מילון מושגים

דף נחיתה


דף נחיתה הוא עמוד בו “נוחתים” הגולשים לראשונה והוא בעצם אחת הנקודות הכי קריטיות בדרך להפוך גולש לליד, ליד ללקוח ובעצם להרחיב את רשימת התפוצה וכפועל יוצא מזה את מחזור המכירות של העסק.

מדובר בעמוד רשת אליו מועברים משתמשים שלחצו על באנר, תמונה, כפתור או לינק – כלומר עשו מלאכתם נאמנה: משתמש סקרן לחץ ועתה התחיל את מסע הלקוח שלו בדרך להיכרות עם המותג, השירות או המוצר. אם תצליחו לשכנע את הקהל בדף הזה שהמוצר או השירות רלוונטי ומתאים, הם יתקדמו לשלב הבא המשפך השיווקי שלכם, בדרך לרכישה מוצלחת.

בנייה נכונה של דף נחיתה משפיעה באופן ישיר על אחוז ההמרות בעמוד ומספר ההרשמות בעמוד לכן משווקים שידעו לבנות דף נחיתה בצורה טובה, יוכלו להשיג לידים חדשים במהירות, לחסוך כסף בהוצאות פרסום ולהתבלט על פני מתחרים.

 

איך בונים דף נחיתה?

בניית דף נחיתה נחשבה שנים רבות כאמנות נדירה: איך יודעים להכין עמוד שיהיה מספיק ברור ונוח לקריאה, עם מסרים שיווקיים שאינם אגרסיביים מדי ומדגישים את הערך למשתמש בלי סופרלטיבים מיותרים? ואולם, בשנים האחרונות הופיעו פלטפורמות מתקדמות לעיצוב דף נחיתה, בדומה לאקטיב טרייל, שייקחו מידיכם חלק גדול מהנטל: דוגמאות לדף נחיתה שהוכחו כאפקטיביות בבחינות מתמשכות יוצגו לכם בצורה נוחה, ואתם תצטרכו רק לבחור תצורה שמתאימה לכם ולעבור לניסוח המסרים.

 

איך מעצבים דף נחיתה?

עיצוב דף נחיתה יכול להשתנות מארגון לארגון וממוצר למוצר.

ביכולתו לתפקד ככלי מעולה לאיסוף לידים עבור ארגונים בעלי מודל שמחייב מגע אישי עם המשתמש, כמו התכתבות או שיחת טלפון. במקרים אלה, ייבנה דף הנחיתה כך שידחוף את המשתמש להשארת פרטים, או אפילו לקביעת שיחה דרך סנכרון עם ה-CRM של החברה.

בגלל שמדובר בעמוד דינמי, אפשר לסנכרן אותו עם מערכות שונות שהמותג עובד איתן כמו גוגל אנליטיקס ולקבל מידע אודות התנהגות הגולשים בדף למשל.

כשבונים דף נחיתה, כדאי להתמקד במסר אחד עיקרי שיבוא לידי ביטוי בדף, אותו המסר שליווה את הגולש מהקליק הראשון, דרכו הגיע לעמוד. כך גם ניתן להגיע לתוצאות מקסימליות ולוודא שהגולש לא יתבלבל בין המסרים או המוצרים השונים.

 

איך מתאימים דף נחיתה ללקוח?

כאשר דף הנחיתה נועד לקידום מכירה, חשוב לזכור שישנם כמה סוגי משתמשים והכי קל להבדיל בין אלו שיודעים מה הם רוצים, ומעוניינים לקבל פרטים ספציפיים על ההיצע שלכם כדי לוודא שזה מה שחיפשו, ובין משתמשים שלא מכירים את התחום או סגורים על הצרכים שלהם. ישנם ארגונים שמסוגלים לטרגט את שני הסוגים בנפרד, וכך הרוכשים המיודעים יקבלו מידע אינפורמטיבי קצר וקולע אודות תכונות ויתרונות המוצר ובעוד הסקרנים יקבלו תקציר של יכולות מוצר כזה באופן כללי, ורק אז יודרכו על יתרונות המוצר הספציפי שלכם.

ארגונים שלא יודעים לפלח משתמשים דרך מערכת ניהול קמפיינים באימייל או רשימות תפוצה מתקדמות, יצטרכו לבנות דף נחיתה רב תכליתי. במקרה זה, אפשר לשלב את רכיבי התוכן, אך חשוב להקפיד על לינקים שיפנו את הקוראים למה שמעניין אותם בתוך דף הנחיתה עצמו, שעתה מתפקד בתור אתר שיווקי (מיניסייט).