5 שיטות שיווק בדיגיטל שכל עסק חייב ליישם

בחירה של חמש השיטות הכי טובות בשיווק דיגיטלי משולה לבחירה בין אמא לאבא. היא כמעט בלתי אפשרית, כי לכל מותג יש את הנוסחה שעובדת עבורו הכי טוב. לא מדובר במשימה פשוטה: כל ארגון בכל ענף רוצה מותג חזק הנהנה ממוניטין חיובי בקרב לקוחותיו, אבל לא כל ארגון מקפיד לתחזק את כל ערוצי השיווק במידה שווה כדי להבין מה עובד עבורו, כמה ומתי.

מזל שאנחנו כאן. בין כל ערוצי השיווק שצצים ונעלמים בתקופה האחרונה – יש כמה אסטרטגיות שעדיין עובדות במינון כזה או אחר אצל כולם. מהם היתרונות של כל אחד מהם? מהם החסרונות? ואיך לעבוד איתם נכון? להלן מדריך הערוצים הראשון ללא שלט רחוק.

1. שיווק באמצעות תוכן

אסטרטגיה קשיחה שקרנה עלה משמעותית בשנים האחרונות נוכח התייקרות אמצעי הפרסום הדיגיטליים. תמיכה תכנית קבועה ואינטנסיבית של הנכסים הדיגיטליים של הארגון עושה את העבודה. בין אם מדובר בתוכן אינפורמטיבי כמו מאמרים בבלוג וסרטוני הדרכה ותוכן חווייתי יותר, מסייעים למצב את המותג כמומחה בתחומו ומשתף מניסיונו. הלקוחות בפנים כי זה חינם וגם אפשר להרחיב את גבולות העניין כמה שרוצים.
יתרונות: עלויות נמוכות יחסית, אמצעי הפצה רבים ללקוחות
חסרונות: תחרות גבוהה ונדרשת סבלנות והשקעה לטווח ארוך עד שהתוצאות הטובות מגיעות.
ROI ממוצע על כל שקל: 1=1.33

2. SEO

שיווק באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש התחזק וגדל ככל שעלה כוחו של גוגל. עבודת SEO טובה תדרג את תוכן המותג במקומות גבוהים, בהתאם למילות החיפוש הרלוונטיות שהקלידו הגולשים. מטרת ה-SEO היא להביא עוד תנועה אורגנית לאתר כדי לחזק את המותג וערכיו במנועי החיפוש של גוגל. לפני מספר שנים, זה היה פשוט יותר אבל גם היום מדובר באסטרטגיה חשובה ונחוצה לכל ארגון המשווק בדיגיטל.
יתרונות: עלות נמוכה יחסית, תוצאות חיוביות בזמן סביר
חסרונות: תחרות כבדה על כל מילה, מצריך תשומת לב קפדנית על האלגוריתם הבררן של גוגל.
ROI ממוצע על כל שקל: 1=22


תמיכה תכנית קבועה ואינטנסיבית של הנכסים הדיגיטליים של הארגון עושה את העבודה (צילום: UNFLASH)

3. PPC

פרסום ממומן במנועי חיפוש של גוגל ופייסבוק נחשב בעשור האחרון לסעיף חובה בכל תקציב שיווק בדיגיטל, אלא שבשנתיים האחרונות משהו השתבש. עלויות ההקלקה על כל מודעה זינקו משמעותית והתחרות על כל מילת חיפוש – החריפה. עם זאת, האסטרטגיה הזאת עדיין יעילה ומרבית מנהלי השיווק מתקשים לוותר עליה – גם כשהעלויות גבוהות.
יתרונות: ממוקד ומספק מדדים איכותיים על יעילות הפרסום.
חסרונות: יקר, לעתים קרובות מעורר רתיעה וחוסר אמון בקרב הלקוחות.
ROI ממוצע על כל שקל: 1=2

4. שיווק במדיה חברתית

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טיקטוק ודומיהן, כבשו את חיינו. אי אפשר בלעדיהן וכל מפרסם יודע זאת היטב. לכן, שיווק ברשתות הללו תפס תאוצה מהירה בעיקר בשל היכולת לאפיין קהלי יעד רלוונטים ולהנגיש עבורם את הפרסומת הנכונה. כך ניתן לסגמנט קהלים לפי גיל, מגדר, עיר מגורים, העדפות תוכן, הרגלי רכישה ועוד. הבעיה היא שכולם כבר כיוונו את התותחים לאותן מטרות ואין הרבה חדש תחת הפיד.
יתרונות: ממוקד ומספק מדדים איכותיים על יעילות הפרסום.
חסרונות: יקר ובעיקר שחוק ולא יעיל.
ROI ממוצע על כל שקל: 1=1.2

5. אימייל מרקטינג

שיווק באמצעות דואל כבר מזמן לא מסתכם בשליחת מיילים שיווקיים. מדובר במסעות לקוח חכמים המשלבים רכיבי תוכן רבים ומספקים נתונים רבים על מעורבות קהל היעד. קשה למצוא מנהל שיווק שיוותר על האסטרטגיה הזאת, אבל למרות הוותק הרב שלה – לא כולם מנצלים עד תום את יכולותיה. היא מאפשרת פרסונליזציה מוחלטת, טיפוח לידים, שימור לקוחות, הגדלת מעורבות ועוד המון פעולות שוטפות שניתן להפוך לאוטומטיות ולחסוך זמן עבודה יקר.
יתרונות: מחיר נמוך, מדיד מאוד ומאפשר מסע לקוח דיגיטלי 360.
חסרונות: דורש עקביות אופטימיזציית תוכן ודאטה מתמדת.
ROI ממוצע על כל שקל: 1=36

הכותב הנו עידו לישנר, מנהל השיווק של אקטיב טרייל ומומחה לשיווק דיגיטלי רב ערוצי.