מילון מושגים

הנעה לפעולה (CTA)


הנעה לפעולה (CTA) היא הלחם והחמאה של כל משווק; הכוונה היא לכל קריאה לפעולה – Call To Action – שתקדם את מטרות ורצונות העסק, ותתבצע בידי לקוחותיו. ההנעה לפעולה יכולה להופיע כטקסט או ככפתור ולכלול מגוון רחב של פעולות למשל הרשמה לניוזלטר, הקלקה על לינק שמעביר את הגולשים לעמוד ספציפי באתר, או השלמה של רכישת מוצר או שירות מסוים. חשוב להקפיד על מיקום ההנעה לפעולה לאורך הפאנל ועל הניסוח הפעולה באופן כזה שיהיה באופן ברור, על מנת לייצר תהליך שיווקי אופטימלי לגולשים שנתקלים בה.

איך בונים הנעה לפעולה?

כדי לבנות CTA אפקטיבי צריך קודם כל להבין את הגולשים ואת המטרה לשמה הגיעו לאלמנט: דף נחיתה, אתר, פופ-אפ וכו’…
בהתאם לכך יש לייצר ערך מוסף ולממש את ההבטחה שתוארה לאורך הפאנל על ידי אותה לחיצה על לינק או כפתור.

בנוסף, חשוב להבין איך בנוי המשפך השיווקי שלכם ולהתאים את ההנעה לפעולה (CTA) לאותו שלב. לדוגמא:
גולש נתקל במודעה ממומנת בפייסבוק ובה מוצע לו קורס אינטרנטי בתשלום. הפאנל האופטימלי יהיה להעביר אותו לעמוד באתר או דף נחיתה עם הנעה לפעולה המפנה לפרטים נוספים. בעמוד יוכל הגולש למצוא מידע נוסף אודות הקורס ואחריו הנעה לפעולה שמפנה להרשמה.

איך נראית קריאה לפעולה? היא מופיעה בדרך כלל אי שם בקצה דף הנחיתה, המייל, הבאנר או הפופ-אפ באתר שלכם. רצוי לייצר קריאה לפעולה מקורית, שתעביר את המסר בצורה חזקה ויצירתית.

איך מייצרים כמה שיותר הנעות לפעולה?

קיים מגוון רחב של טיפים שיהפכו את ה- CTA ליותר אפקטיביים, הנה כמה מהם:

  • מייצרים מומנטום. למשל: שאתם עולים עם קמפיין הנחה לקהל הוסיפו התייחסות לתוקף הקמפיין: “ל- 48 השעות הקרובות” או “רק עד סוף השבוע”וכו’.
  • מקפידים על ניסוח תמציתי וברור. ניסוח ה-CTA עצמו חשוב מאוד, והופך לאתגר גדול יותר ויותר ככל שמשתמשים הופכים יותר ביקורתיים ויותר מודעים. למשל, לא כל מוצר אפשר לתאר כ”יוקרתי”, “הטוב בעולם”, “החזק ביותר” או נראה טוב כשמניחים עליו סופרלטיבים באופן כללי.
  • מצמצמים את אלמנט ההתחייבות. כאשר יש לקטגוריית מוצר אפשרות להתנסות ללא תשלום כדאי לציין זאת. במקרה כזה, נוסח CTA של “נסו עכשיו ללא התחייבות” או “נסו עכשיו בחינם” יעשה את העבודה.
    משפטי הנעה לפעולה נוספים יכולים לייצר דחיפות, לגרום לסקרנות או אפילו לייצר אפקט פומו, שגורם לגולש לא לרצות להפסיד את המוצר או השירות.
  • לסיום, חשוב לזכור שאלמנט CTA הוא קריטי להצלחת או אי הצלחת קמפיין. שימו לב כי לפעמים שינוי של מילה אחת יעשה את ההבדל בין מכירה ובין איבוד לקוח לכן הקפידו לבדוק את האלמנט הזה כחלק מהמשפך השיווקי שלכם.

הירשמו לאקטיב טרייל