שיווק במובייל – דברים שכדאי לדעת ב-2021

עם השנים, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, גם הצפייה שלנו לתקשורת אישית יותר מול מותגים, הולכת וגדלה, ואין ספק שלא כדאי לנו כמותגים להשאר מאחור. זו הסיבה שאספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בשנת 2021 בתחום השיווק והפרסום במובייל, כדי לעשות את זה נכון ולהצליח בענק!

מחצית משנת 2021 כבר חלפה לה, ובעוד שגם לשנה הזו יש את האתגרים שלה, נראה שהיא בכל זאת מביאה עמה שיפור משמעותי לעומת השנה הקודמת. האתגרים שהגיעו לחיינו עם משבר נגיף הקורונה, משפיעים עלינו גם עכשיו ואולי הם אפילו כאן כדי להשאר. אחד מהשינויים הבולטים זה  התקשורת היומיומית שהפכה להיות הרבה יותר דיגיטלית, גם המותגים שעד לתקופת הקורונה לא היו פעילים בזירת הדיגיטל, הדביקו פערים ושמו דגש על התאמת מערך השיווק של העסק או החברה שלהם ובפרט על שיווק במובייל.

אז קודם כל- למה בכלל חשוב שנשים דגש על שיווק במובייל ?

רבים נוטים לחשוב כי עידן הודעות הסמס חלף מזמן, אך האמת היא שההפך הוא הנכון. מחקרים רבים מראים שאחוזי הפתיחה של הודעות סמס גבוהים מאוד, אם נדייק, יש 98 אחוזי סיכוי שתפתחו את הודעת הסמס שקיבלתם כאשר 90% מהם יפתחו את ההודעה, ב-3 הדקות הראשונות לכן,יותר ויותר מנהלי שיווק, מנהלי חנויות אי-קומרס  בחברות וארגונים מכל הגדלים, מבינים כיום את הכוח העצום הטמון בהודעות סמס.

יתרה מכך, ובניגוד למה שנהוג לחשוב, הודעות סמס מאפשרות מגוון רחב של פונקציות שיווקיות חכמות ומפתיעות, שיתאימו בדיוק למותג וללקוחות שלכם- שליחת קופונים והטבות למוצרים חדשים, אישורי רכישה, ואפילו הודעות סמס תפעוליות כמו שינויים בשעות פעילות, תמיכה טכנית וכו’…!

מחשבים מסלול מחדש

כאמור, נגיף הקורונה שינה משמעותית את האופן בו כולנו מתקשרים, ובעיקר את התקשורת שלנו עם מותגים, עם קניות ועם פרסום ושיווק. מחקרים שנעשו בשנה האחרונה העלו כי 49 אחוזים מהאוכלוסיה ציינו כי הם רוכשים יותר באונליין מאז פרוץ מגיפה, הקורונה, וכי ישנה עליה של 28% במספר הרוכשים המבצעים רכישות על בסיס שבועי ברשת.  נראה כי המשווקים מבינים את האפקטיביות של הכלי והמגמה היא לשלב יותר הודעות סמס במשפך השיווקי, בעצם למעלה מ- 40% מהמותגים כבר עושים זאת.

שליחת הודעות סמס מאפשרות למותגים להעביר מסרים תמציתיים ומדויקים ללקוחות , ותוצאות החשיפה וההמרה מיידיות. היום עם החידושים בשליחת הודעות סמס המותגים שואפים לא רק לשלוח הודעות אלא לנהל תקשורת ישירה מול הלקוח . הפלטפורמה מאפשרת למותגים להתכתב עם הלקוח באופן אוטומטי ולתת לו חווית שירות מקצועית וכיפית.

Credit: Pexels

הודעות סמס ככלי שיווקי משלים

הודעות סמס הן כלי מצוין לתמוך בשיווק שלכם ובפרסומים של המותג בפלטפורמות האחרות: פייסבוק, גוגל, טוויטר וכו’… בעצם שליחת הודעות סמס מאפשרות למותג להיות נוכח גם במובייל ולהגיע הישר לכיס של הלקוחות שלכם שזה לא סוד שכולנו צמודים אליו כל היום, הנתונים (וגם אנחנו יכולים להעיד :)) שכל אחד מאיתנו מסתכל על הנייד שלו בממוצע 150 פעם ביום. שליחת הודעות סמס לצד שליחת אימיילים וקמפיינים במדיה החברתית ועוד, תורמת לחיזוק המותג ומשפרת את אחוזי ההמרה גם בשאר האפיקים. זאת בזכות אחוזי הפתיחה הגבוהים והמהירים של ההודעות והמידע התמציתי, הברור והמדויק שמגיעות הישר לסמארטפון של הלקוח.

מעודכנים לאורך כל הדרך

כיום, כולנו מצפים להיות תמיד בעניינים, במיוחד כשמדובר ברכישות שאנחנו מבצעים באופן מקוון. שליחת הודעות סמס מאפשרת לכם לעדכן את הלקוח בכל שלב ושלב בתהליך הרכישה במידע עדכני וממוקד המותאם במיוחד עבורו, במהירות, בקצרה, בקלות ומבלי שידרש ממנו כמעט דבר- אפילו לא זמן יקר או יותר מדי ריכוז. כך הלקוח מעודכן בכל שלב בתהליך, והמותג מרוויח את אמונו ואת התקשורת הזמינה, המהירה והאישית מולו. בנוסף, אפשר להיעזר במערכת לשליחת הודעות כדי לשמור על קשר שוטף ורציף עם הלקוחות, גם אם הלקוחות לא נמצאים בשלב הרכישה , ניתן להציע להם מוצרים נוספים היכולים להתאים להם, לעודד רכישות נוספות או לשלוח להם תזכורת על הפריטים ששכחו בעגלה וכו’… כדי להעביר את כל ההודעות האלו, בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוחה, מומלץ מאוד להעזר במערכת אוטומציה מתקדמת לאי-קומרס , שתקצר תהליכים ותאפשר שליטה מלאה, גם מול כמויות גדולות של לקוחות.

