איך לדוור נכון: 15 טעויות דיוור טראגיות שמחרבשות לכם את הניוזלטרים!

מומחי דיוור אלקטרוני יודעים שלדוור נכון זאת משימה מאתגרת. אסטרטגיית הדיוור שלכם חייבת להיות מתוכננת ומחושבת היטב, בדיוק כמו כל אספקט אחר בשיווק שלכם.

כדי ליצור אסטרטגיית דיוור טובה, ולבנות קמפיינים מוצלחים, חשוב מאד לדעת מה לא לעשות!

טעויות

הטעויות שלפניכם הן טעויות מרכזיות בדיוור אלקטרוני, שמחרבשות לכם את הקמפיינים שאתם עומלים עליהם ביזע ודמעות, ועלולות להוביל להסרות רבות מרשימת התפוצה.

כדי שתדעו לדוור נכון, קראו היטב את הטעויות הטראגיות הבאות שריכזנו עבורכם, ותעשו כל מאמץ על מנת שלא לחזור עליהן. בהצלחה!

1. דיוור מוגזם/ דיוור מופחת

כמה מיילים זה יותר מדי מיילים?

מצד אחד, המחקרים מעידים על כך ש86% מהצרכנים ישמחו לקבל דיוורים שיווקיים מחברות שיש להם עניין בהן לפחות פעם בחודש, 60% ישמחו לקבל דיוור לפחות פעם בשבוע, וכ15% לפחות פעם ביום (Marketing Sherpa).

מצד שני, המחקרים גם מצביעים על כך ש35% מהמדוורים שולחים בין 2-3 מיילים לחודש, 21% שולחים בין 4-5 דיוורים ו- 19% דיוור אחד (השאר מדוורים הרבה יותר מכך או שהם לא יודעים כמה הם מדוורים).

מה ניתן להסיק מזה?

מצירוף שני הנתונים האלה ביחד עולה כי שליחה קבועה של שני דיוורים בחודש היא מבורכת. גם שלושה או ארבעה דיוורים בחודש יכולים לעבוד, אבל זאת רק בתנאי שיש לכם באמת מה להגיד ללקוחות שלכם ומה לחדש להם. אם אתם מדוורים הרבה יותר מזה, כדאי שתבדקו את עצמכם. אין צורך להטריד את הלקוחות בלי סיבה, הלקוחות שמחכים לדיוורים שלכם פעם-פעמיים בחודש, יתחילו להתעצבן עליכם וזה יוביל להסרות מרשימת התפוצה. מה שמוביל אותנו לטעות הבאה…

2. “רק רציתי להגיד שלום”

אם אין לכם משהו טוב להגיד, עדיף שלא תגידו כלום- זה נכון בדיוור שיווקי כמו בחיים. שיווק באמצעות תוכן הולך ומתפתח וברגע שיש לכם כבר רשימת נמענים גדולה, אתם אמנם יכולים לדוור להם כל מה שעולה על רוחכם, אבל כדאי שתדוורו להם משהו שגם באמת יעניין אותם. תבססו את המותג שלכם ותשמרו את הלקוחות שלכם באמצעות תוכן איכותי שתספקו לנמענים שלכם; טיפים, מאמרים ומידע רלוונטי, הקשור למה שאתם עושים ומוכרים. בנוסף, תשלחו פרטים ועדכונים על מבצעים שלכם או על מוצרים/קולקציות חדשות שיוצאים בקרוב.

לא חסרות אפשרויות על מה לדוור (הנה 14 רעיונות לניוזלטר), ובכל מקרה, אל רק תגידו שלום. השלום הזה שתאמרו ללקוחות שלכם, עלול לגרום להם לומר לכם ביי ביי.

3. אי שימוש בפרסונליזציה

שורות נושא פרסונליות הגדילו בשנת 2015 את אחוזי פתיחת המיילים ב30% בממוצע (Marketing Sherpa), מה שאומר שאם אתם לא משתמשים בפרסונליזציה, אתם מורידים את אחוזי פתיחת המייל שלכם ב30%. השימוש בפרסונליזציה עובד הכי טוב בכמה מקרים: בשלב ההיכרות- כאשר אתם שולחים סדרת אימיילים אוטומטים (אוטורספונדרים) למשתמשים חדשים שלכם; כאשר אתם רוצים לשלוח מיילים ללקוחות שנטשו את העגלה שלהם לפני שהשלימו את המכירה; כשאתם שולחים אימייל אפסייל/קרוסייל; בשליחת סקרים; וכמובן בשליחת הנחות מיוחדות לכבוד יום ההולדת או אירוע אחר מיוחד של הלקוח. עם זאת, אלו רק הצעות- אל תהססו להשתמש בפרסונליזציה גם סתם ככה, בכל מייל שאתם שולחים, כמו שחברה קטנה בשם גוגל עושה:

