למדו כיצד לבנות ולכתוב ניוזלטר מנצח

כולנו היינו שם, כולנו עשינו זאת, נכנסנו אל אתר אינטרנט של חברה אלמונית או ידועה וכפתור ה”מידע נוסף” קרץ לנו. המסר השיווקי נראה מעניין ומילים כמו “חינם”, “הגרלות נושאות פרסים” ו”מתנות” לא הניחו לנו עד שנכנענו. “נראה מה יש לחבר’ה האלה לחדש לי”, חשבנו לעצמנו.

ואז, אחרי יומיים שלושה…

אחרי שבועיים, אנחנו שמים לב שתיבת הדוא”ל שלנו מלאה עד אפס מקום בדואר שאין לנו זמן לעבור עליו, לקרוא אותו ושלא לדבר על מחיקת כתובת המייל שלנו מרשימת התפוצה.

כיצד תמנעו מהדיוור שלכם להיהפך למטריד וחסר משמעות? ויותר מכך, כיצד תהפכו אותו לכזה שיהיה מעניין וראוי להשקעה של זמן בעיני הקורא ויגרור ציפייה?

מספר דרכים להפוך את הניוזלטר שלכם למנצח:

1. מאיפה מתחילים?

תוכנות ניהול ומשלוח דיוור אלקטרוני נותנות שירות לבעלי עסקים, בלוגרים ונותני שירות אחרים בתחום הפצת המיילים לאורך ולרוחב רשימת התפוצה. ניוזלטר זו הדרך הפשוטה והקלה ביותר להגיד את מה שאנחנו רוצים, בזמן המוגדר ולקהל לקוחות ספציפי. מערכות ניוזלטר כמו זו של אקטיב טרייל מאפשרות להעביר את המיילים שלנו בתזמון הנכון ביותר ללקוחות שלנו.

2. הגדירו את מטרת הדיוור וקהל היעד

לפני שאתם משקיעים מאות ואלפי שקלים על גרפיקה סבוכה וטקסט מפוצץ, חשוב שתגדירו את המטרות שאתם רוצים להשיג מהקמפיין, תוך הגדרת קהל היעד הספציפי לדיוור או לסדרת הדיוורים העתידיים. הגדרת מטרות והגדרה ממוקדת של קהלי היעד, יאפשרו לכם ליצור ניוזלטר אפקטיבי שעונה לא רק על המטרות שלכם, אלא גם על הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – זוהי אחת הדרכים האפקטיביות לשלוח מידע חכם ולא עוד מייל סתמי, או במילים פשוטות יותר: מייל שירצו לפתוח ולקרוא.

היכולת להיות רלוונטי היא חשובה מאין כמותה בתחום השיווק בכלל ובתחום המיילים האלקטרוניים בפרט – השתמשו בה בחכמה.

3. פורמט עיצוב הדיוור האלקטרוני

עיצוב הדיוור שלכם חשוב לא פחות מאשר הטקסט. תפקיד העיצוב הוא למשוך את העין וליצור עניין ראשוני בטקסט עצמו. זאת ועוד, הטקסט עצמו יכול להיות חלק מפורמט העיצוב. כשאתם חושבים כיצד לעצב את הניוזלטר שלכם, תזכרו שישנה חשיבות גדולה לסוג האוכלוסייה וייעוד המייל.

4. הישארו בפוקוס – חשיבות אחידות המייל

אחידות המייל, כלומר היכולת להשאיר את הקורא בפוקוס על נושא המייל, חשובה במיוחד. לכן, חשוב שתהיו גם אתם בפוקוס ותשמרו על תבניתיות ואחידות מבלי להיכנס אל משבצת השיעמום. מעבר לכך, השתדלו להכניס את המיילים שלכם לתבנית קבועה יחסית כדי ליצור הכרה, זיהוי ובידול אל מול הדיוורים הרבים האחרים.

5. הוא חי! העניקו למייל חיים ואישיות

אפרוריות המיילים השיווקיים מפילה לא פעם אנשי עסקים וחברות עם מוצרים ושירותים איכותיים. העניקו למייל שלכם חיים וניחוח שונה, כזה שאינו מביא רק את הטקסט אלא גם את השיח והנימה המעניינת יותר מול הקורא.

6. הקפידו על כותרות משנה בסגנון סיפורי

השתדלו ליצור טריגרים וכותרות משנה מושכות לקריאה. מיילים ארוכים עלולים להיות מתכון מושלם למחיקה ללא קריאה. שימו לב שאתם מצליחים לשבות את הקורא לאורך כל המייל, כשהטקסט הארוך הוא בלתי נמנע.

7. המיתוג והכותרת הראשית העקבית

הקפידו על מיתוג קבוע וכותרת המזכירה את קודמתה. כך תעזרו לנמען לזהות אתכם עוד לפני פתיחת המייל. ההיכרות האישית ביניכם לבינו מקרבת אתכם אל היעד לשמו שלחתם את המייל.

8. גוף המייל – לא פחות ולא יותר

גוף המייל צריך להיות קצר וקולע. אל תאריכו בדיבור ומצד שני צרו טקסט שיסביר בצורה המדויקת והקולעת ביותר למה דווקא אתם.

זה היה די קצר וקולע, לא כן?

9. שימוש בתמונות ובגרפיקה מושכת

בעיצוב הפורמט העיצובי של המייל חשוב מאוד ליצור פנטזיה. חשוב להבין שהכוח הוא בידיים שלכם, בייחוד אחרי שהקורא פתח את המייל. היכולת לגרום לו לחלום ולראות את מה שאתם הייתם רוצים שהוא יראה, היא במרחק תמונה או עיצוב גרפי אחד בלבד.

