איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ בחמישה צעדים פשוטים

רשימות תפוצה בוואטסאפ הפכו לכלי יעיל להעברת מסרים ללקוחות, לשמירה על קשר, ליצירת ערך ומתן מענה שירותי ותפעולי.
מה הופך אותן לכלי אהוב כל-כך על משווקים ב-2024?

רשימות התפוצה מאפשרות לכם לסווג קבוצות שונות של קהלים ולתת לכל אחד את תשומת הלב המתאימה לו בצורה פרסונלית.
בעזרת רשימות תפוצה בוואטסאפ תוכלו לדבר אל קהלים נכונים בזמן הנכון, ליצור סדר פעולות אוטומטי שנותן את מלוא הערך ללקוח שלכם.
כך למשל אם לקוח רכש מוצר, אתם יכולים לסווג אותו ברשימת “רוכשים”, להוציא לו וואטסאפ תודה, להציע לו מוצרים משלימים אחרי מספר ימים ולהכניס אותו לתהליך אוטומטי שממצה את מערכת היחסים מולו ומשאיר אותו מרוצה.

אתם יכולים לבנות את רשימות התפוצה בוואטסאפ יחסית בקלות דרך אפליקציית וואטסאפ, אבל אם אתם רוצים לבצע תהליכים יותר עמוקים שיביאו לכם תוצאות מדויקות יותר, רצוי להשתמש במערכת מרקטינג אוטומיישן, כמו של אקטיב טרייל.

כשאתם שולחים מסות של הודעות לקהל הלקוחות שלכם אתם כבר נתפסים בעיני META כמפיצים, לא תמיד זה מתקבל בעין יפה מצד ענקית הטכנולוגיה.
מעבר לכך, חיבור למערכת מרקטינג אוטומיישן של אקטיב טרייל יאפשר לכם לחבר את הוואטסאפ שלכם לממשקים נוספים כמו מערכת איקומרס, סושיאל, או מערכת CRM כדי לקבוע טריגרים ולהפעיל אוטומציות.

הכנו לכם מדריך שיעזור לכם אחת ולתמיד לעשות את זה נכון, מעכשיו גם אתם יודעים איך לבנות רשימת תפוצה בוואטסאפ בכמה צעדים פשוטים.

צעד ראשון: הדרך לפתיחת רשימת תפוצה בוואטסאפ במערכת

קודם כל מתחברים למערכת של אקטיב טרייל כמובן עם המשתמש והסיסמה שנמצאים ברשותכם.
לאחר מכן בתפריט הראשי של המערכת באקטיב טרייל תוכלו למצוא תת תפריט שנקרא “נמענים”.
כשיפתח התפריט תצטרכו ללחוץ על “קבוצות”, בשלב הזה יפתח דף חדש, בצד ימין בצבע כחול תוכלו לראות אפשרות שנקראת “קבוצה חדשה”.
מעניקים לקבוצה החדשה, רשימת התפוצה את השם שמתאים לקבוצת האנשים נניח “דיוור מבצעים 2024”, כך שתוכלו תמיד לזהות שזו הרשימה ולהשתמש בה.

מכאן אתם כבר מתחילים תהליך של צירוף נמענים לרשימת תפוצה בוואטסאפ.

צעד שני: צירוף נמענים לרשימת התפוצה

התכנסנו כאן כדי לדעת איך ליצור קבוצה, רשימה שתוכלו להפיץ לה את אותם המסרים, אז בפועל זה פשוט מאוד כשעושים את זה דרך מערכת מסודרת.
לחיצה על קבוצה חדשה תשלח אתכם לתהליך בו אתם יוצרים את רשימת התפוצה החדשה שלכם.
מכאן הדרך קלה ופשוטה, תוכלו לבחור ב”נמען חדש” ולהוסיף בצורה ידנית לקוח אחר לקוח.
ברגע שתבחרו נמען חדש, המערכת תפתח לכם דף ובו תכניסו את כל הפרטים הרלוונטיים לכם, ביניהם פרטי חובה כמובן כמו שם, אימייל וטלפון, אך בנוסף גם פרטים נוספים.

המלצה שלנו? רשמו כמה שיותר פריטי מידע על הנמענים שלכם, זה יכול לאפשר לכם בהמשך לדעת יותר על הלקוח, תנו לדאטה שלכם לתמצת לכם את הסיפור.