גוגל

­­

4. שורת נושא גנרית

כל מה שייאמר על שורות נושא של דיוורים, לא יהיה מספיק. שורת הנושא שלכם היא מה שתגרום לנמענים שלכם להחליט אם לפתוח את המייל שאתם שולחים להם או לא. שורת נושא צריכה להיות מפתה, מסקרנת, מעניינת, אך לא פרסומית מיד ולא מטעה. מי שפותח את המייל שלכם מצפה שהמייל יהיה תואם לשורת הנושא שלו, שתעמדו בהבטחות שלכם.

אחת הטעויות הכי גדולות שמדוורים עושים היא שליחת מייל עם שורת נושא גנרית: “חג אהבה שמח! 10% הנחה על כל המוצרים שלנו”. כשכותבים שורת נושא ובכלל, כשכותבים ניוזלטר יש לחשוב על האדם שפותח את המייל שלו ורואה מולו חמישה מיילים שונים, כאשר כל אחד מהם מנסה למכור לו משהו אחר או לעדכן אותו במידע על העסק שלו. 10% ההנחה שנראים לכם מפתים, לא מספיק מפתים בהתחשב בזה שאותו אדם אולי קיבל מייל אחר שמציע 30% הנחה (גם אם מדובר במוצר אחר לגמרי). אם אתם רוצים שאותו אדם יפתח דווקא את המייל שלכם מבין כל החמישה, אם בכלל הוא יפתח מייל כלשהו, תתנו לו את הערך מוסף כבר בשורת הנושא שלכם.

דוגמה לשורת נושא מוצלחת מתוך הקמפיין של מיכל נגרין לחג האהבה:

מיכל נגרין

5. “noreply”

קרה לכם פעם שניסיתם להבין מי זאת החברה הזאת שקורים לה נורפליי? או מייליסט?

ה”מאת” הוא אחד החלקים החשובים בניסוח המייל שלכם, כמעט לא פחות חשוב מהניסוח של שורת הנושא. תכתבו את שם החברה שלכם וציינו אף מי הוא האדם ששולח את המייל מטעם החברה שלכם. כפי שכבר צוין, דיוור פרסונלי תורם לקשר עם הלקוח וזה תקף לשני הכיוונים; הלקוחות שלכם רוצים להרגיש שיש אדם שעומד מאחורי המייל שנשלח אליהם. חוץ מזה, שאם הם לא יידעו שזאת אכן החברה שהם נרשמו אליה ומעוניינים לקבל עדכונים ממנה שולחת להם מייל, לא תהיה להם סיבה לפתוח אותו.

6. לא לומר את מילות הקסם

כשאתם מסתכלים בתיבת הדואר הנכנס שלכם, מה אתם רואים? מצד ימין (אם התצוגה שלכם בעברית) מופיע ה”מאת” שדיברנו עליו מקודם, באמצע מופיעה כמובן שורת הנושא המצוינת שניסחתם ואז… מופיעות עוד כמה מילים בצבע בהיר יותר, נקרא להן מילות הקסם. אם המייל שלכם קודם כל כולל תמונות, מילות הקסם יהיו השם שקראתם לתמונות או לגרפיקה, במסגרת ה-ALT. אם המייל שלכם מתחיל בטקסט, מילות הקסם יהיו המילים הראשונות של המייל שלכם. בין כך ובין כך, שימו לב לחלק הזה, שרבים נוטים להתעלם ממנו. אל תשכחו לבדוק מהן המילים הראשונות המופיעות בניוזלטר שלכם ואל תשכחו לתת שם לכל תמונה שאתם מטמיעים- כך מילות הקסם כבר יספרו על מה הניוזלטר שלכם ובזכותם המייל שלכם יפתח.

וכך זה נראה:

מילות הקסם

7. SALE SALE SALE פעם בשלושה ימים

אתם לא ספאמרים, נכון שאתם לא ספאמרים? אז אל תתנהגו ככאלו!