10. בנו ציפיות אצל רשימת התפוצה שלכם

הימנעו מלתת את כל המידע במייל הראשון, במיוחד במיילים שיווקיים או דיוורים מתמשכים. חשוב לגרות את סקרנותו של הקורא. מתן מידע חלקי ובניית ניוזלטר מרתק בהמשכים זו אפשרות פעולה טובה, כמובן תוך התאמה מדויקת ומדוקדקת עד כמה שניתן לקהל היעד, שתביא אחוזי פתיחת מיילים גבוהים הרבה יותר.

11. ספרו סיפור… מייל קליל הוא מייל שרוצים לקרוא

אחרי יום עבודה מתיש, הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לקבל ניוזלטר עם המון פרטים שמחייבים אותנו לחשוב. צרו ניוזלטר סיפורי קליל עד כמה שניתן לצורך שיווק המוצר/השירות שלכם, הפכו את השיווק לשיווק עקיף תוך יצירת הנאה מצדו השני של המייל.

12. הפרטים הטכניים – שימו לב לאנליזות תקופתיות

חשוב מאוד לא להישאר שאננים. בצעו בדיקות תקופתיות ואנליזות באמצעות כלים אינטרנטיים, כמו הכלים האנליטיים של אקטיב טרייל לבדיקת האפקטיביות של המייל, אחוזי פתיחת המיילים, כמות ההרשמה וההסרה אל ומרשימת התפוצה.

13. איך נגרום להרשמה אפקטיבית יותר?

פשטות היא שם המשחק. עיצוב כפתור וכתיבת טקסט פשוט המוביל להוספת כתובת המייל, היא הפעולה היחידה הנדרשת כדי להגביר את קצת גדילתה של רשימת התפוצה שלנו.

14. האמינו בעצמכם – אתם אנשי המכירות הטובים ביותר שלכם

כשאנחנו מאמינים בעצמנו ובמוצר שלנו, אנחנו יכולים לשווק אותו בצורה הטובה ביותר. כתבו על דף נייר פשוט למה אתם מאמינים במוצר/בשירות ובתוך כך תצרו ניוזלטר משכנע.

15. עודדו תגובות ופידבקים באופן עקבי

הפידבקים ודעת הקהל חשובים לנו. הקפידו לשתול לינקים לסקרים בדבר ההשפעה והתרומה של הניוזלטר לקורא. הפכו את המושג “דעתכם חשובה לנו” לכזה שפועל עבורכם ועבור הלקוח באופן דו כיווני, כך תהפכו את הניוזלטר שלכם לאפקטיבי עוד יותר, תוך קבלת תגובות והצעות לשיפור.

16. ערכו סקר שוק ובנו תבנית קבועה ועקבית

שליחת סקרים על המוצרים או השירותים שלכם יכולה להיות חשובה במיוחד ליצירת ניוזלטר יעיל. לאחר קבלת התוצאות תוכלו ליצור תבניות קבועות המתאימות לכל קבוצת לקוחות קבועה או משתנה בתוך רשימת התפוצה שלכם.

17. הכינו טיוטות ובצעו רישומים מסודרים לפני הכנת המייל עצמו

רישומים וכתיבת הדברים על דף נייר יוצרים מיקוד וסדר כעבודת הכנה ליצירת, כתיבת ועיצוב הניוזלטר. זרקו רעיונות מקדימים, מטרות אותן הניוזלטר אמור לשרת ומהו הצורך אותו אתם רוצים למלא באמצעות משלוח המייל או סדרת המיילים הללו.

18. השתדלו לשלוט בקוראים שלכם וליצור התניות באמצעות תגמולים

נשמע מסובך, נכון? הכוונה פשוטה. אנחנו לא בדיוק מכוונים לקהל מסוג ה”כלבים של פבלוב”, המתייחס לשיטת הגירוי האוטומטי והבלתי רצוני לפעולה, אך מטרת העל היא ליצור גירוי ופעולה בדיוק כמו השיטה המפורסמת.

משלוח מייל תוך עידוד ציפייה מתמשכת מכל סוג שהוא בקרב הקוראים, כמו סיפור או מקרה מרתק במיוחד, דוגמיות מתנה, אחוזי הנחה על שירותים או שוברים, יכולים בהחלט לעורר את אותו הגירוי שיגרום גם לפתיחת המיילים הבאים.

19. הנותן מקבל… יש מתנות חינם!

הענקת מתנות יוצרת תחושת ציפייה וחשיבות בקרב הקורא. הענקת מתנות כמו טיפים, ידע, המלצות שימושיות או הפתעות במייל הבא, הן אפשרויות יעילות במיוחד ליצירת ציפייה והרשמה לקבוצת מיילים נוספת.

20. 1..2..3… בדיקה… בצעו טסט לפני משלוח המייל

אחד הפרטים החשובים ביותר לפני משלוח המייל הסופי הוא שליחה אוטומטית של המייל אליכם, בעלי העסק או מנהלי השיווק האחראיים על הדיוור. רק לאחר מכן – לחיצה על כפתור אישור הפצת המייל.

בקצרה: כך תשלחו קמפיין דיוור באקטיב טרייל

שימו לב שכל מה שרציתם להעביר במייל עובר אליכם, שהמייל מעניין ומשכנע אתכם, שאין שגיאות כתיב, ג’יבריש או באגים בגרפיקה. בדקו שהמייל קריא ומותאם גם דרך מכשיר המובייל ו… קדימה, אתם מוכנים לשיגור!