איבדתם את המוזה? השתמשו בתוכן הישן שלכם

מכירים את המונח מחסום יצירתי? אין במה להתבייש, בייחוד בקרב אלו העוסקים בתוכן שיווקי. כשאנו נדרשים לייצר תוכן על בסיס יומי, קורה לעתים שאין לנו על מה לכתוב. אך אל דאגה – גם לזה יש פתרון. השתמשו בתוכן הישן שלכם.

מה לעשות עם התוכן הישן?

יצירת תכנים שיווקיים זה אתגר לא פשוט. ראשית, העלות גבוהה יותר. אם אתם עושים שימוש בכותבי תוכן מקצועיים, אתם לבטח יודעים שתוכן טוב לא מגיע בזול. אם אתם אלו שמייצרים את התכנים, אתם מבינים את צריכת הזמן שמוקדשת לזה וכמובן – זמן שווה כסף. בנוסף, יצירת תוכן רב עלולה לבוא לעתים על חשבון איכותו. מדובר בתפיסה מוטעית, שכן תוכן, כל תוכן, צריך בראש ובראשונה להיות טוב – אינפורמטיבי, מעניין וקולח.

יש לכך פתרון. המירו את התוכן הישן שלכם.

תוכן ישן – מטרות חדשות

המאמרים הפופולריים שלכם כבר תפסו תאוצה, זכו למקומם במנועי החיפוש וצברו הקלקות, לייקים, שיתופים ותגובות. כשאתם יוצקים לאתר או לבלוג שלכם תוכן חדש, אתם דוחקים את הישן מחוץ לעמוד הבית ומחוץ לעיני הקוראים שלכם. הוציאו אותו מהבוידעם, נערו ממנו את האבק והפיחו בו חיים.

תחפרו בתוכנת האנליטיקס שלכם וערכו רשימה של המאמרים הפופולריים ביותר. הם יהיו נקודת פתיחה מצוינת – הם מביאים טרפיק, הם איכותיים ואם הם פופולריים משמע, הקוראים נהנו מהם.

שימו לב: אם אתם עושים שימוש באותו התוכן בדיוק, עדיף שתקדמו את העמוד הישן, ולא תצרו עמוד חדש. לגוגל יש נטייה להתעלם מדפים משוכפלים בקידום האתרים. אם אינכם מעוניינים לעשות זאת, אתם תמיד יכולים לשכתב את הטקסט.

מהמאמרים הישנים הללו אפשר לעשות מטעמים:

כותרות – שנו את הכותרת ליותר מושכת, מעניינת, עוקצנית או רצינית וקדמו שוב את המאמר. לדוגמה: "10 יתרונות לביצוע סקרים באינטרנט" זו כותרת טובה, אבל למה לא לשנות אותה ל"אתם שואלים, הם עונים: יתרונות הסקרים באינטרנט"? אותה הגברת בשינוי הדרת.

זווית שונה – השתמשו באותו תוכן, אך הפעם התייחסו לנקודת מבט שונה. לדוגמה, אם כותרת המאמר היא "איך לא לשווק את הסטרטאפ שלכם", המירו אותו ל"כך תשווקו את הסטרטאפ שלכם". הרבה מהחומרים של המאמר עדיין שמישים, ובתוספת של מידע חדש, מדובר במאמר חשוב עבור הקוראים שלכם.

טוקבקים – לעתים, הרעיונות הטובים ביותר מגיעים מהמגיבים. קראו את התגובות על המאמר – אילו מהן עוררו דיון? באיזה נושא? האם משהו מהכתוב היה לא מובן? הטוקבקיסטים מעניקים לכם תובנות בחינם, השתמשו בהן. שכתבו את המאמר בהתאם והפיצו מחדש.

cut paste – במאמרים ארוכים יש מידע רב שיכול להיות שימושי לקוראים שלכם. עברו על המאמרים הנקראים ביותר, ובחרו פסקאות מעניינות. את המידע הזה ניתן להרחיב למאמר חדש. אז נכון, מדובר ביצירת תוכן חדש, אבל היי, יש לכם כבר את הרעיון ואת פסקת הפתיחה, משם, הדרך חלקה הרבה יותר.

גם את התוכן הישן וגם את החדש, המשוכתב, דאגו להפיץ.

דף הבית – קדמו את המאמרים החדשים בדף הבית. גם אם מדובר באותו תוכן אך עם כותרת שונה – ישנה סבירות גבוהה שחלק מהקוראים טרם נתקלו במאמר הזה וגם אלו שכן נתקלו, הזכירו להם שיש משהו שהם חייבים לקרוא שוב.

רשתות חברתיות – שתפו את הפוסטים הישנים ברשתות החברתיות שלכם. ייתכן שחלקו כלל לא הופץ וגם אם כן, תמיד תמצאו דרכים יצירתיות ומעניינות יותר לשתפו. צייצו בטוויטר, שתפו בפייסבוק, הוסיפו תמונות חדשות למאמרים ושתפו אותם גם באינסטגרם.

ניוזלטר – הוסיפו קישורים לכתבות ישנות בניוזלטר החדש שאתם מוציאים. אין בעיה להיות גלויים עם העובדה שמדובר בתוכן ישן, סיכוי גבוה שלא כל הנמענים שלכם קראו אותו.

לעתים אנו נוטים לשכוח את מה שנמצא מתחת לאף שלנו. השתדלו לא לעשות זאת עם התוכן הישן. זכרו, למילים יש משמעות, בייחוד כשהן מקדמות ומשרתות את המטרות שלכם.