לכם מההתפתחות המקצועית שלהם.
- תראו קייס סטאדי של לקוח קיים.
מקרה בוחן יכול לבסס סמכות וידע ולבנות את האמינות החברתית שלכם.
- תצביעו על חלק בעסק או באתר שלהם שניתן לשפר ותציעו את הדרכים לשפר אותם.
הלקוחות שלכם ייתנו לכם מזמנם אם תראו שאתם יכולים לפתור להם את הבעיות.
- תשלחו חומר הדרכה מקיף ותציינו את הזמינות שלכם למקרה שירצו להיפגש פנים מול פנים.
תלמדו ותעצימו את הנמענים שלכם ותראו את מידת הזמינות שלכם.
- תענו שאלות שלהם בפורומים ובמדיה חברתית, ואז שלחו להם אימייל המשך עם חומרים נוספים.
שוב, תגדירו התראות גוגל בשביל שתוכלו להקשיב טוב יותר ללקוחות שלכם ואז לענות להם בהתאם.
- תעלו נושא או תחום שבו מצטיינים המתחרים שלהם, ואז תבדקו מה התכנית שלהם לטפל בו.
זאת דרך מעולה ליזום שיחה עם הנמענים שלכם.
- תשתפו בעיה משותפת ושכיחה ללקוחות שלכם ותשאלו אותם אם גם הם חוו אותה.
תלמדו את הנקודות הכואבות שלהם בשביל שתוכלו להראות איך אתם יכולים לפתור אותן.
- תתנו להם עצות שאפשר לפעול על פיהן.
תשאלו אותם שאלה ואז תשלחו להם ספר דיגיטלי קיים שיכול לעזור להם.
בואו נסכם,
תשתמשו בדוגמאות האלה בכדי לוודא שכל ההודעות שלכם בעלות ערך ומרוכזות בלקוח. אימיילים “רק לבדוק מה קורה” מרוכזים במותג ולא מספקים ערך מוסף לנמענים שלכם. עדיף להימנע מהם אם לא לוותר עליהם לחלוטין.