מרקטינג אוטומיישן: כיצד אוטומציה שיווקית יכולה לשדרג את העסק שלכם
כל העיניים נשואות לשיווק האוטומטי, במיוחד עכשיו כשכל ערוצי הפרסום נהיו ציניים, או יותר נכון, בעיקר נקודת המבט של הצרכנים נהייתה צינית לגבי דרכי הפרסום של מותגים. השיווק האוטומטי מאפשר לחברות לבנות מודלים אוטומטיים לשיווק ישיר, מינימום טעויות, מקסימום שיטתיות והשאת רווחים.
בניית אוטומציה שיווקית היא תהליך הרבה יותר קל ממה שנדמה. כן, תהליכי שיווק מורכבים מחשיבה עמוקה, לכן רצוי להישען על פעולות מוכחות, על דאטה קיים ולעשות הכל כדי שהאוטומציה תהיה כמה שיותר מוכוונת תוצאה.
“ישנה מחשבה רווחת בשוק שאוטומציות הן מנת חלקם בעיקר של אתרי האיקומרס והחברות הגדולות”. מספר עופר, מנהל המוצר של אקטיב טרייל. “נכון, כל החברות הגדולות היום שואפות להיות שם וגם אתרי האיקומרס מבססים את הפעילות שלהם במערכות המרקטינג אוטומיישן. אך אוטומציות יכולות להצמיח את כל סוגי הארגונים, מפיננסים, עמותות, מסעדות, חנויות איקומרס ועד ריטייל”.
כולם יכולים להעמיק את הקשר עם הלקוחות הקיימים, להגדיל מכירות בקרב לקוחות חדשים ולצמוח בעזרת שימוש באוטומציות שיווקיות, תשלבו הילוך, עוברים לשיוט אוטומטי.
“אוטומציות יכולות להצמיח את כל סוגי הארגונים, מפיננסים, עמותות, מסעדות, חנויות איקומרס ועד ריטייל
מה זה בכלל מרקטינג אוטומיישן?
“אין לי זמן!”, זה אולי המשפט שנאמר הכי הרבה במשרדי חברות. לעיתים זה ממש מרגיש ככה, בעיקר בקרב מנהלי שיווק שרוצים להיות בכל מקום בו הלקוחות שלהם נמצאים. אוטומציה שיווקית מאפשרת לתהליכים פשוט לקרות. באופן שיטתי, בלי פספוסים ובצורה מבוקרת. החשיבה המקדימה והקמת האוטומציות הם תהליכים שיכולים לקחת קצת זמן, אבל זה מסוג התהליכים שעושים פעם אחת ואז נהנים מהפירות לאורך זמן.
האפקט הוא כפול, ברגע שהכל עובד ושיטתי, גם יש למנהלי השיווק זמן לפעולות שיווקיות וגם מערכת היחסים עם הלקוחות מתעצמת והלקוחות מעורבים יותר, זה מה שנקרא מכפיל כוח.
חשוב לציין: אנחנו אנטי ספאם!
שימוש באוטומציה ושיווק ישיר ממש לא חייב להיתפס כספאם. ברגע שהקמפיינים מבוססי התנהגות, העדפות והיסטוריית רכישות עבר, הלקוחות אוהבים לשמוע מהמותגים. הם מרגישים שחושבים עליהם ומתאימים אליהם את המסרים בצורה פרסונלית.
כל מסע לקוח מתחיל בצעד אחד קטן
המטרה בשימוש באוטומציות היא להבנות דרך, ממש מסלול מסודר שבו תרצו להוליך את הלקוח שלכם, בסוף הדרך הוא יבצע את הפעולה. כדי לעשות את התכנון הנכון עבורכם ועבור קהל הלקוחות תצטרכו לשאול את עצמכם מספר שאלות שיאפיינו את האוטומציות השיווקיות שאתם צריכים.
