תתחילו להמיר: 10 שגיאות שאתם עושים בהפקת הניוזלטר שלכם

לא מעט משווקים מתמודדים עם שיעור הקלקה והמרה נמוכים, ולא ממש יודעים מדוע. הגיע הזמן לתקן את השגיאות הנפוצות

השימוש במערכת דיוור אלקטרוני הוא כבר מזמן לא בגדר המלצה. שליחת ניוזלטרים באמצעות מערכת דיוור היא חלק אינטגרלי מכל תוכנית שיווקית – בכל פרק זמן. בין אם מדובר באתרי איקומרס המעוניינים לעדכן את הגולשים על מבצעים חדשים, ובין אם מדובר בעמותה או מלכ”ר המעוניינים לשגר מאמר חדש – ניוזלטר שמופק לפי כל הכללים פוגע במטרה.

ואולם, מסתבר שלא מעט משווקים מתמודדים עם שיעור הקלקה והמרה נמוכים, ולא ממש יודעים מדוע. ובכן, מדובר בשגיאות נפוצות שהגיע הזמן לתקן. מה אתם עושים לא בסדר? בשביל זה אנחנו כאן. המדריך שיהפוך כל מייל לרלוונטי ללקוחות שלכם.

כתיבה נכונה של ניוזלטר – כך תעשו את זה נכון

1. אתם לא מכירים בערכו של פילוח קהלי יעד

ניוזלטר אמור לספק חוויה אישית פרסונלית ומה שמתאים ללקוח A לא תמיד מתאים ללקוחה Y. לכן, ההמלצה היא לא לשגר את אותם המיילים לכלל רשימת התפוצה אלא להתאים את המסרים לפי פילוחים רלוונטיים. כך תייצרו ערך ללקוחות שלכם ותגדילו את שיעור ההמרות והמעורבות שלהם.

2. הימנעו מ-TMI

Too much information היא אחת התקלות של העידן הדיגיטלי. בשנת 2015 הסתכם טווח הקשב האנושי ב-8 שניות בלבד, פחות מדג זהב. מאז עברו עוד הרבה מים בנהר וסביר להניח שהוא עומד על 5 שניות במקרה הטוב. מה כבר אפשר לקרוא ב-5 שניות? שאלה מצוינת. כדי לענות עליה, הניחו שאתם מדברים עם מישהו בפעם הראשונה. מה תגידו כדי להרשים אותו? איך לא תייצרו הרתעה אותו? דייקו את התוכן שלכם באופן שלא יבריח את הלקוחות באמצעות כותרות, כותרות משנה, פסקאות מסודרות ותמונות מנחות.

3. אתם שוכחים את שיעורי הגלישה במובייל

מעל מחצית מהניוזלטרים נפתחים באמצעות הסמארטפון, אבל באופן מפתיע יש לא מעט משווקים שעדיין לא מתאימים את הנכסים הדיגיטליים שלהם למסכים ניידים. זה לא שלא נוח לקרוא והגולש עלול לא להפנים את המסרים שלכם – אלא הוא פשוט לא יקרא אותם וימחוק את המייל. השקיעו בתבניות רספונסיביות שיאפשרו חוויית גלישה מכל מסך.

ניוזלטר הוא כלי יעיל - אם משתמשים בו נכון. צילום: UNFLASH
ניוזלטר הוא כלי יעיל – אם משתמשים בו נכון. צילום: UNFLASH

4. אתם לא משקיעים במיתוג

יצירת שפה מיתוגית עקבית היא מהלך מתבקש ואפילו הכרחי. כשלקוח מקבל ניוזלטר הוא אמור להכיר את זהות השולח ולחוש מחובר אליה. רצוי שהמיתוג יהיה זהה לשפה וללוגו המופיעים בשאר הנכסים הדיגיטליים שלכם – אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, אינסטגרם וכו’. הוסיפו לינקים מתאימים לאותם נכסים וקריאות ברורות של הנעה לפעולה. עיצוב ניוזלטר בשפה גרפית ותכנית אחידה יחזק את המיתוג שלכם.

5. אתם עפים על עצמכם

ביטחון עצמי הוא תכונה חשובה מאוד, אבל יחד עמה חשוב לשמור על מודעות עצמית באופן שיאפשר לכם להימנע מלדבר על המותג שלכם יותר מדי. הלקוחות שלכם מחפשים לדעת איך המותג שלכם מייצר להם ערך וממלא להם צרכים ורצונות – ולא מה חושב המנכ”ל על המוצר שהוא מייצר. הקפידו שהתוכן על המותג שלכם לא יעלה על 10% מכלל התוכן שבניוזלטר. התפארות עצמית אף יוצרת אי אמון ועלולה דווקא להרחיק לקוחות.

6. אתם מדברים בשפה לא מוכרת

דברו בגובה העיניים. שימוש במילים גבוהות כמו “כיצד”, “מדוע” וכד’ יתפש כמתאמץ ומרוחק, בין השאר כי אף אחד לא באמת מדבר אותן ביומיום. כמו כן, הימנעו משפה תאגידית, בדיחות פנימיות שרק אתם מכירים וסגנון מתייפייף שלא רלוונטי לקהל היעד שלכם. לא משנה עד כמה המותג שלכם ממוצב גבוה במדרג האיכות, בשורה התחתונה – אנשים מוכרים לאנשים וכדאי לדבר בצורה ובסגנון שיתחברו אליהם הכי מהר.

7. אתם לא עושים הגהה לפני השליחה

הימנעו משגיאות הקלדה במהלך כתיבת הניוזלטר. גם אם צריך לעבור על הטקסטים 5 פעמים לפני השליחה. כל מילה מיותרת.

אתם מתאמצים למכור
אף אחד לא אוהב שמוכרים לו. צילום: UNFLASH

8. אתם מתאמצים למכור

אף אחד לא אוהב שמוכרים לו, גם אם הוא אוהב לקנות. שתפו את הלקוחות בתוכן המצוין שלכם, חשפו את הערך הנהדר שאתם מציעים – והלקוחות יכירו לכם תודה. אל תשכנעו יותר מדי למכור ואל אל תפציצו את המייל שלהם ב”מבצעים מטורפים” בכל שעתיים. זכרו: כל לקוח נמצא במקום אחר במשפך השיווקי ולעתים לוקח לו זמן לקבל החלטות. העבירו אותו לשלב ההמרה ברגישות ובנחישות.

9. אתם מצרפים קבצים לא מוכרים

יש לכם מבצע מטורף (הפעם באמת…) ואתם רוצים לצרף קובץ עם סרטון שצילם אחד הלקוחות שלכם, שממש התלהב מהמוצר. נראה תמים וברור לא? ובכן, תחשבו שוב. קבצים לא מוכרים עלולים להכיל תוכנות זדוניות שישלחו את הניוזלטר שלכם היישר לספאם ואתכם לרשימות השחורות של ספקי האינטרנט.

10. אתם לא עושים A / B testing

בדיקות השוואתיות הן לא המלצה – הן הכרח ומטרתן להגביר את היעילות של הניוזלטר בקרב מספר קהלי יעד. אחרי שתבינו בדיוק מה עובד ומה לא, תוכלי לדייק את המסרים שלכם ולהגדיל את הסיכוי לשיעורי המרות גבוהים יותר.