מילון מושגים

הודעות דחיפה – Push Notifications


הודעת פוש (Push Notifications) היא בעצם פנייה של אתר או אפליקציה למשתמש במכשיר האישי שלו, שקוראת לו להיכנס ליישום, לבצע פעולה או להתייחס לתוכן ספציפי. הפנייה מתבצעת גם כשהמשתמש לא עושה שימוש באפליקציה כלומר, גם כשהיישום סגור; התראות פוש יופיעו במרכז ההתראות של הסמארטפון או בתור פופאפ בדפדפן, ומכאן שמן: הודעות דחיפה, שפשוט “מתפרצות” אל תוך חוויית השימוש של הנמענים. מצד אחד מדובר בשיטה מקובלת ולגיטימית להניע משתמשים לפעולה, אך מצד שני מדובר גם בסיכון: אפליקציה או אתר שישלחו למשתמשים פוש נוטיפיקיישן לעיתים תקופות ללא סגמנטציה, עשויים להרגיז את המשתמשים ולעיתים לגרום אף להסרת היישומון.

איך בונים Push Notifications?

בכל אפליקציית מובייל קיימת האופציה לייצר הודעות פוש, והדבר נכון גם לגבי רוב התשתיות לבנייה וניהול של אתרים. באמצעות מערכת ניהול ההתראות תוכלו להגדיר שליחת התראות לפי הדומיין ממנו הגיעו המשתמשים לאתר, לפי העמוד בו הם צופים, זמן הגלישה וכו… באפליקציות מובייל לרוב משתמשים בהודעות פוש כחלק מהשקת קמפיינים ומבצעים, עם העלאת מוצרים חדשים לחנות האונליין, פרסום פוסטים חדשים בבלוג החברה וכן הלאה.

אילו טעויות נפוצות עושים משווקים בהודעות פוש?

  • ריבוי הודעות – הטעות הכי מוכרת ונפוצה היא עומס יתר כמובן. לעסק אחד עשויים להיות מגוון מוצרים ושירותים לקהלים שונים. לכן עליו לייצר סגמנטציה ולפנות לקהלים הרלוונטיים בהתאם למסרים השיווקיים איתם הוא רוצה לפנות.למשל מסר עם הנחה על מגוון מוצרי טיפוח לנשים ישלח לנשים בלבד ולא לגברים ולהפך. בצורה הזו לא יווצר עומס על המשתמשים והם יקבלו את ההטבות הרלוונטיות להם בלבד, כאלו שישמחו לקבל ולהתעדכן.
  • תזמון – יש שעות בהן הרוב המוחלט של המשתמשים לא רוצה לקבל הודעות, אם אתם משווקים לקהל הישראלי אז לרוב מדובר בשעות הלילה. כמובן שהשעות תלויות גם בקהל היעד שלכם ובמוצר, נתחו את הקהל שלכם והבינו מתי הוא הכי פנוי וזמין לקבלת התראות – האם זו הפסקת הצהרים שלו? או דווקא בשעות הערב והשתמשו במידע הזה בצורה חכמה.
  • ניסוח ההודעה – ניסוח הודעות פוש יכול להועיל רבות לעסק שלכם אך לעיתים גם להזיק ולייצר סגמנט שלילי סביבו לכן הקפידו לנסח הודעות פוש בצורה נעימה, כיפית ולא בצורה פוקדת או מאיימת.
  • עולמות התוכן – ישנן אפליקציות שמנסות לקשור את עצמן לדברים שקורים בעולמם של המשתמשים ללא הצלחה ובצדק. חשוב לזכור כי ישנן פלטפורמות אחרות לעשות זאת שאינן רגישות כל כך למשתמש ואינן גורעות מחווית המשתמש כגון פייסבוק ואינסגטרם. שמרו את השימוש בהודעות פוש למסרים חשובים באמת.