מסע אישי לכל תורם: למה עמותות חייבות מסע לקוח אוטומטי?

קשה למצוא אתר איקומרס או אפילו חנות אונליין קטנה שלא עושה שימוש באוטומציה שיווקית כדי להגדיל מכירות בדיגיטל. אחרי הכל, חיסכון של עשרות אחוזים בתקציב השיווק ו-ROI המבטיח החזר של 40 שקל על כל שקל – לא הולכים ברגל. מי שלמדו אף הן לנצל לטובתן את יתרונות האוטומציה, אלה העמותות והמלכ”רים שחלקם בנו אוטומציות מתקדמות לצורך טיפוח תורמים וניהול מיטבי של קשרי משקיעים. ואולם, נראה שלא כולם הפנימו את כללי המשחק ולא מנצלים כראוי את מערכות המרקטינג אוטומיישן. רבים מהם עדיין מסתפקים בשליחת ניוזלטר חודשי עם עדכונים שוטפים ושיתוף דוחות פיננסים לצורך גילוי נאות. ובכן, אפשר וצריך לעשות יותר. הרבה יותר. הגיע הזמן שגם עמותות ומלכ”רים יבינו שיש בידיהם כלי שיווקי רב עוצמה שיכול להוביל לניצחון ענק. הנה כמה רעיונות לשימוש נכון במערכות מרקטינג אוטומיישן שיהפכו כל עמותה ליעד תרומות מצליח.

1. שימור קשרי תורמים ומשקיעים

טיפוח ושימור הקשר עם תורמים ומשקיעים הם הלחם והחמאה של כל עמותה. שם מתבצעת עיקר העבודה היומיומית של אנשי השיווק או רכזי הגיוס. הקשר עם המשקיעים והתורמים הוא רגיש מאין כמוהו ומבוסס על רצון טוב ופילנתרופיה טהורה, ולכן – כל פניה לא מתוכננת היטב יכולה לחבל בו. מדובר בעבודת מכירות לכל דבר שכל מערכת מרקטינג אוטומיישן מתקדמת יכולה לפתור בקלות. ניוזלטר פרסונלי מבוסס זמן מדויק, תוכן פניה אישי והצעת ערך שמזכירה לאותו תורם או משקיע עד כמה הוא חשוב – תקדם את התרומה באופן משמעותי.

2. שימוש במועדים ייעודיים

לרצון לתרום כידוע, אין זמן מוגדר אבל יש מועדים ייעודיים בהם ניתן להגדיל את רף התרומה ומספר התורמים. ימים מיוחדים (יום האיידס או יום כדור הארץ וכד’), חגים לאומיים (פסח או ראש השנה וכד’), אירועים היסטוריים (יום הולדתו של דוד בן גוריון וכד’) – כל אלה הם טריגרים מזרזי תרומה וכדי לחסוך במשאבים וזמן מומלץ מאוד לשגר את המסרים באמצעות פניה בערוצי השיווק האוטומטיים כמו מייל, סמס, וואטסאפ או פוש שיווקי באפליקציה.

 

עמותות רבות עדיין מסתפקות בשליחת ניוזלטר חודשי עם עדכונים שוטפים ושיתוף דוחות פיננסים לצורך גילוי נאות (depositphotos)

3. בניית מסע תורם

בדיוק כמו מסע לקוח, תפקידו של מסע תורם הוא ללוות את התורם הפוטנציאלי בכל תהליך קבלת ההחלטות מרגע החשיפה לעמותה ועד לרגע התרומה ואחריה. מסע שכזה עשוי לקחת זמן וכאן בדיוק נכנסת לתמונה מערכת המרקטינג אוטומיישן. באמצעות טריגרים חכמים ואוטומטיים היא תדע לזהות באיזה שלב נמצא כל תורם פוטנציאלי במסע. הניוזלטר נפתח ונקרא? מצוין, הגיע הזמן לשגר סמס תומך. הוא לא נקרא? למה שלא נשלח תזכורת בוואטסאפ או הזמנה אישית לאירוע שווה? בצורה שכזאת, קל לעקוב אחרי תהליך המכירה.

4. שומרים על מרחב הולם ומכבד

“היי יובל, ראיתי שכבר תרמת לנו בעבר, תרצה לתרום לנו שוב כעת?” השאלה הזאת אולי לגיטימית, אבל אף אחד לא אוהב לקבל אותה. שיחת מכירה טלפונית עלולה לגרום למבוכה וחדירה למרחב האישי של כל אדם באשר הוא. מנגד, כשפונים בשאר ערוצי השיווק ומחממים את השטח לפני השיחה – הסיכוי למבוכה קטן הרבה יותר. סקר אקטיב טרייל מצא ש-88% מהישראלים פותחים הודעות סמס ונחשפים לתכניו. אז למה שפשוט לא נפנה אליהם באמצעות מסרון?

5. ניהול מיטבי של הדאטה

תכל’ס, כל אדם באשר הוא יכול להיחשב תורם ורשימת התורמים הפוטנציאלים יכולה להיות אינסופית. ייתכנו גם המון כפילויות ושגיאות במקרים בהם שתי עמותות ויותר פועלות תחת אותה רשומה. לכן, מומלץ מאוד לטייב את רשימת התפוצה, לנקות אותה ובעיקר לעדכן כך שכל מי שמצוי בה הוא רלוונטי לתרומה. פניה לכתובות מייל לא רלוונטיות עשויה להכניס את העמותה לרשימות השחורות של הספאם – ואת זה איש לא רוצה.