מילון מושגים

טופס הרשמה


טופס הרשמה הוא כלי קריטי ליצירת לידים, בניית רשימת תפוצה לצורך שיווק במייל, והשקת קמפיינים אפקטיביים עבור משווקים באימייל מרקטינג. באמצעות טופס הרשמה מבקרים באתר או בדף נחיתה יכולים להזין פרטי יצירת קשר, בדרך כלל מייל או מספר טלפון -ולהצטרף לרשימת תפוצה מסוימת. יצירת טופס הרשמה נכונה תוכל להוות מכפיל כוח שיווקי לכל אתר ושירות מקוון, שגם יעזור לכם לכוון קמפיינים עתידיים ומכירות רבות.

איך בונים טופס הרשמה?

טופסי הרשמה מעוצבים כוללים בדרך כלל שדה להזנת המידע, והזמנה כללית לעשות כן. ואולם, משווקים רבים מוסיפים לטופס תמריצים בדמות הבטחות הנחה לנרשמים, קבלת תוכן בלעדי בדמות איבוק או וידאו ועוד. ואולם, אם התוכן שבעמוד שלכם די רלוונטי ומזמין, ימלאו משתמשים את הטופס גם בלי הבטחות מיוחדות.

את טופס ההרשמה אפשר להציג למשתמשים בשלוש דרכים עיקריות, אשר נחקרו במשך שנים והוכחו כאפקטיביות ביותר.

הראשונה היא טופס הרשמה צף, כלומר אחד שמוצג בעמוד האתר שלכם ומלווה את גלילתו של המשתמש וכך מאפשר לו להירשם ברגע שיקרא ויחליט שהמוצר או השירות מתאימים לו.

הדרך השנייה היא טופס קבוע, שפשוט מוצב בעמוד הבית או בעמוד המוצר הרלוונטי ומאפשר הרשמה בלי להשפיע על חוויית הגלישה.

הדרך השלישית היא שימוש בטופס בתור פופ-אפ, כהודעה שתוצג למשתמשים שנכנסים לעמוד או מבצעים בו פעולה, ועל אף היותה קצת יותר אגרסיבית – עדיין תמשוך תשומת לב אם תנוסח נכונה, ותקדם הרשמה ויצירת לידים.

ישנם משווקים שמשתמשים בפופ-אפ שכזה בתור באנר פרסומי באתרים ואפליקציות של אחרים, כדי להרחיב את תפוצת המותג ולנצל יותר הזדמנויות להרחבת רשימות הלידים. לצד תצורת הטופס, ניתן לבחור גם כיצד יתנהג כשמגיעים אליו משתמשים – היכן למקם אותו, באיזו נקודה בעמוד לשלוף אותו אם מדובר בפופ-אפ ועוד.

בכל מקרה, מהווה טופס ההרשמה חלק מהותי מהמשפך השיווקי של השירות שלכם; מיקום נכון שלו יאפשר לחבר משתמשים חדשים למעגל ההפצה שלכם, גם אם בחרו שלא לרכוש מוצר – לצורך קמפיינים עתידיים והצעת מוצרים ושירותים יותר רלוונטיים. כמו כן, לפי תוכן העמוד בו הזין אדם את פרטיו בטופס, ניתן לקטלג ולסווג אותו ולדעת לאיזו רשימת תפוצה יש להכניס אותו ואילו מסרים שיווקיים יוכוונו אליו בהמשך. עסק שידע להשתמש בטופסי הרשמה כדי להרחיב ולמקד את רשימות התפוצה שלו, יוכל להעצים את האפקטיביות השיווקית לאורך זמן.

איך מעצבים טופס הרשמה?

כיום ישנם כלים מתקדמים ליצירה עצמית של טופסי הרשמה, שהם פשוטים וידידותיים ביותר לשימוש ואפילו לא מצריכים גרפיקאים או מעצבים. תוכלו לבחור בקלות את צבעי המותג שלכם, הלוגו והסגנון הנדרש – או להשתמש בשלל עיצובים מוכנים מראש שנבחנו ונמצאו כאפקטיביים מול משתמשים ברחבי העולם. בצורה זו אפשר להכין טופס הרשמה מעוצב תוך דקות, ולחבר אותו למערכת מדידה מתאימה שתראה לכם בדיוק מי נרשם דרך הטופס וכיצד נכון לפנות אליו בשלבים הבאים של המשפך השיווקי.

מערכות מתקדמות גם יכולות להתאים את הטופס שלכם לפלטפורמה דרכה הגיעו המשתמשים, כדי שגם אם אדם הגיע לאתר שלכם מדפדפן מובייל דרך מכשיר עם תצוגה בגודל לא טיפוסי, עדיין יוכל להירשם ואתם תוכלו לקבל את הלידים. בכך, מתאימות מערכות מתקדמות אלו את עצמן גם למכשירים עתידיים. בנוסף, ניתן להוסיף לטופסי ההרשמה רכיב אישור כפול לקבלת דברי דואר וחומרים שיווקיים – אלמנט שנדרש במדינות רבות בגין חוקים למלחמה בספאם. כך, יכול השילוב בין טופס הרשמה אלגנטי ומזמין, מיקום נכון ומערכת חכמה ליצירה ובקרה שלו לספק לארגון שלכם יותר הזדמנויות למכירה, וגם יותר מידע על המשתמשים הפוטנציאליים עצמם.