ידע הוא כוח

ישנם כלים רבים שיאפשרו לכם לצבור מידע על הלקוחות שלכם – להבין מהם תחומי העניין שמסקרנים אותם, אילו מוצרים הם אוהבים והרשימה עוד ארוכה. דיוור הוא אחד מהם. שימוש במערכת דיוור מומלצת מאפשר לאסוף מידע על הלקוח ועל ההתנהגות שלו. כך אתם גם מרוויחים מידע חשוב על חוויית הלקוח המאפשרת לכם לשפר את משפך השיווק, את האסטרטגיה הפרסומית ואת השירות שלכם, וגם חושפים לקוחות אחרים ומתעניינים להמלצות של לקוחות ממש כמוהם, היוצרות אמינות ונכונות רבה יותר לרכישה. גם שליחת הודעת סמס מדויקת וחכמה, עם לינק ישיר לכתיבת חוות דעת, מיד לאחר רכישת המוצר למשל, מייצרת קשר אישי, אינטימי ומקצועי יותר עם הלקוח ומספקת גם לכם וגם לשאר הלקוחות- המון מידע יעיל ושימושי.

מומלץ לבצע השוואה בין מערכות הדיוור השונות ולבחור בזו שתקל עליכם ככל הניתן את איסוף כל סוגי המידע המתקבל מהודעות הסמס ומשאר הליכי השיווק שלכם, כולל מגוון אפשרויות לשליחת SMS אוטומטי, ביצוע מדידה וניתוח של ביצועי הקמפיין וכו’.

Credit: Pexels

שירות לקוחות ותמיכה טכנית בלחיצת כפתור

מחקר שנעשה בקרב ילידי שנות ה-90 ואילך, גילה כי למעלה מ-90 אחוז מהם מעדיפים הודעת סמס על פני שיחת טלפון, בכל נושא ובכל צורך, גם אם הם זקוקים לסיוע או לליווי. לכן, שימוש בהודעות סמס למתן שירות לקוחות או תמיכה טכנית במוצר, הוא פתרון נהדר, מהיר, יעיל, ברור וממוקד, המאפשר דו-שיח קצר ומיידי. שירות ותמיכה בהודעות סמס יתאימו לרוב הלקוחות שלכם, יספקו להם מענה לכל צורך או שאלה, יחסכו לכם עלויות, כוח אדם ומשאבים, יחסכו להם זמן יקר וכאבי ראש מיותרים ובעיקר- לא ידרשו מהם לעזוב את כל מה שהם עושים ולהתרכז רק בשיחת הטלפון. זו גם הזדמנות נהדרת להקדים תרופה למכה ולהעביר ללקוחות, מיד לאחר הרכישה- הסברים, סרטונים, לינקים ותוכן המותאם בדיוק למוצר שרכשו, בהודעת סמס תמציתית, יעילה ומותאמת אישית.

שפה מיתוגית זה שם המשחק

לכל מותג איכותי יש את השפה המיתוגית שלו, את העיצוב, הסגנון והסיפור הייחודי, וגם כשאתם בונים אסטרטגיית שיווק המסתמכת על שליחת הודעות סמס- אין סיבה שתוותרו עליו, להפך! ככל שתתאימו את הודעות הסמס שאתם שולחים ללקוחות, למיתוג שלכם, ותעטפו אותן בשפת המותג, כך הלקוח יתחבר למותג הרבה יותר ויאמין בו יותר. גם אם המסר בהודעות סמס הרבה יותר תמציתיות, יש אינספור כלים ודרכים מתקדמות להכניס את המיתוג שלכם לכל מילה, אימוג’י, לינק או תמונה, ולהעביר מסר איכותי, מעניין ומקצועי הרבה יותר.

לסיכום, כשמסתכלים אל עבר מה שנותר משנת 2021 ומה שעוד עתיד להגיע בשנת 2022, וגם בשנים הבאות אחריהן- ניתן לזהות מגמה ברורה ומוצדקת של מעבר לשיווק, פרסום, מיתוג וקניות מקוונות. השינויים הללו מביאים להתפתחות משמעותית של תחום המובייל, העמקה שלו בקרב הלקוחות ומגוון רחב של אפשרויות, רעיונות וטרנדים שאפשר לנצל בחוכמה ובמקצועיות, כדי להגיע לכל לקוח ולקוחה, לספק להם מידע מותאם ורלוונטי יותר ושירות מעולה, מהיר ואיכותי. וכמובן, בל נשכח את היכולת של שיווק במובייל לחזק את העסק או החברה שלכם ולשדרג את ההכנסות והרווחים.

מחקרים שנעשו בנושא מעלים כי עד שנת 2024, שוק השיווק במובייל עתיד לגדול ולהתפתח למימדים עצומים, ומצופה להגיע למחזור פיננסי של כ-83.03 מיליארד דולר בשנה! אז זה הזמן לקחת נשימה עמוקה, להסתכל אל עבר העתיד ולהתחיל לבנות את תוכנית השיווק למובייל שלכם באופן המקצועי, הממוקד והאיכותי ביותר!