סיילים הם מבורכים, אבל גם דברים שאוהבים נמאסים כשמקבלים יותר מדי מהם. לאף אחד אין תקציב לרכוש את המוצרים שאתם מוכרים כל שלושה ימים, ולא כל מייל שאתם שולחים צריך להיות מייל מכירתי. זוכרים את הערך המוסף? יופי, תתחילו לספק אותו.

8. שליחה ללא סגמנטציה של קבוצות

כשמשתמשים נרשמים אליכם, הם מוסרים לכם כמה פיסות מידע חשובות: אם הם זכר או נקבה, מתי הם נולדו, איפה הם גרים ועוד כל מיני נתונים שחשובים לכם לדעת, אם יש כאלה. המידע הזה מסייע לכם לשלוח מיילים ממוקדים יותר, בהתאם לקבוצות אליהם חילקתם את המנויים שלכם. משתמשים נרשמו אליכם דרך דף נחיתה על מבצע מיוחד? או דרך האתר? אולי גם סגמנטציה כזו יכולה להועיל לכם. השימוש בסגמנטציה מסייע לכם להתאים את התוכן ללקוח בצורה המיטבית וכך גם כמובן, להעלות את אחוזי הפתיחה של המיילים שאתם שולחים.

9. אי שימוש בגרפיקה

בין אם רכשתם לעצמכם סלפי-סטיק לאחרונה או לא, בטח לא תוכלו להתכחש לכך שאנחנו חיים בעידן ויזואלי.

עיצובים ,גרפיקה, איורים, אימג’ים וחבריהם הופכים את קריאת המייל לנעימה יותר ומהנה יותר! אם אתם ממש משקיעים בהם, הם גם יגרמו לנמענים לשתף את המייל המהמם שלכם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות מתאימות. השימוש בגרפיקה כמובן גם צריך להתאים לנושא המייל ולמיהות השולח, אז לא תמיד גרפיקה צבעונית היא מתאימה, אבל הפעילו שיקול דעת, והשתמשו בגרפיקה בחכמה!

Treadless מדוורים עם אחלה גרפיקה:

treadless

 

10. יותר מדי גרפיקה

לעומת זאת, אם אתם שולחים ניוזלטר שהמהות שלו היא תוכן, אל תגזימו בגרפיקה. אחת מהטעויות הנפוצות ביותר אצל אנשי השיווק, היא הניסיון להעביר את רוב המידע באימייל באמצעות תמונות. אם הנושא של הניזולטר שלכם הוא התוכן- הגרפיקה צריכה לשמש רק כדי לחזק את הטקסט, לא במקומו. העבירו את המידע החשוב באמצעות הטקסט, והשתמשו בתמונות מתאימות רק כדי לחדד את האפקט שהטקסט יוצר.

11. יותר מדי תוכן

מכירים את המיילים האלה שנמשכים?

תוכן

ונמשכים?

תוכן2

ונמשכים?

תוכן3

עד שנחתכים?!

תוכן4

הניוזלטר שאתם שולחים הוא לא עיתון, הוא לא יכול לכלול כמות גדולה מדי של תוכן ושל גרפיקה, משתי סיבות פשוטות: האחת, כמה אפשר לגלול? הפלטפורמה של המייל לא נועדה לקריאה של כתבות שלוקחת שעות ואנשים שקוראים מיילים רוצים לקבל את התקציר, או את העיקר, לא את כל התוכן שמופיע באתר הבית שלכם. הסיבה השנייה מדוע לא ניתן לכלול המון תוכן בניוזלטר אחד היא שפשוט לא ניתן- ג’ימייל חותך את המיילים האלה! כך, גם מי שבדרך נס המשיך לקרוא ולראות ולקרוא ולראות, אם הניוזלטר כולל מספר של 7-8 גלילות ויותר, הוא פשוט ייחתך באמצע.

12. חוסר נימוס

אי עמידה בהבטחה, או אי שליחת מייל תודה- זה פשוט לא מנומס! ואנשים לא אוהבים שלא מנומסים אליהם. משתמשים חדשים הצטרפו לרשימה שלכם? שלחו להם מייל אישור, שידעו שהדיוור שלכם מתפקד. אחרי מייל התודה, שלחו להם סדרת אוטורספונדרים של מיילים עוקבים להרשמה שלהם ובמסגרתם, תשלחו להם את התוכן שלהם.

