מילון מושגים

פופ אפים


פופאפ הוא שיטת פרסום מקוון שנשענת על הצגת תוכן טקסטואלי מושך וססגוני דרך מודעה שקופצת ומוצגת למשתמשים כשהם מגיעים לעמודי רשת, אפליקציות ושירותים מקוונים (מכאן השם, Pop Up). שימוש נכון בפופאפ יכול לסייע למשימות שיווק כמו יצירת לידים, הנגשת מידע אינפורמטיבי, גיוס לקוחות, מיתוג ועוד . שימוש לא נכון בשיטה זו יכול “לעצבן” את הגולשים או גרוע מכך: של גוגל.

תרבות הפופ אפ

הפופאפים נולדו במהלך שנות התשעים, כשרשת האינטרנט היתה צעירה. אתרים רבים מילאו את עמודיהם בפופאפים, שנפתחו אחד על השני והקשו על המשתמש לצפות בתוכן, וחמור מכך: לסגור אותם ולעבור למה שמעניין אותו. יתרה מזאת, גולשים עשו לעיתים שימוש בפופאפים כדי לשתול קוד זדוני במחשבי משתמשים תמימים שאיפשר הטמעה של תוכנות זדוניות במחשבי הגולשים. עם הזמן, נוצר קו אתי לשימוש בפופאפים, בין היתר בעקבות הובלתה של גוגל שהחלה לפגוע בחשיפתם של אתרים עם פופאפים זדוניים. לאט לאט זכו המפרסמים באמון הקהל – ששב להקליק על פופאפים, כאשר נוסחו ועוצבו בצורה נוחה והצביעו על מוצר או שירות רלוונטיים.

איך משתמשים בפופאפ?

כיום מדובר בכלי שיווקי מקובל ופופולרי מאוד, שמשימות איסוף לידים הן רק חלק קטן מהפוטנציאל שלו.

פופאפ הרשמה יכול לסייע לארגון שלכם להגדיל את הרשימת התפוצה בקרב לקוחות שרוצים להירשם לניוזלטר לקבל מידע שיווקי במייל, כמו כן להניע טראפיק לאתר וליידע את הלקוחות במידע אינפורמטיבי כמו שינוי בשעות עבודה, עבודות תשתית באתר, שינוי במדיניות המשלוחים וכו’…

פרקטיקה שיווקית נפוצה לשימוש בפופאפים היא הצעת הטבות והנחות לנרשמים. במקום  “הרשמה לקבלת עדכונים במייל”, אפשר להציע הנחות נקודתיות, תוכן בלעדי ועוד וכך לשכנע את הגולש להשאיר את פרטיו ולהצטרף לרשימת התפוצה שלכם.

ניתן להשתמש בפופאפ גם בתור מנגנון הכוונה פנימי באתר שלכם, במיוחד אם מדובר בחנות מקוונת בה שלל עמודים וקטגוריות. למשל, להציב ולהגדיר פופאפים כדי להפנות משתמשים ספציפיים מעמודים פחות רווחיים באתר שלכם אל עמודים שברצונכם לקדם, או לצורך הבלטת מבצעים מיוחדים שרגישים בזמן.

למעשה, העובדה שהפופאפ משתלט על התצוגה ומפתיע את המשתמש יכולה להתקשר למסר שמשדר דחיפות – למשל, מוצר בהנחה מאוד משמעותית שתסתיים עוד שעות בודדות. וכך, יהיה לקהל לראות את הפופאפ באור לגיטימי: המבצע מוגבל בזמן ולכן אך טבעי שהוא יופיע במסר שצץ ומשתלט על הפריים.

איך מקדמים מכירות בפופאפ?

שימוש נבון בפופאפים בחנויות אונליין, יכול להוות חלק חשוב במסע הלקוח. העניין הוא שקריטי לזכור כי מדובר באמצעי שיש להפעילו במידה אופטימלית – כלומר בזמן ובשלב הנכון מאחר ולוודא שהחשיפה לפופ אפ לא פוגעת בחווית המשתמש באתר.

ניתן להציג פופ אפ לגולשים שבביקורם הראשון באתר ולהציע להם הטבה למצטרפים חדשים או מידע שימושי שישמש אותם בהמשך, להציע מוצרים משלימים ללקוחות שזה עתה ביצעו רכישה או פשוט להציע לגולשים באתר להירשם לניוזלטר ולהיות מעודכנים בכל מה שחשוב.

איך מעצבים פופאפ?

כיום ישנן מערכות המאפשרות לבנות פופ אפים בקלי קלות ואף מציעות מגוון רחב של תבניות מעוצבות ומוכנות וכן טריגרים שונים שיאפשרו למשווקים להחליט באיזו שלב להציג אותו.
בכל אופן, כלל בסיסי ומנחה בבניית פופאפ הוא הצגת מסר פשוט וברור. הטקסט צריך להיות מנוסח באופן תמציתי ולכלול הנעה לפעולה אחת בלבד כדי לא להעמיס את הגולש במגוון מסרים ולגרום לחוסר הבנה של הפעולה המבוקשת שעלולה להוביל לכך שהגולש יאבד את העניין שלו ובעצם יסגור את הפופ אפ ובעצם יבחר שלא להמשיך ולבצע את הפעולה המבוקשת.