5 עקרונות שכדאי להכיר לפני שבונים אוטומציה שיווקית

“נוכחנו לראות כי חברות ועסקים המקיימים אינטראקציות אוטומציות חכמות , שיפרו בעשרות אחוזים את תהליכי השיווק והמכירה בכל אחד מהשלבים במסע הלקוח שלהם “

מספרת מיטל הדר -מייסדת חברת Marketing Solutions

אז מהם הדברים הכי חשובים באוטומציה שיווקית וכיצד תעשו זאת נכון?

כולם מדברים היום על אוטומציה שיווקית, על כלים אוטומטיים,  שתפקידם לחמם ולהבשיל את הלידים הנכנסים, לבנות מסע לקוח מושכל, לייצר עניין,  לייצר מודעות ובטחון גבוה יותר למוצר/שירות, לייצר תמיכת אמון,  ובסופו של דבר לעזור ללקוח לקבל החלטת רכישה ולהגדיל יחסי המרה.  אסור לשכוח שהכלים הללו מייצרים גם הגדלות מכירה מלקוחות קיימים, מצלחים להחזיר לקוחות נוטשים, להגדיל את נפח הפעילות, להגדיל הכנסות ולייצר חווית לקוח טובה יותר לפני ואחרי המכירה.

אבל (וזה אבל גדול!) , לא כולם יודעים כיצד לייצר אוטומציה נכונה, על מה לשים דגש, איך לסנכרן בין הכלים האוטומטיים השונים ואיך באמת אפשר להפיק מהאוטומציה את המיטב.

הבשורה הטובה היא שלקוחות אקטיב טרייל יכולים למצוא כל הפתרונות שהם צריכים בתוך המערכת.

אוטומציה השיווקית היא למעשה מסע של  תהליכים אוטומטיים בתחומי: שיווק, מכירות, שימור והשירות, העושה שימוש בטכנולוגיות מוטמעות, והופכת את התחומים המוזכרים לעיל לאפקטיביים בצורה משמעותית – היא מאפשרת למקד צרכים, פתרונות לשאלות ונוגעת גם במימד הזמן.

בכך, מסייעת בחלק משמעותי בתהליך המכירה – משפרת את יחסי ההמרה, מייצרת חווית שירות מקצועית וטובה יותר, וממקסמת את הדאטה הקיימת. כל זאת תוך ניהול חכם ומיטבי, המייצר תיעוד מלא של כל מהלכי הלקוח.

ריכזנו עבורכם את השלבים שחשוב להכיר לבניית אוטומציה :

1. הבסיס לכל – ניתוח ראשוני

כללי המשחק כבר השתנו מזמן ואין ספק שהמגיפה העולמית תרמה לכך, היום יותר מתמיד קשה לעמוד בציפיות הלקוחות, הצרכנים כבר התרגלו לחוויה אחרת ואף דורשים זאת –  דרכי ההתקשרות שונות ויעילות יותר ,פילוח מדויק ככל שאפשר, תוכן פרסונלי ובניית קשר אישי עם הלקוח.

שימוש נכון בדאטה ובנתונים הם הבסיס ליצירת פרסונליזציה. ניהול חכם וגיבוש תובנות לאוטומציות ישרתו את המטרות שלכם ויאפשרו לכם לייצר מסע לקוח אופטימלי ואפקטיבי ללקוחות שלכם.

במטרה לייצר חוויית לקוח מקיפה ופרסונלית נדרשת היכרות כמעט אישית עם כל לקוח ולקוח: מקור הגעה שלו, מועד הרישום שלו במערכת, הסטטוס שלו, מהם הצרכים שלו, מספר רכישות שביצע, מספר האינטראקציות שביצע – פתיחות/הקלקות וכו’…וכמובן מה ה-  ROI (החזר השקעה).

מערכת אקטיב טרייל מאפשרת לכם להתחקות ולבצע ניתוחים אלו ואף יותר באופן אוטומטי וזאת בכדי להרכיב את הפאזל ולייצר מסע לקוח פרסונלי המותאם לכל נמען ונמענת במערכת.

הידע הרב שאנו אוספים על הלקוח מאפשר לנו לבצע התאמה להעדפות הצרכניות ולייצר אינטראקציות המקדמות את אותן העדפות.

2. חיבור המידע : אינטגרציה בין המערכות -חשוב!

כדי להימנע מפערים בדאטאות שיש ברשותינו, כדאי למרכז את כל הדאטה במערכת אחת.

במידה ובכל זאת יש בשותכם מספר מערכות ובהן דטאות שונות, כדאי להבין באיזה מידע מדובר והיכן הוא מאוחסן,ולייצר אינטגרציה בין המערכות, המבוססת נתונים /פרמטרים החשובים לנו לטובת האוטומציות לדוגמה:

  • לידים//פגישות/רכישות מהמערכת CRM למערכת שבה מתקיימת האוטומציה עצמה
  • נתוני פתיחות, הקלקות, השתתפות בוובינרים/סקרים וכו’ מהמערכת אוטומציה לכרטיס הלקוח במערכת ה- CRM

לאקטיב טרייל יש מספר אינטגרציות משמעותיות כמו אינטגרציה למערכת Zapier  או Integromat, המאפשרות לחבר בינה, לבין אלפי מערכות נוספות בצורה פשוטה ומהירה.

