5 קושיות לקמפיין סמס מנצח

מרבית הלקוחות מקבלים עשרות סמסים בכל יום ורק המוכרים לא מושלכים באחת לתיבת האשפה האלקטרונית

הנתונים ידועים לכולם, אבל עדיין מרתקים בעוצמתם: דיוור שיווקי באמצעות סמס הוא כנראה הכלי השיווקי היעיל ביותר שקיים כיום, עם שיעורי פתיחה של 90% (וזה עוד בשלוש הדקות הראשונות) ושיעורי המרה של כמעט 50%! ואם זה לא מספיק, מחקרים מצאו שלא פחות מ-91% מהלקוחות הביעו הסכמה ורצון לקבל מסרי סמס שיווקיים מהמותגים אותם הם צורכים.

יחד עם זאת, חשוב לציין שלא מדובר בתקשורת חד ממדית אלא במערכת יחסים ארוכת טווח הנבנית בהדרגה ככל שעובר הזמן. העובדה שהלקוחות הסכימו לקבל מסרים שיווקיים לא אומרת שמותר לכם לשגר ולשכוח כאוות נפשכם. חוקי הספאם הנוקשים, החובה לשאול ולעדכן את הלקוחות בדבר משלוח סמס ומעל כולם – הצורך לנהוג בהגינות ובנימוס בעת חדירה למרחב הפרטי של הסמארטפון שלהם – כל אלה מעלים את הסיכוי לשיעורי המרה גבוהים יותר בכל קמפיין. ואולם, מי ששואל מה נשתנה קמפיין סמס משאר הקמפיינים? וברצונו לגזור את הקופון בלי לבזבז יותר מדי משאבים, מומלץ לו להיצמד לכללי הברזל הבאים.

1. מתי? הקפידו על שיגור בלוחות זמנים קבועים

שגרה זה רע? אולי, אבל לכו תנצחו אותה. כדי שהמותג שלכם יהיה חלק מסדר היום של הלקוחות מומלץ מרוד להרגיל אותם לקבל את ההודעות בזמן קבוע. נתחו מתי הזמן הכי נכון לרכוש את המוצר שלכם והתאימו את הקמפיין סביבו. השתדלו לשמור על עקביות במסרים כדי שניתן יהיה לזהות את הטון והשפה הייחודיים לכם. המותג שלכם עוסק בגלישת גלים? הודעות לקראת סופ”ש יפגעו בגולשים המתכננים לרדת לים בשישבת.

2. מי? הזדהו בכל קמפיין

מרבית הלקוחות מקבלים עשרות סמסים בכל יום ורק המוכרים לא מושלכים באחת לתיבת האשפה האלקטרונית. לאיש אין זמן וחשק לנחש מאיפה הגיע הקופון ל”מבצע השווה” שזה עתה נחת בסמארטפון שלו. זה מעצבן וזה גם נוגד את כללי האתיקה השיווקיים באופן שעלול להוביל לחסימתכם. החלום הרטוב של כל מפרסם הוא שהלקוח שלו ישמור אותו ברשימת אנשי הקשר ויצפה להודעות שלו, וכדי שזה יקרה – עליכם להזדהות לפני הכל. מוכרים פסטיבל מעניין במדבר? נסחו הודעה כגון: “היי, כאן שרון מפסטיבל צוקים. אני שמחה לעדכן שהתפנה לנו מקום עבורך במחיר מוזל, ותוכל לרכוש אותו ממש עכשיו בלינק הבא”.

קמפיין סמס מנצח
נתחו מתי הזמן הכי נכון לרכוש את המוצר שלכם והתאימו את הקמפיין סביבו (צילום: depositphotos)

3. למה? שחררו (ותנו הזדמנות טובה לחזור)

גם מי שהסכים לקבל את ההודעות שלכם עלול להתחרט ולהסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלכם. אחרי שתסיימו להצטער ולשקול איך נכון יהיה לשכנע אותם לחזור בהם, זכרו היטב שלקוחות כאלה מהווים הזדמנות נהדרת לשמור על מוניטין אמין, חזק וחיובי. ראשית, אפשרו הסרה מהירה בלי מסע ייסורים ארוך ומייגע. שנית, רגע לפני שהם עוזבים תנו להם להבין עד כמה אתם חסינים עם הודעת פרידה קריאייטיבית שתשאיר להם זיכרון טוב. השאירו את הודעת הפרידה הגנרית בצד (“הוסרת מרשימת התפוצה”) וחשבו על הודעות כגון: “זה בסדר, בחרת לאהוב מרחוק ואנחנו מאוד מכבדים את זה. מקווים שנתראה שוב בקרוב!”

4. כמה? תקצרו (תכל’ס יש לכם 160 תווים)

הירידה המתמדת ברמת הקשב והריכוז האנושית מחייבת לבצע את ההתאמות הנדרשות ולקצר את המסרים השיווקיים ככל האפשר. אם שם המותג שלכם הוא ארוך, שקלו למצוא לו קיצור/כינוי מתאים וידידותי, אבל אם לא – אל תבריחו את הלקוחות. הודעות שחורגות מ-160 תווים יפוצלו או יקוצרו באופן שיחייב מעורבות גבוהה מצד הלקוחות (הלוואי שהלקוחות שלכם כאלה…), ולכן מומלץ מאוד לקצר את המסר בלי לפגוע בשפה הייחודית והמוכרת שלכם. אה כן.. הימנעו מהתחכמויות נוסח 2day או 4U. זה לא באמת נוגע בכולם. 

5. איפה? אל תשכחו להוביל מסעות לקוח

שימוש בקמפיין סמס לבדו הוא יעיל ותוצאתי, אבל לא מספיק. תמיד מומלץ להשתמש באוטומציה שיווקית כדי לשלב בין סמס למיילים ובאופן מדויק ובהתאם למיקומו של כל לקוח במסע שיצרתם. כך לדוגמה, אם שיגרתם 3 מיילים שונים כדי ל”הזכיר” על העגלה הנטושה – אל תהססו לשגר הודעת סמס כדי להודיע על ביטול העגלה או מחיקתה. חשוב לזכור: כל לקוח עובר מסע אחר ותהליך קבלת ההחלטות משתנה בהתאם. הבשורות הטובות הן, שלתקשורת רב ערוצית יש יתרונות רבים ושימוש נבון בהם יוביל לתוצאות הרצויות.