התקנים המקובלים בענף האימייל מרקטינג- שאתם חייבים להכיר!

מהו אימות של דוא”ל?

אימות הוא מערך של שיטות שמאפשרות לאימייל לעבור בידוק לפני שהוא מגיע לתיבת הדואר של הנמען. הוא מאשר שהאימייל אכן נשלח מהיכן שהוא טוען שהוא נשלח. אימיילים שלא עוברים את הבידוק נפסלים או מסומנים כספאם.

איך עובד תהליך האימות?

אימות דוא”ל עובד על ידי כך שבעל דומיין נותן תיקייה של מקורות אימייל לגיטימיים. אם הודעה נכנסת מעמידה פנים שהגיעה מדומיין מסוים אבל לא מופיעה במקורות המייל האותנטיים, ספק שרותי האינטרנט יכול לחסום את ההודעה.

למה זה קריטי למשווקים?

לקוחות שקונים מוצרים שקודמו דרך אימייל משלמים 138% יותר מאשר אלו שלא מקבלים הצעות באימייל. המשמעות של זה היא שאימייל מרקטינג הוא שחקן מפתח בעבור כל עסק. אבל כל המאמצים ליצור אימיילים אפקטיביים הם לחינם אם הם לעולם לא מגיעים ליעדם. לכן משווק צריך להכיר את הפרוטוקול של אימות בכדי לוודא שהקמפיין של החברה יצליח.

80-90% מהאימיילים ברשת הם ספאם. השכיחות של הספאם הפכה את נותני השירות לאגרסיביים בסינון הודעות מה שעשוי לגרום לאימייל אותנטי להיות מסומן בטעות כספאם. משווק באימייל חייב להכיר את הסטנדרטים של אימות דוא”ל בכדי להימנע מזיהוי כוזב כספאם ופסילה. למטה תמצאו הסבר מפורט על שלושה תקנים מרכזיים.

קראו עוד: כיצד לדוור נכון מבלי לצאת ספאמר

1. DKIM

DomainKeys identified Mail) DKIM) היא שיטה מבוססת DNS שמטרתה לזהות האם הודעה זויפה. היא משתמשת בטקסט קריפטוגראפי בכדי לבדוק את האותנטיות של האימייל. מקורות האימייל יוצרים “האש”, ואז מצפינים אותו בכותרת בלבד או בהודעה כולה תוך שימוש במפתח נסתר. תהליך ה”האשינג” מתרגם סימנים קריאים והופך אותם לרצף טקסטואלי ייחודי.

המפתח הציבורי שתואם לאחיו הפרטי מתפרסם בסב דומיין מסוים שנעשה בו שימוש בהצפנה. מכיוון שרק בעל דומיין מורשה יכול לפרסם אימות DNS עבור הסב דומיין, זה מחבר את המפתח הציבורי עם בעל הדומיין.

כאשר ספק שרותי אינטרנט מקבל אימייל עם חתימת DKIM, הוא מקבל את המפתח הציבורי של ה DNS. אז השרת משתמש במפתח הציבורי בכדי לפענח את החתימה ששולבה בהודעה. לאחר מכן, שרת הדואר מחשב את ה”האש” של האימייל הנכנס כבעל אלגוריתם זהה למקור האימייל. אם ה”האש” שהתקבל מתאים לחתימה המקודדת, אז ההודעה מאומתת. אם לא, היא תידחה או תשלח לתיקיית הספאם.

DKIM

2. SPF

Sender Policy Framework) SPF) הוא עוד פרוטוקול אימות אימייל מבוסס- DNS. המערכת מאפשרת לחברות לזהות אילו כתובות IP רשאיות לשלוח אימיילים על החשבון של הדומיין. הנה כמה נקודות שמשווק באימייל צריך לקחת בחשבון בנוגע ל SPF:

  • SPF מאמת אימיילים בשימוש ב”דואר מאת” ובמסלול-החזרה שנקרא גם “envelope-from”. בכדי שהודעות יעברו אימות, הדומיין של ה”envelope from” צריך להתאים ל “מאת” עד לדרגה השנייה. שימוש בכתובת הלא נכונה ב”envelope from” הוא טעות שכיחה שמובילה לכישלון באימות SPF.
  • הדומיין שבכתובת ה”מאת” הניתנת לפענוח לא ינוצל ל SPF אם הוא לא תואם ל ”envelope from”.
  • SPF אינו תקף עבור סב דומיין.

SPF

3. DMARC

Domain-Based Message Authentication, Reporting, and Conformance) DMARC) הוא פרוטוקול אימות אימייל שבנוי מSPF ו DKIM. הדומיין השולח משתמש בפרוטוקול זה בכדי למנוע אימיילים מזוייפים. יש לו תכונות נוספות הכוללות דיווח, תיאור מדיניות ותצורת זהות.

DMARC

גוגל הודיעה על שינוי במדיניות האבטחה שלה כדי למגר את תופעת הספאם והפישינג, כך שכל אימייל שישלח באמצעות צד שלישי (מערכת הדיוור האלקטרוני למשל), ובשורת “מאת” תופיע כתובת ג’ימייל (myname@gmail.com) רוב ספקיות הדוא”ל ידחו את השליחה ויחסמו את הדיוור.

קריאה נוספת על תקן ה-DMARC

מסקנות

ספקיות האינטרנט משתמשות באימות אימייל בכדי להגן על נמענים מהודעות לא רצויות ולא בטוחות. עם זאת, אפילו הודעות אותנטיות מסוננות החוצה לפעמים. זו הסיבה שמשווקי אימייל צריכים ללמוד את המערכת בכדי לנקוט בצעדים הנחוצים על מנת שרוב, אם לא כל ההודעות, יתקבלו על ידי הנמענים שלהם.

VALIDATION

כדי להבטיח שהאימיילים שלכם יגיעו לייעדם – תיבת הדואר הנכנס (ולא לספאם), מומלץ לרכוש דומיין משלכם ולהשתמש במערכת דיוור מקצועית. אקטיב טרייל תומכת בכל תקני הדיוור המקובלים כיום בתעשייה, כגון DKIM, SPF, ו Domain Keys על מנת לוודא שנזוהה כפלטפורמת הדיוור שלכם, אנו מתחזקים מערכת יחסים עם כל ספקיות שרותי האינטרנט הגדולות בכדי להבטיח שיעורי עבירות של כ-100%. המערכת המתקדמת שלנו עורכת ניסויים מקיפים, המתבצעים אוטומאטית על כל קמפיין אינדיבידואלי.

בהצלחה!

רוצים לדעת איך לייצר ניוזלטר אפקטיבי לחצו כאן

למאמרים נוספים היכנסו לבלוג שלנו