6 מערכות שיהפכו את השיווק שלכם לאוטומטי ב-2023

ניהול השיווק זה כבר לא מה שהיה פעם. זוכרים את מנהל השיווק המיתולוגי שחלש על מחלקה ענקית (ובזבזנית) בה לכל עובד היה תפקיד מוגדר? ובכן, תשכחו אותו. מחלקת השיווק של היום, בין אם מדובר בארגוני ענק ובין אם בעסקים קטנים, היא שונה בתכלית. לא מעט תהליכים עברו אוטומטיזציה ואינם זקוקים ליד אנושית לתפעול ותזמון פעולות שיווקיות. המהדרין כבר גורסים שהבוטים יעשו עבורנו את הכל – משלב הפקת התוכן ועד השתתפות אווטריות בישיבות שוטפות.

ועדיין, אם יש גורם שמרתיע מנהלי שיווק לעבור לתהליכים אוטומטיים הוא תהליך ההטמעה או בשמו המקצועי: אינטגרציה. ואולם, אין באמת סיבה לחשוש: החדשות הטובות הן שמרבית המערכות האוטומציה השיווקית פותחו בקוד פתוח המאפשרות הטמעה קלה בתוך מערכות ארגוניות קיימות. החדשות היותר טובות הן שעבודה נכונה עם האוטומציות, במיוחד בשיווק באימייל, מייעלות באופן ניכר את עבודת השיווק וחוסכות זמן, עלויות וכוח אדם. 

אז למי שטרם התקין, הטמיע או חכר מערכת חכמה שתייעל עבורו את עבודת השיווק – הגיע הזמן לבחון 5 מהן שיטיסו את עבודת השיווק הדיגיטלי כמה צעדים קדימה, ובעיקר יהפכו את החיים לקלים יותר במשרד.

6 אוטומציות שכל ארגון חייב ליישם ב-2022

1. זאפייר

זאפייר (Zapier) היא מערכת אוטומציה מהוותיקות בשוק שתפקידה לחבר בין כלל מערכות השיווק והתוכן הדיגיטליות ולוודא שתהליך איסוף הלידים והתקשורת מול הלקוחות מתבצעת באופן חלק. זאפייר מחברת בין מערכות דיוור, מערכות CMS (כמו וורדפרס), פתרונות ענן (כמו Google Sheets), מערכות CRM (כמו Salesforce), מערכות לידים (כמו Pipedrive), בניית אתרים (כמו WIX), מערכות אי-קומרס (כמו Magento) ועוד, כך שכל לקוח חדש נרשם בטופס ההרשמה באתר הבית שלכם או משאיר ליד במודעת הפייסבוק מנותב למקום הנכון. למעשה, זאפייר יכולה לחבר עד 5,000 מערכות שונות ולוודא שכולן פועלות בצורה אוטומטית ללא מגע אנושי. כל טריגר יכול להפעיל לא פחות מ-100 פעולות שונות שחוסכות המון זמן וכסף. לכם רק נותר לסגור את העסקה ולעבור ללקוח הבא. 

2. מאנדיי

קשה למצוא מישהו שלא שמע על מאנדיי (Monday), אחת ממערכות האוטומציה המדוברות בעולם. מערכת ניהול המשימות שפיתחה מאנדיי נועדה לייעל את הארגון כולו, ולא רק את לוח הזמנים של העובדים. המערכת מאפשרת למעשה לצוותים שלמים לתקשר ולעבוד בצורה חכמה יותר על המשימות התקופתיות ועל קצב ההתקדמות בהן. בנוסף, היא משמשת גם כמערכת לניהול פרויקטים, מערכת לניהול מכירות, מערכת לניהול קשרי לקוחות ועוד. מספר האוטומציות שניתן להגדיר במאנדיי הוא כמעט אינסופי ומי שמאס בהקלדת הגדרות ודיווחים ידניים – זה הזמן להתעורר.

plan de prospection
האוטומציות מייעלות באופן ניכר את עבודת השיווק וחוסכות זמן, עלויות וכוח אדם (צילום: Depositphotos)

3. אקטיב טרייל

אם אתם רוצים לשדרג את מערך השיווק הדיגיטלי, אקטיב טרייל היא הפתרון שלכם. מערכת המרקטינג אוטומיישן המובילה בישראל לוקחת את הדיאלוג עם הלקוחות כמה צעדים קדימה ויוצרת אוטומציות שיווקיות באמצעות כל ערוצי השיווק העסקיים. לא מדובר רק במערכת דיוור, אלא במגוון רחב של כלים כמו מייל, סמס, וואטסאפ, שכל אחד מהם עומד בזכות עצמו אבל כולם יחד – מבטיחים תוצאות חיוביות במיוחד. הפתרון של אקטיב טרייל מייתר את הפולו אפ של אנשי המכירות והשיווק אחרי לידים חמים ופשוט “מחמם” את הלקוחות באופן אוטומטי עד לשלב סגירת העסקה.

4. גרמלי

תוכן, יודעים כולם, הוא המלך והשפעתו על השיווק היא ענקית. יצרני התוכן עוד הרימו גבות בהתחלה כי אחרי הכל, קשה לשער שעולם התוכן המבוסס על כישרון הכתיבה והיצירתיות יקבל טוויסט אוטומטי – אבל זה אכן קרה. לא מעט בזכות המערכת של גרמרלי (Grammarly) שמסייעת לשפר את הכתיבה על ידי תיקון שגיאות כתיב, דקדוק, סימני פיסוק, משפטים, אופן הכתיבה, מילים אחרות, מילים נרדפות ועוד. גרמלי מוודא שברגע המעבר בין השפות יתבצע כהלכה, במיוחד כשמדובר בטקסטים ארוכים.

5. סיילספורס

קשה לחשוב על עולם קשרי הלקוחות ללא סיילספורס (Salesforce), תוכנה המציעה שירותי תוכנה לניהול קשרי לקוחות (CRM) וכן פלטפורמת פיתוח לאפליקציות עסקיות עבור ארגונים דרך רשת האינטרנט. סיילספורס הפכה את חייהם של מנהלי מערכות המידע בכל ארגון לקלים יותר באמצעות שליטה וניהול הדאטאות שברשותם. היכולת לאחסן את כל מאגרי המידע בארגון בענן, לנהל אותם בזמן אמת, לשלוף את הנתון הנכון בזמן הנכון – וגם לייצר ממנו תובנות והכנסות באופן אוטומטי – זאת כבר משימה למקצוענים שלאף ארגון אסור לוותר עליה.

6. אינטגרומט

כמו מתחרתה הגדולה זאפייר, אינטגרומט (Integromat) אף היא אחת המערכות הנפוצות בשוק האוטומציה המאפשרת חיבור מהיר עם כ-300 אפליקציות שונות. לא בכדי היא מכנה את עצמה “הדבק של האינטרנט”, בין השאר בשל התאמתה לארגונים בכל סוג וגודל. מערך האוטומציות של אינטגרומט נוגע כמעט בכל עבודת השיווק הדיגיטלי. מיצירת תזכורות אוטומטיות ללקוחות, דרך הפקת קבלה עצמית על כל רכישה מהאתר ועד הפקת הצעות מחיר. המכורים למערכת יעידו כי מספר הטריגרים הוא בלתי נגמר ולכן המערכת מתאימה יותר לפרויקטים גדולים ולחברות גדולות ובינוניות, אבל הפופולריות שלה ברחבי העולם לא פוסחת על עסקים קטנים שרוצים לייעל את תהליכי העבודה ולמקסם את ה-ROI.