שאלות שחשוב לשאול לפני שמתחילים
1. מה המטרה העסקית שלכם בשימוש באוטומציה?
לשלוח באוטומט מבצעים בסמס או במייל זה נחמד, אבל זה עלול לגרום לחוסר חיבור והתאמה לקהל. אם יש לכם מוצר מאוד יקר, אולי רצוי להעביר מסע אינפורמטיבי שבסופו הלקוח יכול להתנסות במוצר ממש אצלכם בחנות, או לקבל הנחה גדולה על רכישה אונליין, אחרי שהוא הבין את יתרונותיו. מה שבטוח, אתם מכירים את הלקוחות שלכם הכי טוב, רצוי להתאים לכל סגמנט את האוטומציה שלו ואת התוכן שהוא יקבל.
2. מוכנים לצאת לדרך?
כדי לוודא שאתם מוכנים תראו שאתם שולטים בדאטה שלכם, שיש לכם גישה לכל הנתונים ושפלטפורמת האיקומרס שלכם מתחברת למערכת בקלות. זה חשוב להתאמת הפעילות לצרכים של הלקוח ולתוצאות אפקטיביות משימוש באוטומציות.
3. איסוף והתאמת התוכן הנכון
רגע לפני שרצים לבנות דשבורדים מטורפים של אוטומציות, רצוי שתכינו את התוכן שתרצו לתת ללקוח או את החוויה הכללית. התוכן לא צריך להרגיש מרוחק, להיפך, גם כשמדובר במיילים וסמסים, דברו בשפת המותג שלכם, תראו שיש אנשים מאחורי החברה ותצליחו ליצור חיבור גדול יותר ללקוחות שלכם.
אופטימיזציה בדרך לדיוק
אחרי שכבר הקמתם מערך אוטומציות ראשוני, תוכלו להתחיל לבצע טסטים, לראות מה הקהל שלכם אהב, מה התוכן שגרם לאחוז הפתיחות הגבוה ביותר, מה התוכן שיצר הקלקות ומכירות. כשיש לכם את הנתונים המלאים, אתם יכולים לבצע אופטימיזציה לתהליכים ולייעל את המערכת כולה.
“דווקא בשימוש באוטומציות תוכלו לנתח את מסע הלקוח שלכם ולהבין איך לתת תחושה אישית לכל סגמנט ולכל לקוח” מוסיף עופר. “ככל שאחוזי הפתיחה גבוהים בין התקשורת מול הלקוח כך תוכלו לדעת שאתם בדרך הנכונה ולהמשיך, ברגע שתזהו ירידה בשלב כלשהו תדעו ששם המקום לבצע אופטימיזציה ולחדד את המסרים או את הפילוח”.
מדדים עיקריים למעקב בעולמות המרקטינג אוטומיישן:
אחוזי פתיחה
אחוז הפתיחה יהווה המדד המרכזי לרלוונטיות נושא המסר שלכם, שהוא זה שישתקף בשורת הנושא של המאמר. לפי הנתון הזה תוכלו לדעת מה הם הנושאים שהלקוחות שלכם אוהבים ואיך היו רוצים שתפנו אליהם.
אחוזי הקלקה
אחרי שכבר הלקוחות פתחו את התוכן ששלחתם, הם הקליקו על התכנים? הם רצו לשמוע עוד? כך תוכלו לדעת עד כמה התוכן עצמו תואם את שורת הנושא ואיך לייצר תוכן וערך אמיתי ללקוחות על-פי העדפותיהם.
רמת פעילות באתר
בעזרת הטמעת פיקסל חכם תוכלו למדוד את הפעולות שהלקוח ביצע עקב האוטומציה שלכם: מעבר בין עמודים, זמן שהייה, רכישות, או כל פעילות שתוגדר כהצלחה עבורכם.