3. בניית תהליך שלם

חשוב מאוד לייצר תרשים מסע לקוח שלם ומלא לכל האוטומציות שתרצו לייצר בכל שלב/סטטוס וסוג לקוח, ככל שהתרשים יהיה מדויק עם ירידה לפרטים, כך מרבית התהליכים בעסק ינוהלו בצורה מיטבית, מקסימאלית בצורה אוטומטית.

4. כיצד תגדילו את יחס ההמרה שלכם באמצעות אוטומציות חכמות

 הנה חלק מהכלים שתוכלו להשתמש באקטיב טרייל כדי לעשות זאת:

  • דיוורים בתפוצה רחבה
  • הודעות SMS
  • דפי נחיתה
  • טפסי הרשמה
  • סקרי שביעות רצון
  • תזכורות פרסונליות
  • קופונים פרסונליים
  • ניהול לידים

במערכת אקטיב טרייל תוכלו לייצר אוטומציות חכמות בהתאם לעצי הפעולה שהגדרנו בשלב 3

להלן דוגמאות:

  • כל נרשם חדש מקבל סדרה של תכנים באמצעות דיוורים ו- SMS
  • כל מי שהתעניין בהנחה למוצר מסוים -מקבל סדרת דיוורים/בלוקים בהתאמה אישית /מוצרים משלימים
  • כל מי שנרשם לקורס מסוים או לוובינר מקבל אוטומציה הכוללת סדרה של הודעות SMS ודיוורים
  • מתן משוב לסקר עם פרמטרים מסוימים מטריג אוטומציה ייחודית למשל במידה ולקוח השיב כי אינו מרוצה מהשירות שקיבל. האוטומציה תטריג התראה לאיש שירות לקוחות והוא יצור איתו קשר טלפוני על מנת לשפר את חווית השירות של הלקוח ולהבין במה מדובר על מנת להשתפר בעתיד
  • אוטומציות מבוססות התנהגות באימייל מרקטינג: למשל הקלקה על לינק או פתיחה של מייל
  • אוטומציות באתר: ביקור של לקוח בעמוד ייעודי באתר יטריג אוטומציה הכוללת מייל ייעודי בנושא בו התעניין או לחילופין הכנסה לקבוצה במערכת אקטיב טרייל של הכוללות רק את אלו שהתעניינו בתוכן הספציפי
  • אוטומציות אי-קומרס: לקוחות לא פעילים, related items , נטישת עגלה וכו’..דוגמא לאוטומצית “ברוכים הבאים” ללקוחות חדשים במערכת אקטיב טרייל:

5. בניית אוטומציות במערכת אקטיב טרייל

חברת Marketing Solutions נחשפה למרבית הכלים והמערכות הקיימים בשוק (עבור קהל לקוחותינו), ומצאנו כי מערכת אקטיב טרייל נותנת מענה מקיף מקצועי ושירותי.

הנקודה החשובה ביותר זה שהמשתמש במערכת לא צריך להיות גאון טכנולוגי, המערכת של אקטיב טרייל מספקת את כלל הפתרונות, כל שנותר לכם הוא להגדיר מה, מתי ואיך והמערכת תעבוד עבורכם.

כמו כן, אקטיב טרייל מאפשרת סנכרון עם כל מערכת בעלת API  שכן זה יתרון משמעותי, בכל שזה מאפשר לכם שמערכת ה- CRM  תעודכן בהתאם וכן קבלת היוון חוזר מהמערכת CRM  לאקטיב טרייל לדוגמה: נרשם חדש שהתעדכן במערכת CRM וסימן אישור לקבלת דוורים  -ייכנס אוטומטית לאוטומציה רלוונטית

דגשים חשובים

האוטומציה השיווקית לא מסתיימת לאחר שהלקוח כבר רכש. היא מאפשרת להמשיך ולנהל אינטראקציה גם לאחר סיום תהליך המכירה ולייצר חיזוק מכירה, חיזוק מסרים, הבשלה ובעצם לגרום למתעניין להגיע למעמד מכירה פעם נוספת.

כמו בכל מערכת יחסים, חשוב לא להעיק, לא להעמיס, לא לפגוע ולא לאחר את הרכבת, או בקיצור – להשתמש בכל הידע שיש לנו על הלקוח בזהירות ובמחשבה תחילה.

נתון מספרי : “בדקנו ומצאנו בהתאם לניתוח מעמיק של 18 לקוחות Marketing Solutions בשנה האחרונה, שהצלחנו להגדיל יחסי המרה מעל 23% בשימוש נכון וחכם באוטומציה “

בהצלחה!