מילון מושגים

מערכת לשליחת הודעות SMS


מערכת שליחת הודעות סמס היא פלטפורמה לשליחת הודעות SMS בתפוצה רחבה וחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית שיווק במייל. לכל מערכת שליחת הודעות SMS יש מסדי נתונים שכוללים רשימות של נמענים, תוכנה לשליחת הודעות שמחברת בין המסרים ובין מערכת ההפצה ותשתית שמבצעת שליחת SMS בתפוצה רחבה. ההפצה עצמה נשענת על תשתיות של ספקי אימייל, סלולר, ספקי תשתית SMS עצמאית או על תשתיות התקשורת של הארגון המפיץ.

איך עובדת מערכת שליחת SMS בתפוצה רחבה?

הקישור בין רשימת הנמענים, ההודעות ותשתית ההפצה מתבצע במערכת ייעודית. כאמור, היא יכולה לשבת אצלכם בארגון, להתבסס על שרתי ספקים חיצוניים שמתמחים בתחום או אצל חברות תקשורת גדולות. לאחר שהוגדרו רשימת תפוצה, תזמון ותגובות – הרי הודעות מצריכות אפשרות להסרה, לינקים לפעולות כמו רכישה וכן הלאה – אפשר להוציא את הקמפיין לדרך. אגב, את רשימות התפוצה אפשר להשיג דרך הרשמות בנכסים דיגיטליים שברשותכם, רכישת רשימות תפוצה שהוכנו ופולחו בידי ספקים חיצוניים, מועדוני לקוחות וכן הלאה ולשמש גם לצורכי אימייל מרקטינג. חשוב לזכור שכל רשימת תפוצה חייבת להיבחן נקודתית לפני כל קמפיין הפצה נרחב, כדי לוודא שהיא תואמת את צורכי הארגון ושהיא מעודכנת – קרי, שהמספרים בה באמת מחוברים וחיים.

ומה לגבי תשתיות ההפצה?

ישנם כמה הבדלים ששווה להכיר: חברות תקשורת מאפשרות הפצה של מאות אלפי הודעות SMS אך לא תמיד ידעו לספק כלי ניטור מתקדמים שיתאימו לעסקים קטנים ובינוניים. לעומתן, חברות שמתמחות בתשתיות להפצת הודעות SMS מציגות מערכת גמישה יותר, שתדע להתאים עצמה לכל קמפיין ומבנה פעילות. המחירים משתנים בדרך כלל לפי מספר הנמענים וההודעות ויכולים לנוע בין אגורה למסרון ל-3 או 4 אגורות. זאת, לצד עלויות השימוש בתשתית שיכולה להיות במודל מנוי תקופתי, מבוסס פרויקט ועוד.

אזהרה: בשוק ישנם מספר סוגים של מערכות שליחת הודעות SMS, ביניהן כלים חינמיים אשר מהווים סיכון לעסקים משום שהם עוברים על חוק הספאם הישראלי. כמו כן, הם מוצעים בחינם עם פונקציונליות מוגבלת ביותר, במטרה לגרום לעסקים לשדרג לגרסאות בתשלום. הרעיון הוא להבטיח לכם הרים וגבעות, כשבפועל תצטרכו לשלם בנפרד על כל אבן.

חשוב לזכור שלא כל תוכנה לשליחת הודעת תאפשר לכם להגיע לקהל נרחב בצורה נוחה ומהירה, מבלי להסתכן בתביעות וכאבי ראש מיותרים. כמו כן, לא כל התוכנות גם יספקו כלים מתאימים לניטוור אפקטיביות הקמפיין בצורה שתקל על התאמות ושינויים בתוכנית ההפצה, מבנה התוכן וכן הלאה.

ואולם, הכלים המתקדמים ביותר לשליחת סמס ללקוחות מאפשרים תקשורת חכמה עם המשתמש כדי לספק לו מידע נוסף בעת הצורך, או להסיר אותו מרשימת התפוצה אם יבקש. הם גם יסייעו לכם לנטר את הקמפיין בזמן אמת וללמוד עד כמה הוא אפקטיבי – כדי שלא תשקיעו זמן ומאמץ לריק.

שליחת סמס ללקוחות באופן אפקטיבי וכלכלי נחשבת למכפיל כוח עבור כל ארגון – כמובן, כל עוד ידע אם ידע לבחור תוכנה לשליחת הודעות שמאפשרת ניהול קל של רשימות תפוצה, למנוע כפילויות ולהציג בצורה נבונה את המותג. באמצעות כלי שכזה, ניתן להגיע לשיעור פתיחת הודעות של 90%.