ביטול הרשמה
ביטולי הרשמות לדיוורים שלכם יכולים לתת אינדיקציה על איכות האוטומציות שלכם ועל איכות בניית המודל כולו. מהר מאוד תוכלו לדעת אם אתם בכיוון הנכון.
איך פעילות מרקטינג אוטומיישן בונה מערכות יחסים?
יש הרבה סוגים של אוטומציות שיכולות לגרום לחברה שלכם לחזק את הקשרים מול הלקוחות ולתת חוויה אישית. תוכלו להתחיל באוטומציות הבסיסיות ומשם להתקדם.
אוטומציית ברוכים הבאים
כמו בחיים האמיתיים, כשמנומסים ומברכים לשלום, נפתחות דלתות. עכשיו, ככל ותצליחו להעביר את החיוך שלכם ואת היחודיות דרך מייל וולקאם, כך סיכוי גדול שתגיעו ללב הלקוחות ומשם תוכלו לחזק ולהציע את המוצרים או השירות שלכם.
להפוך לקוחות לשגרירים
אין דבר טוב יותר מלקוח שממליץ לאחרים. זה אותנטי, זה אורגני ולגמרי אמיתי. תוכלו להגדיר אוטומציה ששולחת סקר ללקוח לאחר ביקור, רכישה או כל חוויה אחרת עם המותג. תוכלו גם להאיץ בו ולהתנות קוד קופון במידה והוא יפרסם ביקורת.
אוטומציות מבוססות אירועים אישיים
במידה ויש לכם דאטה מינימלית על הלקוח תוכלו אפילו עם המידע הבסיסי ביותר להפיק חוויה אישית. מייל ביום ההולדת, יום הנישואין או תזכורת על אירוע שמתקרב יכול לתת תחושה אישית ללקוח שחושבים עליו ולהגביר את תחושת האמון וכך לחזק את מערכת היחסים.
מייל מותאם לפי התנהגות
כל אירוע שתרצו יכול להטריג אוטומציה עם סדרת מיילים, סמסים, וואטסאפ או הודעות פוש. אם לקוח הוריד אפליקציה, נרשם באתר, רכש, ביטל רכישה, ביטל השתתפות באירוע, כתב ביקורת שלילית. כל אירוע כזה מטופל באוטומציה שיווקית ויכול לאפשר לכם להיות תגובתיים ולשנות את המצב, או לוודא שהתהליך מנוהל ואתם מנתבים את הלקוח לכיוון הנכון.
חיזוק מכירה ותדמית
כמה מותגים אתם מכירים שיודעים לחזק את התדמית שלהם גם אחרי מכירה? מעטים. האוטומציות הן הכלי המושלם ללוות את התהליך אחרי המכירה, לוודא שהלקוח מרוצה ולדאוג שהוא יחזור וירכוש שוב ושוב.
תזכורות ללקוחות שצריכים עוד דחיפה קלה
אין מה לעשות, לפעמים קשה לקבל את ההחלטה הסופית, במיוחד שזה מצריך הוצאה של האשראי מהארנק. אוטומציית עגלה נטושה לצורך העניין, תאיץ בלקוח להשלים את הרכישה עם הצעת ערך שלא תחזור, או תצית את הדימיון על-ידי סיפורי לקוחות שכבר השתמשו במוצר או בשירות. זה עובד, זה ממיר וזה פשוט מוכר.
תעשו יותר שיווק בפחות מאמץ
כל עסק, מקטן ועד גדול, מתאגיד ועד פיצה שכונתית, יכול פשוט לעשות קסמים עם אוטומציות שיווקיות. כל מה שצריך זה השקעת מחשבה ויצירתיות, היכרות עם הקהל שלכם, תהליך בנייה מהיר ובהמשך אופטימיזציה. התוצאות ידברו בעד עצמן, את הפידבק תשמעו מהלקוחות עצמם.
תתחילו מ-30 ימי ניסיון באקטיב טרייל ותגבירו עוד קצת את הקצב כשהמכירות יגיעו.