AutoWhatsapp: מהפכת מעורבות הלקוח דרך אוטומציות בוואטסאפ
עולם המרקטינג אוטומיישן הוא דינמי, מתפתח וממציא את עצמו בכל יום מחדש.
כחלק מתהליך ההתפתחות של התחום ושל ערוצי השיווק אפשר לראות איך כוכב עולה וגונב אט אט את ההצגה,
לכוכב הזה קוראים ערוץ הוואטסאפ.
עצרו רגע את הקריאה של המאמר הזה.
פתחו את המכשיר שלכם, כנסו לאפליקציית הוואטסאפ. כמה הודעות שיווקיות יש מולכם? תגללו עוד ועוד למטה, כמה עכשיו?
הנקודה היא שכמעט ואין.
הוואטסאפ שלכם הוא מקדש פרטי ומעטים המפרסמים שבוחרים בערוץ הזה, אולי מתוך פחד או חשש מהלא נודע.
דווקא מהסיבה שמדובר בערוץ שיווק חדש יחסית, אם תדעו לייצר את המסרים הנכונים בזמן הנכון תגלו שזה הערוץ עם הפוטנציאל הגבוה ביותר ליצירת מעורבות ולהעלאת שביעות רצון הלקוח.
איך מנהלים אוטומציה בוואטסאפ? איך אוטומציה בוואטסאפ יכולה להגדיל מכירות בעסק שלכם?
שלב אחר שלב בדרך להפוך את הלקוחות שלכם למעורבים יותר.
למה לכם בכלל לשלב וואטסאפ בתמהיל שלכם?
בתור משתמשים, כמה פעמים ביום אתם מסתכלים בוואטסאפ בצורה אקטיבית? נכנסים כדי לשלוח הודעות?
אתם מנהלים מערכות יחסי עבודה דרכו, מתפעלים התקשרויות אישיות תוך כדי שגרה, קוראים את כל ההודעות שקיבלתם ומורגלים כבר להגיב אליהן.
זו כנראה האפליקציה שעובדת הכי הרבה שעות במכשיר שלכם, אתם שם כי כל הקרובים שלכם שם,
אתם שם כדי לא להפסיד כלום, אתם פשוט כל כולכם נמצאים שם.
כמו שפתחנו ואמרנו, כנראה שאין לכם הרבה הודעות שיווקיות בוואטסאפ, בעיקר מהסיבה שמפרסמים עוד לא יודעים איך לגשת לערוץ הזה.
וזה מה שמביא אותנו לכך שכדאי לכם לשקול להכניס אותו לתמהיל ההתקשרות שלכם עם הלקוחות.
תגובתיות הגבוהה, מענה המהיר ותשומת הלב שמופנית אליו היא קרקע פוריה למפרסמים ולא, לא מדובר במפרסמים שמנסים בכוח לדחוף פרסומות, הם כנראה יקבלו אחוזי הסרה מאוד גבוהים. בין אם אתם מכוונים לשווק בוואטסאפ, להעביר הודעות תפעוליות או לחזק שירות לקוחות וואטסאפ הוא המקום הנכון לעשות זאת.
אז למי הערוץ הזה כן מתאים? לחברות שיודעות להתאים את המסרים בצורה פרסונלית כחלק ממסע לקוח כולל,
לחברות שבאמת רוצות לתת ערך שיניע את הלקוח לפעולה.
יש לכם הזדמנות להיות חלוצים, אם תעשו את זה נכון כנראה שתרוויחו ובגדול.
מלבד המימד האישי והבתוליות של הוואטסאפ יש לו יתרונות נוספים.
לדוגמא, הוא מאפשר לכם לשלב תמונה או סרטון במסר שלכם ללקוח, אתם כבר יודעים עד כמה ההיבט הויזואלי משפיע על יחסי ההמרה והתגובתיות של הלקוחות שלכם.
לשלב אוטומציה בוואטסאפ כחלק ממסע הלקוח
אז אם חשבתם ששילוב של וואטסאפ בתמהיל מסרים שלכם אומר להפציץ את הלקוח במבצעים,
קופונים, הגרלות ודומיהן, תתפלאו ודאי לגלות שזו לא הדרך הנכונה ללב הלקוחות.
בעיקר מהסיבה שהוא מצטייר כאזור פרטי עבור הלקוחות, אתם צריכים לפעול בו בעיקר כתגובה לפעולה של הלקוח שתניע אותו לפעולה נוספת.
איך זה מתבטא בפועל?
