מילון מושגים

איסוף לידים


איסוף לידים היא פעולה שמבצע עסק כדי להשיג פרטי קשר של לקוחות פוטנציאליים העשויים להתעניין במוצר או בשירות שהוא מציע. כל ליד מהווה חלק ברשימות התפוצה של העסק.

איך אוספים לידים?

איסוף לידים מתבצע על ידי טופס באתר או דף נחיתה הכולל פרטים על מוצר או שירות – יתרונותיו, עדויות מלקוחות שהתנסו כבר וממליצים עליו וכו’… וכן טופס הרשמה ובו גולשים הנוחתים בעמוד הנחיתה יכולים להירשם.

ברגע שהגולש מילא את פרטיו בטופס ההרשמה, הוא הופך ממבקר לליד – כלומר לעסק יש את פרטי ההתקשרות שלו והוא עשוי ליצור איתו קשר בהמשך במגוון ערוצים ולהציע לו הצעות ערך רלוונטיות.

הרחבת רשימות תפוצה

ניתן להרחיב את רשימות התפוצה על ידי פעילות שיווקית המקדמת הצעת ערך הרלוונטית לקהל היעד של המוצר או השירות. לדוגמא: פתיחת חשבון בחינם, הרשמה לוובינר, אירוע או כנס, הרשמה לקבלת הטבה וכו’…

כל ליד הוא בעצם לקוח פוטנציאלי ולכן ככל שתתבצע פרסונליזציה טובה יותר בכלל הכלים והפלטפורמות העומדות לרשות המשווק: אימייל מרקטינג, רשתות חברתיות, פופ אפים וכו’.. וכן הפניה אליו עם תוכן מותאם אישית, הסיכוי שיהפוך ללקוח גדל.

טיפים לאיסוף לידים

  • תנו לגולשים ערך מוסף– צרו תוכן איכותי כמו מאמרים, e-Books, וובינרים אשר יהוו ערך לקהל שלכם ויגרום להם להירשם לטופס ולהצטרף לרשימת התפוצה שלכם. לאחר מכן תוכלו לפנות אליהם עם מסרים נוספים ולהציע להם מוצרים ושירותים בתשלום.
  • חשבו על השדות בטופס– טופס הרשמה עם שדה אחד בלבד: מייל או מספר טלפון יראה ללקוח פשוט ויעלה את הסיכוי שיותר גולשים ירשמו. עם זאת, חשוב לדעת איזה מידע נרצה להשיג מקהל היעד, כזה שישרת אתכם בהמשך ויסייע לכם להציע להם תוכן פרסונלי שמבוסס על המידע שיש ברשותכם למשל: סוג הארגון, אופי השימוש, התשתית אליה צריך המוצר להתחבר וכן הלאה. הדבר יאפשר לכם לחסוך זמן יקר בשיחות מכירה ולייעל את חווית הלקוח.
  • הקפידו על רספונסיביות: חלק גדול מהטראפיק מגיע ממכשירי טלפון ניידים. וודאו שהנראות עובדת גם במובייל והפאנל מותאם ללקוחות שגולשים מהנייד.
  • שמרו על מיתוג: שמרו על נוכחות המותג לאורך כל מסע הלקוח החל מהמודעות, דפי הנחיתה האתר, פופ אפים וכו’. אלמנט זה יסייע לכם להיות זכירים יותר בקרב הקהל שלכם ויחזק את הנוכחות המותגית שלכם ברשת. מסע הלקוח לא מסתיים לאחר שיש ברשותכם את הפרטים של הגולשים, להפך, חשוב מאוד לשמור על קשר עם רשימת התפוצה שלכם ולחזור אל מי שהשאיר אצלכם פרטי קשר: מערכות אוטומציה מתקדמות מאפשרות שליחת מיילים אוטומטיים ללידים על מנת שירגישו שההרשמה שלהם מקבלת מענה.

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל