מילון מושגים

אימייל מרקטינג


אימייל מרקטינג הוא בעצם שיווק במייל – שליחת תוכן והצעות מכר למשתמשים ולקוחות, לצד מידע רלוונטי שישמר תדמית חיובית ונחוצה של העסק שלכם בעיניהם. כל הודעה תכלול מסר שיווקי או אינפורמטיבי בהתאם לנמען ולמטרות הארגון – חשיפת מבצע, השקת מוצר, תיקון ליקוי, הישג מכובד ועוד. לשם כך, על הארגון לבנות את המסרים ולעדכן אותם בתדירות גבוהה, שתשפר את אפקטיביות ההפצה. כמו כן, על ההפצה להתבצע במסגרת חוקי הגנת המשתמשים מפני ספאם.

כמה יעיל הוא שיווק באימייל?

טכנית, כל מערכת אימייל מרקטינג היא תשתית שמשלבת רשימת תפוצה, תוכנה לניהול דיוור ופלטפורמת הפצה ששולחת את ההודעות. שיווק במייל הוא אמנם בשיטה ותיקה מאוד, אך שיעור הפתיחה של מיילים שיווקיים עומד על 37% מההודעות שנשלחו – ומדובר בהזדמנויות רבות לכל ארגון; כל קמפיין שיווק במייל יכול לכלול רבבות נמענים.

אתרים בחו”ל שעוסקים בשיווק תוהים מדי פעם איזה תפקיד יש להפצה במייל בעולם בו ישנם אפיקי פעולה כ-SMS, רשתות חברתיות ועוד, ואולם, מומחים רבים מסכימים שהשאלה אינה Marketing Automation vs Email Marketing אלא כיצד ניתן לשלב אוטומציה בהפצת מייל מסורתית, כך שתהפוך למכפיל כוח עבור כל קמפיין.

ישנן חברות שמצאו פיתרון, בדמות מערכות חכמות שיודעות לפלח את הנמענים לפי מין, מיקום, שפות, סגנונות תוכן ואפילו לשנות את צורת המייל בהתאם ברמת הטקסט והתמונה. כמו כן, ביכולתן להקל על הכנת המיילים עצמם, מה שמצמצם הוצאות הפקה למיניהן. בסופו של דבר, אימייל מרקטינג הוא הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל יעד גדול ורלוונטי.

מהן הטעויות הנפוצות בשיווק באימייל?

ישנם ארגונים שמסתנוורים משיעור הפתיחה המרשים ושוכחים שיש עבודה שצריכה להתבצע בצד שלהם כדי לממש את הפוטנציאל העצום. למשל, שימוש ברשימות תפוצה באימייל שלא תוחזקו כהלכה, ומכילות נמענים שאינם רלוונטיים לקמפיין או פרטי קשר לא מעודכנים. זה קורה לא מעט כשרוכשים רשימות תפוצה מגורמים חיצוניים בלי לבדוק ולוודא אותן, ומסתמכים על כך יותר מאשר על בניית רשימות מבוססות נכסים דיגיטליים של העסק עצמו. טעות נפוצה נוספת היא הפצת אימיילים המונית ללא מיפוי נכון של קהל היעד, מה שגורם להודעות להגיע לנמענים לא רלוונטיים שמטבע הדברים יתעלמו מהן – או אף ייתעצבנו ופשוט יסירו עצמם מרשימת התפוצה. טעות אחרת היא שימוש בנוסח אחיד במקום להתאים את המסר לפלח הרלוונטי מרשימת התפוצה בחיתוכים של מין ומגדר, שפה ואזור גיאוגרפי וכן הלאה.

איך בונים קמפיין אימייל מרקטינג?

השלב הראשון הוא הגדרת יעדי הקמפיין – אילו מסרים צריכים לעבור ומה הם צריכים להשיג. לאחר מכן, יש להגדיר קהל יעד ומסגרת זמן, מהם ייגזרו תקציבים ותוכנית עבודה. עתה כשאנחנו יודעים למי אנו מכוונים, אפשר לעבור לקמפיין עצמו. הוא ייבנה בתשתית הפצה ייעודית, שתהיה מסוגלת למדוד את התנהגות הנמענים, לדאוג שכל פלח אוכלוסיית יעד ברשימת התפוצה תקבל את המסר בשפה ובסגנון המתאימים, ולהגיב בהתאם. כדי לאפשר ניהול אפקטיבי, חשוב להשתמש בתשתית אוטומציה שיווקית באימייל, שתאפשר הגדרה של מקרים ותגובות. למשל, אם הקמפיין נועד לבשר למשתמשים רשומים על השקת מוצר חדש, כדאי לשלוח נסחים שונים למי שרכש מוצרים מסוג זה בעבר ולמי שלא. כמו כן, אם משתמש שרק לפני זמן קצר רכש מוצר דומה, עלול להתאכזב אם יקבל הודעה על השקת מוצר חדש וטוב יותר. מערכת אוטומציה שיווקית תאפשר ייעול של הקמפיין, כמו גם צמצום העומס בארגון; תשתיות מתקדמות וחכמות מסוגלות לבצע פעולות מורכבות רבות בו זמנית, עם בקרה מינימלית של חברי צוות השיווק והמכירות.