מחפשים את המטמון: 5 שיטות שיווק בסיסיות שיעזרו לכם להגיע לקהל שלכם אונליין

בין אם אתם בעלי עסקים, נותני שירותים או מנהלי שיווק – לא נחדש לכם כלום כשנגיד שלהגיע לקהל שלכם אונליין, זו לא רק המשימה השיווקית הכי חשובה שעומדת בפניכם יום יום, אלא גם אחת המשימות היותר מורכבות. סביר להניח שלא אחת ניסיתם לבנות ולדייק את משפך ההמרה הכי אפקטיבי עבורכם, אבל אנחנו רוצים לקחת אתכם רגע אל המאקרו ולחשוב על השיווק המקוון שלכם ממעוף הציפור.

למשוך או לדחוף, זאת השאלה

בגדול, אפשר לחלק שיווק מקוון לשני סוגים עיקריים, שכל אחד מהם מגיע לקהלים אחרים: שיווק בדחיפה ושיווק במשיכה. אם מחפשים דוגמאות שמוכרות לכולנו, אפשר להסתכל על גוגל מול פייסבוק כדי להבין על מה מדובר.

גוגל

גוגל עובדת על שיווק במשיכה, מלשון “אתה כבר מחפש את זה ואנחנו נמשוך אותנו אלינו”. כלומר, בחיפוש בגוגל נמצא את מה שאנחנו מחפשים – ולא משנה אם מדובר על קידום ממומן או אורגני. תוצאות החיפוש בגוגל ייקלעו בדרך זו או אחרת לחיפוש שלנו, וגוגל מצידה תנסה תמיד לתת לנו את מה שנדמה לה שאנחנו מחפשים.
Unsplashפייסבוק, לעומת זאת, עובדת על שיווק בדחיפה. גלשתם להנאתכם, בכלל לא חיפשתם לקנות שום דבר –  בום! – הנה פרסומת של וויש לדברים הכי מוזרים שאפשר להעלות על הדעת. מערכת הפרסום של פייסבוק אמנם מחוברת היום לחיפושים שלנו בגוגל ומציגה לנו פרסומות בהתאם למה שכבר חיפשנו, אך עדיין, עקרון הפרסום העיקרי שעומד מאחוריה, הוא עקרון הדחיפה. 

שיווק בדחיפה

אם נחזור רגע לעולם מוכר יותר, זה שבו אתם מנסים להגיע אל הקהל הכי מדויק לכם, נראה שגם כאן מתקיימות במקביל שתי הגישות השיווקיות השונות הללו. האתר שלכם, למשל, משתייך לעולמות השיווק במשיכה. לעומת זאת, דף הנחיתה שתבנו – כנראה רלוונטי יותר לשיווק בדחיפה, בהתאם לדרך שבה תבחרו לקדם אותו. במילים אחרות: התשובה לשאלה אם הגישה השיווקית הכי אפקטיבית עבורכם היא שיווק בדחיפה או במשיכה צריכה להיות: גם וגם, או כמו שנאמר במימ חכם פעם: Y not both?

דוחפים קדימה

על פי רוב, שיווק בדחיפה מתאים הרבה יותר לחברות גדולות, בעלות תקציבי פרסום מכובדים, שיכולות להרשות לעצמן לירות לכיוונים שמהם לא בהכרח יגיעו לקוחות חדשים (לפעמים אפילו לא מתעניינים חדשים). אז איפה כן נכנס שיווק בדחיפה לעסק שלכם? באימייל מרקטינג, למשל. או בהודעות סמס שמשולבות בתוך האוטומציות השיווקיות שלכם.

Rawpixel

מדובר, בעצם, ביישום הגישה הדוחפת בצורה מותאמת: האדם שמקבל את האימייל או הסמס כבר הביע עניין כללי בעסק שלכם, אולי אפילו רכש מוצר או שירות (וכמובן נתן אישור לשלוח לו הודעות ומידע), אבל כרגע – למרות שהוא או היא לא פנו אליכם אקטיבית, אתם בכל זאת מנסים לעניין אותם במוצרים או שירותים נוספים מבית מדרשכם. כל זה מתוך הידיעה שיש סיכוי טוב שההצעה שלכם תיפול על אזניים קשובות. 

תכלס: ככה עושים את זה נכון

אוקיי, אז אחרי שהתאפסנו על המאקרו, הגיע הזמן לדריל דאון והתעמקות במיקרו: איך, בתכלס, מגיעים לקהל היעד הרלוונטי שלכם אונליין? הנה הדברים הבסיסיים שאתם חייבים שיהיו לכם כדי להשיג כמה שיותר לקוחות. 

מקום משלכם: למה חשוב לבנות אתר?
אתר, כאמור, שייך לשיטת המשיכה והוא מאסט. אבן יסוד בשיווק הדיגיטלי, אם תרצו. זה לא חייב להיות אתר עצום עם עשרות עמודים ומאמרי תוכן, זה יכול להיות וואן פייג’ר נגלל, ואפילו דף נחיתה משוכלל שיתפקד גם כאתר, אבל חייב להיות לכם “בסיס” אינטרנטי כזה, ושיהיה איכותי.

Rawpixel

למה? ובכן, מעבר לעובדה שמדובר למעשה בכרטיס הביקור שלכם או בחלון הראווה אליו מגיעים כל מי שמתעניינים בעסק שלכם או בתחום בו אתם עוסקים, אתר הוא בעצם נכס דיגיטלי משלכם, שאינו כפוף להחלטות ועדכונים של אף אדם אחר מלבדכם. זאת בניגוד לעמודי עסק ברשתות החברתיות, שכפופים לשינויים שמוכתבים בידי “בעלות הבית”, כלומר החברות ששולטות באותה רשת חברתית.

