מה כל מנהל שיווק ב-SMS חייב לדעת על ההוראה החדשה של משרד התקשורת?

קשה למצוא ישראלי שלא מקבל לפחות פעם ביום מסרון המציע לו לרכוש קנאביס רפואי, לתרום לעמותה או לקבל הלוואה מיידית בתנאים אטרקטיביים. במרבית המקרים מדובר במסרוני ספאם מזויפים ואנונימיים שנועדו לפתות אותנו להקליד פרטי כרטיס אשראי, לבצע העברות לחשבונות פייפאל או למסור פרטים אישיים, פישינג.

הוראת מינהל חדשה של משרד התקשורת שתיכנס לתוקף ב-25.4.23 נערכת לעשות סוף לתופעה הזאת, על ידי כך שתחייב את החברות העוסקות בהפצת מסרוני סמס בישראל לבצע זיהוי אמין בשיטת “הכר את הלקוח” (Know Your Client) לפני רכישת חבילת שיווק בסמס. מטרת ההוראה החדשה היא לחשוף את זהות מפיץ ההודעות, מספר הטלפון ממנו נשלחות ההודעות ואימות בעל כרטיס האשראי המשלם באמצעות סיסמה חד פעמית אקראית (טכנולוגיית 3D Secure).

איך זה יעבוד?

עם כניסתה לתוקף של ההוראה החדשה, כל מפרסם שיבקש לרכוש חבילת שיווק בסמס לראשונה, יידרש לעבור תהליך של “הכר את הלקוח” (KYC) על ידי חברות הפצת המסרונים. זיהוי הלקוח יתבצע באמצעות מפגש וידאו מצולם, הצגת שתי תעודות מזהות ואישורים המוכיחים בעלות על עסק או תפקיד מורשה בארגון המבקש לרכוש את חבילת השיווק.

כמו כן, יאסר שיגור הודעות ומסרונים שיווקים תוך שימוש במספרי טלפון לא מזוהים או שמות המכילים תווים, סימנים או אותיות לטיניות שלא עברו אימות ודאי. בנוסף, הגישה למערכת הפצת המסרונים תחייב אימות דו שלבי הכולל סיסמאות חזקות בלבד ומנגנון נעילת חשבון באופן אוטומטי לאחר חמישה ניסיונות כניסה שגויים.

מנכ”ל אקטיב טרייל: מברכים על הרגולציה

חברת אקטיב טרייל נערכה ליישום ההוראה החדשה באמצעות הטמעת כלים טכנולוגיים מתקדמים, שיסייעו באימות זמין ומהיר כנדרש. לדברי נאור מן, מנכ”ל אקטיב טרייל, החברה משקיעה מאמצים רבים כדי למנוע הפצת מסרוני ספאם, מסרונים מזויפים והודעות אשר יש בהן חשש להטעיית הציבור. “אנו מברכים על הרגולציה המגנה על הנמענים ונרתמים על מנת ליישמה תוך שמירה על שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר”. לפי סקר שערכה החברה באמצעות חברת ifocus, 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות סמס בסמארטפון שלהם, 79% פותחים אותן לפחות פעם ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.

להורדת הנוסח המלא של ההוראה החדשה – לחץ כאן