צעד שלישי: לעבוד יעיל יותר- לייבא נמענים מקובץ מוכן

כשיש לכם מספר נמענים בודדים ברשימת התפוצה העתידית שלכם זה אולי משימה אפשרית להעלות ידנית את אנשי הקשר, אך מה קורה כשמדובר במאות או אלפים, או עשרות אלפי לקוחות?
במקרה כזה אתם צריכים להיות כמה שיותר יעילים.
תוכלו לייבא את הרשימה מקובץ אקסל\CSV, שימו לב שגרפיקות או מרווחים שונים עלולים לפגוע בתהליך הייבוא, דוגמה לייבוא הקובץ מופיע תוך התהליך בשני הפורמטים.

בשלב הבא לאחר ייבוא הנתונים המערכת תזהה את השדות שהכנסתם לרשימות שלכם ותסנכרן אותם לתוך המערכת בשלב שנקרא “מיפוי שדות”.
בשלב הזה תוכלו ממש להגיד למערכת שעמודה מסוימת אצלכם משתייכת לקטגוריה אחרת שהגדרתם במערכת.
גם כאן, אתם שולטים לחלוטין בקטגוריות, אתם מגדירים אילו פריטי מידע יופיעו לכם, המערכת היא חכמה ויודעת לזהות את הקטגוריות, לצורך כך מתרחש תהליך הזיהוי.

בסוף תהליך הייבוא יש שלב נוסף שנקרא “בחירת יעד”. זהו שלב סופי רק שתפקידו לוודא שהקבוצה שייבאתם אכן שייכת לרשימת התפוצה שבחרתם.
זאת אומרת, שגם בשלב הזה אתם מוודאים את עצמכם שמדובר בקבוצת האנשים שאכן אתם רוצים להעביר להם את אותם המסרים.

גם אם כל התהליך הזה נשמע לכם ארוך, הוא לא אמור לקחת יותר מדקות ספורות, זהו בדיוק ההבדל בין בניית רשימות תפוצה בוואטסאפ דרך מערכת מסודרת אל מול בנייה באפליקציה.

צעד רביעי: תמיד אתם יכולים למחוק או להוסיף נמענים לרשימה שלכם

כפי שכבר הבנתם בכל תהליך הוספת נמענים מגיעים לשלב של בחירת יעד, כך שתמיד תוכלו פשוט להוסיף ידנית נמענים לקבוצה מסוימת, זאת אומרת לרשימת תפוצה קיימת.
ומה אם אתם רוצים להסיר נמענים מרשימה קיימת?
פשוט מאוד, לוחצים על “קבוצות”, מחפשים את הנמען בתיבת החיפוש, מסמנים אותו ומסירים בקלות.
כמו שכבר אמרנו, שליחת הודעות בוואטסאפ זה דבר אחד, תפעול רשימות התפוצה, הדיוור והיכולות שנפתחות בפניכם עם מערכת נכונה לניהול, זה דבר אחר לחלוטין. 

צעד חמישי: כבר אין לכם צורך ברשימת התפוצה? פשוט מוחקים בקלות

קורה לפעמים שפותחים רשימת תפוצה לאירוע ספציפי, או רשימה שהתוקף פעולה מולה הוא מוגבל ואין בו צורך לטווח הארוך ולפעילות השוטפת, תוכלו למחוק אותה בקלות.
בצורה הפשוטה ביותר מניחים את העכבר על “נמענים”, פותחים שוב את רובריקת ה”קבוצות”, מחפשים את רשימת התפוצה שמית, מסמנים אותה ופשוט מוחקים.

פעם אחרונה כל הפעולות לפתיחת רשימות תפוצה בוואטסאפ

אז לסיכום פשוט של יצירת רשימת התפוצה:
נכנסים למערכת של אקטיב טרייל—-> נמענים—-> קבוצות—-> קבוצה חדשה—-> בחירת שם לקבוצה—> נמען חדש או ייבוא קובץ נמענים.
מכאן, תהליך שליחת הודעות בוואטסאפ הופך פשוט וקל, אתם מסמנים את רשימת התפוצה שבניתם ומתחילים לעבוד איתה בכל קמפיין עתידי שיוקם.

אם תהיתם איך לבנות רשימת תפוצה בוואטסאפ כנראה שעכשיו אתם מבינים שזה קל מתמיד, בעיקר כשיש מערכת שמנהלת את ערוץ הדיוור החשוב ביותר היום.
אם לא די בנוחות המשתמש, כשאתם מקבלים שירותי מרקטינג אוטומיישן תוכלו תמיד להיעזר בתמיכה, לקבל ליווי צעד אחר צעד כיצד לעשות זאת נכון כדי לוודא שאתם מנהלים את רשימות התפוצה שלכם בצורה הנכונה ביותר. אז קדימה, צרו רשימות תפוצה מנצחות ונהלו אותם בצורה הנוחה ביותר.