לצורך העניין לקוח ביצע פעולה כלשהי באתר, יצר את האינטראקציה הראשונית והוא מצפה לשמוע מכם,
אתם יכולים להגדיר את הטריגר שבתגובה אליו הלקוח יקבל הודעת וואטספ.
איזה פעולות יכולות להיות הטריגר? אם לקוח נרשם לניוזלטר שלכם, אם הוא נרשם לוובינר הקרוב, אם הוא רכש,
אתם יכולים למקסם כל פעולה של הלקוח ולהציע ערך בצורה האישית ביותר בוואטסאפ.
אחד השימושים הטובים ביותר בוואטסאפ הוא לנצל את המיידיות שלו.
מה הכוונה? נניח שאתם מארגנים וובינר ללקוחות שלכם, יש 200 נרשמים, עוד שעה אתם מתחילים ואתם רוצים להעלות את אחוזי ההשתתפות של הנרשמים,
אתם רגע לפני תחילת הוובינר שולחים לקבוצת הנרשמים “אנחנו עוד רגע באוויר, מוזמנים להצטרף”. כנראה שתעלו פלאים את אחוזי ההשתתפות בוובינר מתוך סך הנרשמים.
עוד דוגמא לניצול מידיות יכולה להגיע בדמות מבצע “שעון”, נרשמו עשרות למבצע והם רוצים לקבל קוד קופון,
שעה לפני סיום המבצע אתם שולחים וואטסאפ לדאטה שנרשמה למבצע שהם עוד יכולים לממש את הקופון, כאן כבר תוכלו לראות איך יצירת מיידיות בעזרת וואטסאפ פשוט מתורגמת ישירות למכירות.
רגע לפני שנצלול להצגת דוגמאות לשימושים בוואטסאפ ונעבור לעולמות של וואטסאפ אוטומיישן וכל מה שאפשר לעשות עם הודעות אוטומטיות ללקוחות בוואטסאפ, נעצור רגע להתעכב על הפרופיל של וואטסאפ.
WhatsApp? אני קורא!
כנראה שלא רק אתם קוראים. עם 2.78 מיליארד משתמשים ייחודיים ברחבי העולם, וואטסאפ היא הרבה מעבר לפלטפורמה לשליחת הודעות.
מה שאנחנו רואים היום ואפילו יותר מכך, מה שנראה בעתיד הקרוב הוא שוואטסאפ עומדת להיות כלי קריטי לחדשנות עסקית,
לשיפור היעילות התפעולית ולהגדרת מערכת היחסים והאינטראקציה עם הלקוחות.
קחו נתון נוסף: מעל 175 מיליון הודעות נשלחות לוואטסאפ ביזנס של עסקים ברחבי העולם, זה מראה לכם עד כמה המגמה הולכת ומתעצמת,
לקוחות מעדיפים לתקשר עם עסקים בוואטסאפ. זה נוח להם, זה זמין להם וזה מרגיש להם המגרש הביתי.
השפעת הוואטסאפ חוצה מדינות ושווקים, מאינדונזיה למקסיקו ומארה”ב לבריטניה, הצרכנים פשוט כמהים לתקשורת נוחה שמשתלבת בצורה חלקה בשגרה שלהם.
עולם חדש של וואטסאפ אוטומיישן
אוטומציות בוואטסאפ משנות את הצורה שבה עסקים היו מתקשרים עם הלקוחות שלהם.
אוטומציות מאפשרות לעסקים להפעיל מודלים שירותיים\תפעוליים שיודעים לתת את המענה לכל תרחיש, להוביל את הלקוח מסע שבסופו הוא מקבל מענה לכל הצרכים שלו.
דוגמה שכולנו מכירים:
תודה שפנית לחנות הברווזים שלנו, איזו פעולה תרצה לבצע?
- להזמין ברווז בהזמנה אישית
- לברר מתי הברווז שלי מגיע
- להתלונן על בעיה באספקה
- לדבר עם נציג שירות
המטרה היא לכסות כמה שיותר אפשרויות, כל אפשרות היא טריגר אוטומטי לפעולה אחרת.
נניח לקוח שבחר באפשרות הראשונה, להזמין ברווז בהזמנה אישית, הוא יקבל קישור,
יבחר את הברווז ויקבל עוד הודעת חיווי כדי לוודא שאכן הוא רכש ולא נתקל בבעיות נוספות.
עולם האוטומציות בוואטסאפ הוא עצום וברגע שהבנתם את הנקודה אתם יכולים לעשות כל-כך הרבה פעולות שיחזקו את המותג שלכם, יגדילו את המכירות וישאירו את הלקוח שלכם מעורב. מהצד שלכם תרוויחו התייעלות ומכירות ולצד הלקוח זה ישדר אמירה- הנה, חסכנו לכם זמן המתנה ותוכלו להנות משירות מהיר.
