בוחנים את אורך שורת הנושא

אחד מיתרונותיו המרכזיים של דיוור אלקטרוני הוא היכולת לבחון את תגובת המשתמשים, ולהתאים לה את המסר השיווקי שלכם.

שורת הנושא היא אחד האלמנטים שמומלץ לבדוק במיוחד, מאחר שהיא בעלת משקל מכריע בשיעור פתיחת האימיילים. יצירת שורת נושא טובה היא אמנות שיש להשתלם בה.

ישנם טיפים רבים לכתיבת שורת נושא מוצלחת, אבל, כתמיד, כדאי קודם לבדוק מה עובד בשבילכם. אל תסתמכו על עצה שקראתם או מחקר שביצעו אנשים אחרים. בדקו לבד. אתם עשויים לגלות שעצות שטובות עבור חברות מסוג אחד, לא טובות עבור החברה שלכם.

ההבדל בין שורת נושא טובה לגרועה – שמיים וארץ

ממחקרים שנעשו עולה תמונה ברורה למדי. ספקית הדיוור האלקטרוני Mailchimp בדקה את שורות הנושא של כמה מלקוחותיה, והשוותה את שיעור פתיחת האימיילים של יותר מ-40 מיליון אימיילים שנשלחו מלקוחות, כדי לבחון עד כמה שורת הנושא שלהם אפקטיבית.

ההבדלים בין שורת נושא טובה לגרועה מדהימים. אימיילים עם שורת נושא מוצלחת הביאו לשיעור פתיחת אימיילים של 60-80 אחוזים. אימיילים ששורת הנושא שלהם גרועה, החזיקו בין 1 ל-14 אחוזי פתיחת אימיילים. מטבע הדברים, ישנם נתונים נוספים שהשפיעו על התוצאות: סוג החברה, גודל רשימת הדיוור וכן הלאה. ובכל זאת, כדאי להקדיש לנתונים הללו תשומת לב, מאחר שהם משקפים, במידה מסוימת, את הפוטנציאל הגלום בכתיבת שורת נושא מוצלחת.

לפי המחקר, שורות הנושא היעילות ביותר היו ישירות. הן לא דחפו את המוצר וניסו למכור אותו. שורות נושא בלתי יעילות נראו כמו פרסומות בעיתון. הן ניסו בכל כוחן למשוך את תשומת לבו של הקורא וככל שהן השתדלו, כך הן הצליחו פחות. הסיבה לכך, אגב, פשוטה למדי – הגולשים רגילים לקבל ספאם. אם שורת הנושא שלכם מזכירה ספאם אפילו במעט, ייתכן מאוד שהאימייל שעליו עבדתם ימצא את דרכו לתיקיית הזבל.

שורות נושא טובות מספרות מה יש באימייל. הן קובעות את ציפיות הגולש. שורות נושא גרועות מנסות למכור את התוכן שבאימייל. שלא במפתיע, אנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם חזק מדי.

שורת נושא קצרה ואמינה

אם אתם מעוניינים לכתוב שורת נושא טובה, נסו להיות ישירים, ברורים וקצרים. הביטו בתוכן האימייל שלכם וחשבו מה המוקד שלו. כתבו שורת נושא שמתאימה למוקד הזה, ונסו לשמור עליה קצרה מ-50 תווים. השתדלו גם לספר לנמענים מה חדש באימייל הזה והתנסו בפרסונליזציה, שימוש באותיות ראשיות (באנגלית, כמובן, ורק במידה) ובסמלים כמו $ ו-%.

בכל מקרה, אל תנסו לרמות. אל תכתבו שורת נושא שמבטיחה תוכן שאינו קיים. הימנעו משורות נושא ארוכות מדי, והימנעו מהתחכמויות אם הן אינן מתאימות לרוח המותג שלכם. מומלץ להתנסות וליהנות, אבל אם אתם מעוניינים להיות שנונים, בדקו קודם את שורת הנושא הזו על חלק מרשימת התפוצה.

מהנתונים עולה גם עיקרון חשוב נוסף – אל תבלבלו בין ניוזלטרים לבין קידום מכירות. אם אתם כותבים ניוזלטר, שורת הנושא צריכה להכיל את שמו ואת התוכן שבו הוא עוסק. שורות הנושא האפקטיביות ביותר במחקר של Mailchimp כללו רק את שם הניוזלטר ואת התאריך. הגולשים ידעו לבד למה לצפות. אם אתם שולחים אימייל שנועד לקדם מכירה, ספרו זאת לנמענים. ספרו להם מה חדש במכירה הזו ולמה היא צריכה לעניין אותם. בכל מקרה, אל תנסו לכתוב שורת נושא שנראית כמו פרסומת. זה לא עובד.

אבל, כאמור, העצה החשובה ביותר היא לא לסמוך על עצות. בחנו את הדברים לבד, וראו מה עובד עבורכם. יש מספר דברים שכדאי להתנסות בהם:

  • שורת נושא ארוכה/קצרה.
  • אזכור סוג המוצר שאתם מוכרים.
  • אזכור שם המותג שאתם מוכרים.
  • אזכור שם החברה שלכם.
  • קריאה לפעולה.
  • מבצעים מוגבלים בזמן.
  • שימוש באותיות ראשיות (באנגלית).

אם תבחנו לבד את הדברים, תקבלו נתונים שמתאימים עבורכם ועבור קהל הלקוחות שלכם. ייתכן מאוד שתגלו שכל העצות שלעיל תקפות גם עבורכם, אבל ייתכן גם שתגלו שלא זה המצב. לא תדעו עד שתנסו.

 

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: איך לכתוב שורת נושא מוצלחת