מדריך קצר: דוגמה לבניית אוטומציה לעסקי B2B
שלבי בניית האוטומציה שיוסברו בדוגמה זו:
[שלב 1] נמען נרשם לקבוצה (30 יום ניסיון על המערכת)
[שלב 2] – מייל תודה על ההרשמה
[שלב 3]- היכרות עם המערכת (מייל פיצ’רים מרכזיים + מייל תכנים חשובים)
[שלב 4] התראה למנהל המכירות
[שלב 5] תזכורת על כך שעברו 14 יום
[שלב 6] פיצול לפי תנאי “נמצא בקבוצת לקוחות משלמים” + מייל הצעה מיוחדת
[שלב 7] מייל תזכורת לסיום תקופת הניסיון- עוד שלושה ימים!
[שלב 8] פיצול לפי תנאי “נמצא בקבוצת לקוחות משלמים” + מייל הצעה אטרקטיבית במיוחד
הצצה! כך תיראה אוטומציה זו לאחר שתסיימו לבנות את האוטומציה במערכת אקטיב טרייל:
האוטומציה מתחילה בהרשמה של הנמען למערכת שלכם, טריגר אותו תוכלו למצוא בתבניות האוטומציה, תבנית “נמען נרשם”.
[שלב 1] נמען הצטרף לקבוצה (30 יום ניסיון על המערכת)
לחצו על הבלוק שמופיע לכם על מסך האוטומציה וקבעו את הקבוצות שהרשמה אליהן תפעיל את האוטומציה, במקרה של אוטומציה זו נבחר בקבוצה “30 יום ניסיון”.
[שלב 2] – מייל תודה על ההרשמה
כעת ניתן להתחיל לבנות את האוטומציה. לאחר שהנמען נרשם, שלחו לו מייל ‘תודה שנרשמת’ והסבירו לו שבשבועות הקרובים אתם הולכים לשלוח לו דיוורים ותכנים על המערכת שלכם.
[שלב 3]- היכרות עם המערכת
3.א מייל פיצ’רים מרכזיים
חצי שעה לאחר מכן שלחו לו מייל היכרות עם הפיצ’רים המרכזיים שלכם, הראשונים שאתם רוצים שהוא יכיר. שוב, גררו פעולה של ‘שלח מייל’ והציבו אותה במסך האוטומציה.
* לאחר שאתם מותחים קו בין הפעולות, אל תשכחו ללחוץ על השעון הקטן מצד ימין ולקבוע מרווח של 30 דקות שיעברו בין האימייל הראשון לשני.
3.ב מייל תכנים חשובים
שבוע לאחר מכן שלחו מייל נוסף עם תכנים שיש לכם להציע ללקוחות שלכם על המערכת שלכם.
כך, שכנעו את הנרשמים החדשים להפוך ללקוחות בעזרת המידע שיש לכם להציע להם על המוצר שלכם.
[שלב 4] התראה למנהל המכירות
שבוע לאחר מכן שלחו עדכון למנהל המכירות שלכם (אם יש לכם כזה) באמצעות פעולת ‘שלח התראה’. באמצעות פעולה זו, אקטיב טרייל תשלח מייל לכתובת המייל שאתם מעדכנים במסך זה על כל ליד שלכם שבועיים לאחר שהוא נרשם לקבוצה “30 יום ניסיון” ונמצא באוטומציה.
מנהל המכירות שלכם יוכל אז לבדוק האם כבר יצר קשר עם אותו לקוח או לא וליצור איתו קשר במידת הצורך.
[שלב 5] תזכורת על כך שעברו 14 יום
כעת עברו שבועיים מתחילת תקופת הניסיון שלכם- זמן מצוין לתזכר את הנמענים שלכם שנשאר להם עוד 14 יום בלבד לשימוש במערכת, על מנת שיוכלו להתנסות בכל הפיצ’רים שאתם מציעים להם לפני שתקופת הניסיון שלהם תסתיים.
שלחו להם מייל נוסף עם התראה על כך שתקופת הניסיון עומדת להסתיים.
[שלב 6] פיצול לפי תנאי “נמצא בקבוצת לקוחות משלמים” + מייל הצעה מיוחדת לשלושה חודשים!
שבוע אחרי, שלושה שבועות לפני תום הניסיון, הוסיפו פעולת “פיצול לפי תנאי”. התנאי יהיה “נמצא בקבוצת לקוחות משלמים- כן או לא”. כך תוכלו לסנן מהאוטומציה את כל מי שכבר הפך ללקוח משלם שלכם ולהמשיך לדוור למי שעוד לא.
אם השובה היא לא, שלחו מייל עם “הצעה מיוחדת לשלושה חודשים”, הכולל הנחה לחבילה לשלושה חודשים.
*טיפ: תזמנו שש שעות עד שליחת מייל ההצעה המיוחדת, שכן השרתים שלנו בודקים פעם ביום בשעה 02:00 בלילה אם הלקוחות שלכם נמצאים בקבוצה או לא. כך המייל הבא יישלח ב-08:00 בבוקר.
[!שלב 7] תזכורת לסיום תקופת הניסיון- עוד שלושה ימים!
המשיכו לדוור רק למי שלא הפך ללקוח משלם שלכם.
שלחו תזכורת אחרי ארבעה ימים (שזה שלושה ימים לפני תום תקופת שלושים יום הניסיון) ותתזכרו את הלקוחות שנשאר להם שלושה ימים בלבד להתנסות במערכת.
[שלב 8] פיצול לפי תנאי “נמצא בקבוצת לקוחות משלמים” + מייל הצעה אטרקטיבית במיוחד
בסיום תקופת הניסיון, שלושה ימים אחרי הפעולה האחרונה, הוסיפו שוב פעולת “פיצול לפי תנאי” כדי לסנן מהאוטומציה את כל מי שהפך ללקוח משלם.
לכל מי שעוד לא נרשם למערכת שלכם שלחו מייל נוסף עם סיום תום התקופה “הצעה אטרקטיבית במיוחד כי אנחנו לא רוצים להיפרד.” והציעו עוד הנחה על המערכת או אולי תכנית שנתית בהנחה משתלמת.
* שימו לב שוב לתזמן את המייל שש שעות לאחר הסינון, שכן הסינון מתבצע ב02:00 בלילה.
היזכרו איך נראית האוטומציה כשהיא גמורה:
רוצים לראות איך האוטומציה הזאת נראה מהצד של הנמענים שלכם? קראו וצפו בדוגמאות של מיילים במאמר: איך להשתמש במערכת האוטומציות #2: סדרת אוטורספונדרים מומלצת לחברות B2B
למדו בדיוק איך לבנות אוטומציה שלב אחר שלב במדריך המלא למערכת האוטומציה של אקטיב טרייל