מה זה POV? הכירו את המושג שמשגע את הסושיאל
השימוש ב-POV ברשתות חברתיות מתייחס לנקודת המבט של מי שמצלם הוידאו או התמונה (Point of view). מה תצטרכו לעשות כדי להיות חלק מהמגמה? פשוט ליצור תוכן של וידאו או סטילס, להציג תרחיש בדיוני או היפותטי ולפתוח בכך שמדובר ב-POV, נקודת מבטו של מפרסם התוכן.
כל אחד יכול להיות חלק מהטרנד הזה, המטרה היא לעודד יצירתיות, לספר את הסיפור ולשתף אותו באמצעות האשטגים.
אתם בטח מכירים את השימוש ברשתות החברתיות במושג POV, הוא נפוץ, בעיקר בטיק-טוק ואינסטגרם אבל גם ברשתות נוספות. הוא בעיקר מופיע ככתובית על סרטון אבל גם בתצורות נוספות.
מה זה בכלל POV? למה כל העולם משתמש במושג הזה? האם יש לו משמעויות נוספות? ומה ההבדל בין POC ל-POV? אל תזוזו, המאמר הזה יעשה לכם סדר ויעזור לכם להדביק את הפערים.
אם נבין את ההבדלים בין השימושים במונחים, נצליח להעביר את הנקודה בצורה ברורה יותר.
מה זה Proof of concept (POC)?
בעברית: הוכחת רעיון. המונח בעצם מתייחס לשיטה שנועדה להוכיח האם לרעיון עסקי כלשהו ישנה היתכנות. כדי לקבוע האם רעיון עסקי הוא ישים ואפשרי לביצוע תצטרכו להגדיר קריטריונים ברורים שיענו על השאלה “האם הרעיון יכול לפעול בצורה נכונה?”.
POC יכול לשמש אתכם בכל שינוי בחיי המוצר. בין אם מדובר על שינוי מחיר, הכנסת מוצר חדש או השקת שירות חדש. זה קורה בדרך כלל כפיילוט בסביבת עבודה מלאכותית כדי להוכיח שאכן הרעיון העסקי עובד.
אם כך, מה זה POV?
הרבה מידע, עולם עסקי, הוכחות, נשמע שכל זה רחוק מהרשתות החברתיות, אולי בכלל השימוש במושגים האלה שגוי? בואו נגלה.
לפני שניגשים לשלב שיווק המוצר רצוי לאמת שאכן יש הוכחת ערך (Proof of concept). המשמעות של POV הוא בעצם קביעת הערך של המוצר עבור הלקוח או החברה שישתמשו בו. הגדרת קריטריוני הצלחה על-ידי הערך היא שלב קריטי שעוזר להבין האם נקודות הכאב של הלקוח נפתרות כתוצאה משימוש במוצר.
POV מוצלח יכול לעזור לכם לתאר כיצד המוצר שלכם מביא ערך ללקוחות דרך ראיות מוצקות. ההוכחה יכולה להגיע דרך הצעת ערך המבוססת על משוב מלקוחות ונתוני שימוש כדי להדגים כיצד המוצר מועיל ומביא שינוי.
הוכחת הערך היא קריטית בעיקר עבור משקיעים, כשהם חוזים בנתוני השימוש ובמשוב הלקוחות הם יכולים לדעת לחזות את ה-ROI ובכך להבין האם הם נכנסים להשקעה במוצר או שלא. אם POC הוכיח שהמוצר עובד אז POV מוכיח שהוא גם נותן ערך ללקוחות שירצו לרכוש את המוצר.
רגע, אז מה ההבדל?
ההבחנה בין ההבדלים יכולה להיות קצת מורכבת למשווקים, מדובר בשני תהליכים עסקיים שונים לחלוטין אבל מבלבלים.
שני המושגים עוסקים בהוכחה, שניהם קשורים האחד לשני וכנראה שכל משקיע או רוכש ירצה לקבל את ההוכחה של שניהם כדי לדעת האם להשקיע בחברה מסוימת וכמה להשקיע באותה החברה. המשקיעים ירצו לדעת שחברה יכולה להוכיח שהמוצר נותן ערך לפני שהם משקיעים, POV יכול לקבוע האם כדאי להשקיע במוצר חדש. פיתוח מוצר, שיווק ומכירות עולים הרבה כסף ואם המוצר לא מוכח אל מול הקהל, אולי זה לא יהיה שווה את ההשקעה.
מצד שני, משקיעים אחרים יסתפקו ב-POC כדי לתת את ההשקעה הראשונית שהיא רק תוכיח שהמוצר אכן עובד ויש לו היתכנות ותהיה הצעד הראשון בדרך. במקרה כזה כסף ההשקעה הראשוני ישמש בתהליך ייצור המוצר, השלב הבא יהיה הוכחת ההערך.
במילים פשוטות, הוכחת הרעיון תוכיח שהמוצר אכן עובד והוכחת הערך תוכיח עד כמה הלקוח יהיה מוכן לשלם על המוצר.
מה המשותף לשני ה-POV?
שניהם עוסקים בקהל, בערך ובתוכן שהקהל מקבל. אז כן אפשר למצוא נקודות דמיון, אפשר גם לומר שנקודת הדמיון המשמעותית היא ששני המושגים רלוונטיים לאנשי שיווק, האחד הוא כלי לבדיקת היתכנות של מוצרים והשני לספר את הסיפור ולפעול בצורה יצירתית.
מוכנים ל-POV הראשון בעולם האימייל? באקטיב טרייל תוכלו לעשות את זה! מעלים סרטון ליוטיוב, טוענים אותו לגוף המייל ומקבלים Preview POV, את זה המתחרים שלכם בטוח עוד לא עשו.