הבטחתם שאם המשתמש ממלא את הפרטים שלו, הוא יקבל בתמורה מצגת? מייל עם הנחה? תעמדו בהבטחה! אחרת, במייל הבא שתשלחו לאותו לקוח, הוא ככל הנראה יסיר את עצמו מהרשימה שלכם- אף אחד לא אוהב להרגיש שמרמים אותו.

13. אי שליחת “ניסיון מוקדם”- שגיאות לינקים, הגהה, תמונות וכיו”ב

הטעויות הכי מבאסות בניוזלטרים, הן טעויות טכניות. לינקים שבורים, לינקים שמובילים לכתבות הלא נכונות, תמונות שלא מוצגות כמו שצריך וטעויות הגהה יכולות לחרבש לכם את הקמפיין וכל זאת על מה? על זה שלא שלחתם שליחת ניסיון.

עברו על הקמפיין שלכם טוב טוב, שלחו לעצמכם שליחת ניסיון ואחרי שתמצאו כמה טעויות ותתקנו אותם, שלחו אותו גם לאחד מעמיתיכם, שעין נוספת תעבור עליו. זה לא לוקח כל כך הרבה זמן וזה באמת שווה את זה.

התפלקה לכם איזו שגיאת כתיב? לא נורא. עצרו את הקמפיין ושלחו אותו מחדש מתוקן, עם מגבלות שליחה לכל מי שכבר פתח את המייל או קיבל אותו (אם גיליתם את הטעות בשלב האיי בי טסטינג).

אפשרות נוספת שיש לכם היא לשלוח מייל סליחה על הטעות! זהו צעד אמיץ ביותר, אבל אם אתם מדוורים תוכן איכותי, בעלי קהילה נאמנה, אין סיבה שלא תעשו את זה.

דוגמה של מייל התנצלות:

מייל התנצלות

14. תזמון לא נכון

חילקתם את הנרשמים שלכם לקבוצות? יופי, כי אם הם חיים בארצות הברית, לא בטוח שיתחשק להם לקבל מכם מייל ב2 לפנות בבוקר. התזמון של המייל הוא חשוב, שימו לב שלא לשלוח מייל בסופי שבוע ואם יש לכם לקוחות ברחבי העולם, בדקו בכל מדינה מתי האנשים שם מתחילים לעבוד בדרך כלל ומתי הם נוהגים לקרוא את המיילים שלהם. ישנם חילוקי דעות לגבי הזמן המוצלח ביותר לשליחת ניוזלטר, כי כאמור זה גם תלוי מיקום גיאוגרפי, אבל אין עוררין על כך שהמועד צריך להיות במהלך ימות השבוע, רצוי ראשון-רביעי, בשעות הבוקר המוקדמות יחסית או הצהריים (בניגוד נניח לשעות בוקר מאוחרות, או לשעות אחה”צ- ערב).

15. חוסר קליקאביליות- או מייל ללא קריאה לפעולה

עשו את האימייל שלכם כמה שיותר קליקאבילי! יש לכם תמונות? קשרו אותם למאמר הרלוונטי להם באתר. אתם מספרים על מבצע? שימו קריאה לפעולה וקשרו אותה לדף נחיתה שיצרתם. הניוזלטר שלכם הוא כמו דף שער, כל אלמנט שאתם שמים בו, בין אם זה תמונה, קריאה לפעולה, או אפילו רק השם של החברה שלכם, צריך להוביל את המשתמשים שלכם לעולם חדש שאתם פותחים בפניהם. הניוזלטר שלכם צריך לכלול לפחות קריאה לפעולה אחת, או הפניה אחת לאתר או לדף נחיתה ורצוי כמובן, הרבה יותר מאחת.

אם תקפידו על הטיפים האלה ותימנעו מהטעויות הטראגיות, הדיוור שלכם ישתדרג פלאים. לא בטוח שכל קמפיין ייצא מושלם על ההתחלה, אבל לפחות תדעו שאתם הולכים בדרך הנכונה.

 התחממתם? למדו איך לעצב ניוזלטר בקלות במערכת אקטיב טרייל

קבלו מאיתנו טיפים לשיווק יצירתי: ככה תדוורו כמו לואיס סי. קיי

בקרו בבלוג שלנו