Unsplash

כל זה הופך לחשוב פי כמה כשמדובר בעסקים שמעוניינים למכור מוצרים אונליין; כמו שאמרנו עם תחילת אירועי הקורונה, העולם עבר לדיגיטל. המגמה הייתה קיימת קודם, אבל המגיפה זירזה את המעבר הסופי לקניות אונליין בכל תחום כמעט. עקרונית, החנות המקוונת שלכם שייכת בהכרח לשיווק במשיכה, אבל, בדומה לדפי נחיתה, היא יכולה להיות גם חלק ממערך שיווק בדחיפה, ולא רק שהיא יכולה – היא חייבת; כדי לעשות זאת וגם לשפר את ביצועי המכירות בחנות שלכם, מומלץ לעבוד עם מערכות אוטומציה רלבנטיות לאיקומרס, שיציגו לקהל היעד והלקוחות מבצעים מיוחדים, מצרים חדשים, הטבות שונות ועוד – וכל אלה במינימום מאמץ וזמן מצדכם. 

היכנו ל(דף) נחיתה 
דף נחיתה יכול להיות עמוד ייעודי לשיווק ומכירה של מוצר או שירות מסוימים בתוך העסק שלכם, אבל הוא יכול לשמש לכם מעין אתר-בית זמני, במידה והאתר “הרגיל” שלכם עדיין בבנייה. מעבר לזה, דף נחיתה יכול להיות חלק משתי שיטות השיווק, בהתאם למה שבוחרים לעשות איתו. 

Unsplash

בניית דף נחיתה היא עניין קל ומהיר, במיוחד כשאתם משתמשים באקטיב טרייל. דפי הנחיתה שאתם בונים בתוך המערכת – וגם הדאטה שאתם אוספים דרכם, במידה והוספתם טופס הרשמה – יהיו נגישים לכם תמיד, מבלי שתצטרכו להסתבך עם הטמעת קודים או עם אינטגרציה בין אקטיב טרייל למערכות אחרות. זקוקים לקצת השראה? פה תמצאו 5 דוגמאות לדפי נחיתה מהממים שיעשו לכם חשק להתחיל לבנות דף נחיתה משלכם ממש…עכשיו. 

אמת וסקר: סקרי שביעות רצון
סקרי שביעות רצון אולי נראים כמו פרט שולי באסטרטגיה השיווקית הכוללת שלכם, אבל למעשה – הם יכולים לתרום המון לשיפור השיווק של כל עסק. לא רק שסקרים גורמים ללקוחות שלכם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם מהם ושאתם קשובים לפידבק שיש להם לתת, הם גם מאפשרים לכם לשפר – הלכה למעשה – את המענה שמקבלים הלקוחות שלכם בעסק. כדי להגיע לתוצאות אופטימליות, כדאי להשקיע מחשבה ואפילו קצת מחקר בבניית הסקר לפני ששולחים אותו ללקוחות.

Unsplash

ההמלצה שלנו היא להוסיף לאוטומציה שלכם סקר שביעות רצון תקופתי כללי, ולצדו שאלון שביעות רצון ספיציפי שיישלח ללקוחות שלכם לאחר כל קנייה וייבחן את שביעות רצונם מהשירות, המוצר וחווית הקנייה הכוללת.

ישר בכיס: שליחת סמסים
הודעות סמס שיווקיות הן דוגמה מובהקת לשיווק בדחיפה שיכול להגדיל את החשיפה שלכם אצל לקוחות – פוטנציאליים או קיימים – ולהניע אותם לפעולה. מגוון הודעות הסמס העומד לרשותכם הוא עצום כך שתוכלו לייצר כל מיני מערכות יחסים עם הלקוחות שלכם באמצעותן; החל מהודעות תפעוליות ועד ללינקים שמפנים לדפי הנחיתה או לנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם – עולם הודעות הסמס מגוון, אפקטיבי וגם מעניק תחושה הרבה יותר פרסונלית ללקוחות שמקבלים את ההודעה שלכם. לכן אנחנו מאוד ממליצים לשלב אותן באסטרטגיה השיווקית שלכם

Pexels

טיס אוטומטי: שימוש באוטומציות שיווקיות חכמות
כבר שנים אנחנו מספרים לכם שמערכות אוטומציה הן העתיד של השיווק האינטרנטי, אבל ב-2021, נראה לנו שאפשר כבר לקבוע שהן ההווה – והן רק הולכות ומשתכללות כל הזמן. 

Rawpixel

כדי לחסוך לעצמכם זמן ותקציבים יקרים ומיותרים, מומלץ להטמיע אוטומציות שיווקיות חכמות במערך השיווק העסקי שלכם – כבר מהרגע הראשון. האוטומציות עובדות בשבילכם במובן זה שהן דואגות לנהל ולשמר תקשורת רציפה מול הלקוחות שלכם, ויכולות לגרום גם לעסק הכי קטן להיראות כאילו עומד מאחוריו מערך שיווק גדול ומקצועי.

Pexels

בסיכומו של דבר, המשימה המאיימת שכותרתה “להגיע ללקוחות רלוונטיים אונליין” רק נראית מאיימת מרחוק. ברגע שתתחילו לעבוד על בניית המערך השיווקי שלכם אונליין, אנחנו מבטיחים שתגלו שהשד הרבה פחות נורא ממה שדמיינתם; בין אם בדחיפה ובין אם במשיכה, במערכת שלנו תמצאו כלי שיווק חכמים שיעבדו בשבילכם ויעזרו לשיווק שלכם להיות קל, נוח ומהיר מתמיד – וכל זה בממשק עברי מלא.

אז קדימה, קחו את הצעד הראשון ונצא יחד לדרך. אנחנו תמיד פה בשבילכם, מבטיחים 🙂


אולי יעניין אתכם גם: