מלכת המסרים: מה אתם יודעים על שיווק בוואטסאפ?

אתם נמצאים שם כל יום, מקבלים דרכה מסרים 7\24, אתם קוראים את כל ההודעות שמתקבלות דרכה ובודקים בצורה אקטיבית אם התקבלו הודעות לפחות 22 פעמים ביממה. 

אם עד עכשיו לא ניחשתם, מדובר באפליקציית וואטסאפ: מלכת המסרים המידיים השולטת בשוק ללא עוררין וכנראה גם ללא מתחרים בזמן הקרוב.

אז מה הופך את הוואטסאפ לכלי תקשורת עסקי כה חיוני ב-2023?
הלקוחות שלכם מצפים לשמוע מכם בכל תהליך. בין אם מדובר בתהליך שירות, מכירה, או כל פעולה אחרת במערכת היחסים בין חברה ללקוח.

עצרנו רגע לדבר על רשימות תפוצה, וואטסאפ ביזנס, התממשקות עם מערכות נוספות, ואיך כל זה מתחבר למערכת שיווק אוטומטית? עושים לכם סדר בדרך להצלחה.

שר התפוצות: ניהול רשימות תפוצה בוואטסאפ

אי אפשר לדבר באותה הצורה ללקוחות מתעניינים, ללקוחות שכבר רכשו וללקוחות פרימיום. 

כמו שאי אפשר לדבר באותה הצורה עם לקוחות עבר, כאלה שנטשו עגלה או כאלה שהשאירו תלונה בשירות לקוחות.

כנראה שכל סוג לקוח כזה מרגיש כלפיכם ותופס אתכם בצורה מסוימת, מצפה מכם ליחס אחר ורוצה לקבל מכם מסרים שונים.

רשימות התפוצה והחלוקה לקבוצות שונות גם עושה לכם סדר וגם מאפשרת לכם לחדד את המסרים לכל סוג של קהל. 

החלוקה לרשימות תייצר אינטראקציה חיובית עם לקוחות, תעלה את שביעות הרצון מכם ותחבר את הלקוחות אליכם. 

מה יוצא לכם מכל זה? בטווח הקצר והנראה לעין לא תמיד מרגישים את התוצאה. בלונג ראן אתם תראו גם מכירות, גם תוצאות בסקרי שביעות רצון, גם המלצות מלקוחות קיימים.
בנוסף, ניצול הקהל שכבר נכנס אליכם למאגרים והיה שמח לשמוע מכם מידי פעם. 

תהיתם איך בונים רשימות תפוצה בוואטסאפ? קבלו הסבר קצר

המטרה של רשימת תפוצה היא לאפשר לכם לשלוח את אותה ההודעה לקבוצה של אנשי קשר.
קודם כל חשוב שתדעו שבמידה ואתם לא שמורים אצל איש הקשר אליו אתם פונים, הוא לא יקבל את ההודעות שלכם מרשימת התפוצה.

כדי להקים רשימת תפוצה תצטרכו לעשות שלושה צעדים פשוטים: לחיצה על שלוש הנקודות הנמצאות בצד שמאל למעלה בוואטסאפ, לחיצה על רשימת תפוצה חדשה, בחירת אנשי הקשר ולאחר מכן סימון ב-וי. 

פשוט וקל, תוכלו מרגע זה לשלוח לרשימת התפוצה עדכונים, כל תגובה מהצד שלהם תפתח חלונית שיחה נפרדת ופרטית ללא תלות בשאר הקבוצה. 

איפה עוד רשימות תפוצה בוואטסאפ יכולות להשתלב? עסקים, אוטומציות ואינטגרציות, אנחנו רק מתחילים!

marketing whatsapp

בואו ניגש לעסקים- וואטסאפ ביזנס

למרות שזה נראה לנו טבעי ונוח, וואטסאפ ביזנס הוא לא פיצ’ר שתמיד היה שם, כמה טוב שהוא הגיע, בין הפיתוחים היותר טובים של מטא. 

הוא יאפשר לכם הפרדה מלאה בין השיחות האישיות שלכם לבין השיחות מול הלקוחות. 

שליחת מסרים בעזרת וואטסאפ ביזנס מייצרת אמינות מול הלקוחות בין אם אתם חברה קטנה או חברה גדולה, נוצר רושם אצל הלקוח שיש מערך שירותי מקיף מצד אחד ומצד שני הוא מקבל שירות אישי בערוץ הנוח ביותר.

מעבר לכך, הביזנס מאפשר לכם להעלות קטלוג, לציין שעות פעילות, לכתוב אודותיכם ולבנות פרופיל חברה בפלטפורמה עצמה.

הכל עניין של חיבור: אינטגרציות מומלצות עם וואטסאפ

שיווק בוואטסאפ הוא נהדר, אבל כשהוא מגיע בחיבור עם מערכות נוספות הוא מאפשר בקרה, אוטומציות, טריגרים ועוד. 

ההשקה עם מערכת ה-CRM שלכם לצורך העניין תעזור לכם לקבוע טריגרים מסוימים. זאת אומרת שבהינתן מצב מסוים יפתח ערוץ ישיר מול הלקוח בוואטסאפ ומכאן תיווצר אינטראקציה.

השקה עם מערכת האיקומרס שלכם תעזור לכם להיות במעקב אחרי רכישות אונליין ולשמור על קשר עם הלקוחות הרוכשים עד לקבלת השירות או המוצר. 

חיבור למערכות הסושיאל יאפשר לכם לבצע רימרקטינג. 

כבר הבנתם את הנקודה, הוואטסאפ נהדר כשלעצמו, אך בשילוב של מערכות נוספות היעילות שלו אפילו עולה. 

איפה נכנס הוואטסאפ בעולם המרקטינג אוטומיישן?

אתם יכולים ואפילו רצוי לשלב את הערוץ הפופולרי ביותר בתוך מסעות הלקוח שלכם. 

הנתונים מראים שוואטסאפ הוא ערוץ התקשורת הפופולרי ביותר עם יותר מ-100 מיליארד הודעות מידי יום. מכיוון שאתם מכירים את עצמכם, בטח לא תופתעו לגלות ש-80% מההודעות נקראות תוך 5 דקות!

אז למה להשתמש בו לשיווק ולמה להיעזר בטכנולוגיה חכמה ואוטומטית?

אתם כבר בטח מבינים לאן אנחנו חותרים. 

אם יש שימוש מאסיבי כל-כך בערוץ התקשורת הזה, יחד עם העובדה שהוא משפר את אחוזי ההמרה ב-30%, אתם מבינים מה יקרה שתהפכו את כל זה למכונה משומנת ואוטומטית?

אתם יכולים להקים אוטומציה תמידית של אינטראקציית וואטסאפ בכל פעם שמתבצעת רכישה, או כחודש לאחר רכישה של מוצר מסוים (נניח מוצר שנגמר בדרך כלל לאחר חודש: נוזל ניקוי לרצפה, אוכל לבעלי חיים, מוצרי צריכה).
התהליך קורה בצורה מעגלית כל פעם שעובר חודש מהרכישה, מתזכר את הלקוחות בדיוק ברגע שהם צריכים, מגיע עם הנעה לפעולה ורכישה מהירה, עם אפשרות לקוד קופון או הנחה והנה אחוזי המכירות גדלים פלאים.

שילוב של אוטומציות בערוץ פופולרי כמו וואטסאפ יכול להפוך את מערך השיווק שלכם לקל, פשוט ושיטתי, כל מה שאתם צריכים זו מערכת דיוור אוטומטית שתאפשר זאת.

למה להסתבך אם אפשר לנהל את הכל ביחד? מערכת אחת המתכללת את הצרכים שלכם

מערכת לשיווק אוטומוטי כמו של אקטיב טרייל מכילה בתוכה גם את רשימות התפוצה, את האינטגרציות המתאימות עם שאר המערכות, את המרכיב האוטומוטי כמובן וגם את היכולת שלכם לפרסונליזציה.

תוכלו לנהל רשימות תפוצה שמתאימות לכל שלב בו הלקוח נמצא, להתאים את המסר שלכם ללקוח בכל שלב, לדבר אליו באופן אישי, עם השם שלו ולא לפנות בצורה כללית.
יש לכם יכולת לעקוב אחרי כל קמפיין ולשפר את המסרים שלכם באופן תמידי.

בשביל לשלב את עולמות הוואטסאפ ואת עולם המרקטינג אוטומיישן בצורה אפקטיבית רצוי שתהיה לכם מערכת שיודעת לעשות את זה נכון.

אז נכון רשימות תפוצה בוואטסאפ זה כלי נהדר, הוא מאפשר לכם לפנות למספר גדול של אנשים עם פניה זהה, לפתוח אינטראקציה אישית עם כל אחד מהם בלחיצה אחת.
אך עדיין, זה כלי שלוקה בחסר כל עוד אין לכם יכולת לבצע בו אוטומוציות ולהתאים את עצמכם לשיווק של שנת 2023.
רעיונית הוא כלי נהדר, אבל רצוי לקחת את זה שלב אחד קדימה, לבנות קהלים שלמים שמקבלים את המסרים בוואטסאפ בדיוק ברגעים החשובים והקריטיים במסעות שלהם.
עבודה ידנית עם רשימות תפוצה תשאב מכם זמן, תצריך מכם לפתוח עשרות רשימות ולעסוק בעיקר בסינון ידני, הוספה, מחיקה ועריכה של רשימות.

במערכת השיווק האוטומטי של אקטיב טרייל תוכלו ליצור רשימות תפוצה ולנהל אותן בצורה יעילה יותר.
נשמח לשתף אתכם במדריך לבנייה וניהול של רשימות תפוצה. 

ממה רצוי להיזהר? שמרו על המרחב האישי של הלקוחות שלכם

דווקא הסיבה שהווטסאפ הוא כלי אישי מאוד, זמין ושמיש, רצוי להשתמש בו בצורה זהירה וחכמה, עוד יותר כשמדובר במרקטינג אוטומיישן. 

חשבו תמיד מה אתם הייתם מוכנים לקבל בערוץ הזה, איזה סוג של הודעות ובאיזה הקשר.

כל חברה המשווקת בוואטסאפ צריכה לקבוע לעצמה את הגבולות. מתי נכון לשלוח את ההודעות? איזה סוג של הודעות? יותר מכירתיות או יותר שירותיות? לסווג לפי קו אופי של לקוח או לפי סוגי אינטראקציה?

השאלות האלה ישארו פתוחות, הן מופנות אליכם משום שאתם צריכים להכיר את הלקוחות שלכם. חשוב לזכור שמדובר בכלי יעיל מאוד, אך בקלות הוא יכול לגרום לכם להיתפס כספאמרים.

השתמשו בו בחוכמה, נסו לקבוע לעצמכם חוקיות ולא לחרוג ממנה.

שילוב של וואטסאפ בתהליכים ומסעות לקוח יניב לכם תוצאות מעולות, יש שיאמרו אפילו שהוא הכרחי בכל חברה שמקיימת אינטראקציה עם לקוחות, ומכאן נשאיר לכם את הבחירה.

אז מה אתם אומרים, שנעבור לוואטסאפ?