איפה אפשר לראות אוטומציות בוואסטאפ כבר היום?
בעקרון אוטומציות בוואטסאפ מתאימות לכל עסק, יש כאלה שכבר אימצו אותן ויש כאלה שיאמצו אותם בעתיד.
אתרי איקומרס– כיום כל מערך מעקב ההזמנות, ההחזרות והמסירות הפך לאוטומטי,
מה שמאפשר לאתרי הסחר גם להציע הצעות פרסונליות והמלצות על מוצרים לקהל שמעוניין באינטראקציית הוואטסאפ.
חברות תעופה- נהנות מנפלאות הוואטסאפ בשינויים בהזמנות, תהליכי תשלום ומכירות נלוות בקידום מכירות.
חברות ביטוח- מייעלות תהליכי הגשת תביעות, בקשת מידע, תזמון פגישות ופניות לסיוע.
בנקים וחברות אשראי- בעזרת מעבר לאוטומציות בוואטסאפ מייעלים תהליכים של שיפור חווית הלקוח:
פתיחת חשבונות, הפעלת כרטיסי אשראי, ושימוש באמצעי אבטחה מחמירים וביטולי אשראי במקרים חריגים.
אוטומציות בוואטסאפ משמשות ככלי רב תכליתי שמתאים לארגונים שרוצים לנהל את האינטראקציה שלהם בצורה יעילה שמותאמת באופן ספציפי לאותה התעשייה.
היכולות האלו יבטיחו שירות חלק, תגובתי יותר ומותאם אישית עבור הלקוחות.
איך משתמשים באוטומציות וואטסאפ בפועל?
הבנו שזה הדבר הבא, הבנו כמה זה חשוב, ראינו את השימוש בהן בשווקים השונים, אבל איך זה בכלל עובד?
ישנן מספר דרכים אפשריות לבצע אוטומציות בוואטסאפ, רגע לפני כדאי רק להבין את המדיניות של וואטסאפ בנושא.
ה-API של וואטסאפ מאפשר לעסקים וחברות לבצע אינטגרציה בין המערכות שלהן לבין וואטסאפ. ממשקי ה-API הללו מאפשרים לכל חברה למצוא פתרון שהוא מותאם אישית בכדי להצליח לבצע את האוטומציות, אלו הפתרונות הקיימים כיום:
צ’אטבוטים: כולם מכירים אותם, לא כולם מחבבים אותם, אבל הם כאן כדי להישאר ואם עובדים איתם נכון הם עושים עבודה נפלאה.
הצ’אט בוטים הם תחליף למענה אנושי, תפקידם להבין שאילתות של אנשים ולהגיב אליהן, הם עושים זאת בעזרת מאשין לרנינג וטכנולוגיה לעיבוד שפה טבעית.
פרסונליזציה: אוטומציות בוואטסאפ מאפשרות לכם להתאים אישית את האינטראקציות עם הלקוחות.
על ידי שימוש בדאטה של הלקוחות, בשילוב של משתנים כמו שמות ופרטי הזמנה עסקים יכולים ליצור חוויה מותאמת אישית ומעניינת יותר, לעלות צעד נוסף במערכת היחסים עם הלקוח.
אוטומציות של תהליכי עבודה: אפשר להגדיר מראש אוטומציות של תהליכים שלמים, מגדירים כל פעולה,
מגדירים מה קורה אם הלקוח בוחר בכל אפשרות, בונים “עץ” של פעולות שבסופו הלקוח מבצע את הפעולה שהיה רוצה מול המערכת האוטומטית.
הודעות ועדכונים: אוטומציות בוואטסאפ מאפשרות לכם לקבוע תהליכים אוטומטיים שמודיעים ללקוחות שלכם על כל מה שחשוב בחברה, כל מה שקורה בזמן אמת:
עדכונים על אירועים, מצב הזמנות, תזכורות חשובות ועוד.
בשביל לאפשר את השימושים האלה רצוי לעבוד עם מערכת אחת שיודעת לבצע את האינטגרציה עם וואטסאפ,
שעובדת עם רישיון לפי כללי המשחק ויודעת לתת את הבמה הנכונה לדאטה שלכם.
מערכת מרקטינג אוטומיישן תאפשר לכם את כל השימושים שציינו, כדי לעשות את הדברים בצורה מסודרת ובכדי לסנכרן בין כל רשימות התפוצה שלכם לבין היכולות של אוטומציות בוואטסאפ.