גם לרשום וגם להרשים: 8 טפסי הרשמה מעוררי השראה

טפסי הרשמה נחשבים לאבני יסוד של עולם השיווק הדיגיטלי. תפקידם לא מסתכם רק בלספק חוויית משתמש טובה ונעימה אלא ממש לשפר את יחס ההמרה באתר או בחנות המקוונת. עליהם להיות מדויקים, מסבירי פנים, מפתים ולא אגרסיביים מדי.
טפסי הרשמה עלולים להיות קצת מורכבים לפענוח. אתם רוצים שהטופס שלכם יהיה מדויק לצרכים של הנרשמים שלכם ולא יבקש מהם יותר מדיי מידע או פחות מידע ממה שאתם צריכים כדי להקל על תהליך ההמרה שלהם.
מחקרים שנערכו בעשור האחרון סיווגו את טפסי הרשמה הכוללים פחות מ-4 שדות למילוי בלבד, כאלה הממירים ביותר, אבל העידן החדש שונה בתכלית. כיום מספיק שדה אחד כדי ללכוד את תשומת הלב ולמשוך את הגולשים פנימה. 

השאלה הגדולה היא: איך תדעו מה בדיוק יעבוד בשביל המותג שלך? לא משנה אם מדובר בשיווק B2B או B2C,לכל ענף יש את הצרכים וההרגלים שלו. טופס הרשמה ממיר במיוחד בחברת מוצר כנראה לא ימיר באתר תוכן או בחנות אי-קומרס, לכן חשוב לשים לב לדקויות הקטנות. אם יש המלצה אחת גורפת היא שתם עידן הטפסים בפוטר. מקומם למעלה, בראש סולם העדיפויות של הגולשים. במילים אחרות: ככה עושים את זה נכון. 

5 טפסי הרשמה שעושים את העבודה קלה יותר

1. מלונות פתאל

לכאורה, עוד תיבה פשוטה המזמינה גולשים להשאיר פרטים, אבל כדאי לשים לב למיקום האסטרטגי שלה: ממש לפני מחירי החופשות המפתים. פתאל לא חוששת מזה שהגולשים שלה יתעצבנו או ירטנו שמישהו מסיח את תשומת לבם. הם הרי כבר בחופש והמוד הידידותי מאפשר לרשת המלונות להציע להם חלום: לקבל תוכן ומחירים טובים יותר ממה שהם רואים כעת. המיקום העליון אומר משהו על כוחה של הרשת ועל הביטחון שהיא מפגינה במוצרים שלה.

פתאל. לא חוששים לעצבן את הגולשים (צילום מסך)

2. טימברלנד

אם כבר נשארים בענייני מותג עוצמתי, הרי שטימברלנד לקחה את זה צעד אחד קדימה. בולט הרבה יותר. יצרנית האופנה מצלה את המוצרים שלה כדי לעודד הרשמה לאתר – לא פחות. גם מי שלא נמצא ברשימת הלקוחות הקבועים של המותג, לא יכול שלא לשאול את עצמו: האם מישהו החליט לקדם ממש עכשיו הרשמה במקום רכישה? ואם כן, מה אני מפסיד כאן? ובכן, נראה שלא מעט. טימברלנד משקיעה בלקוחותיה ומשגרת להם קמפיינים מרהיבים וצבעוניים. רק בשביל זה שווה להירשם, הלא כן?

 


האם מישהו החליט לקדם ממש עכשיו הרשמה במקום רכישה? (צילום מסך)

3. WordPress

מי אמר שטפסי הרשמה חייבים להיות פשוטים וקלילים? בוורדפרס לא ממש שמעו על המחקרים האחרונים וטופס ההרשמה שלהם מכיל שדות רבים. הגישה הרווחת שמשדר האתר היא: “בואו נתחיל לעבוד, חבל על הזמן”. הטופס של וורדפרס מסייע לנרשמים חדשים לבנות את התשתית באמצעות שאלות מנחות כבר בשלב ההרשמה, כך שברגע שהם סיימו את תהליך ההרשמה – הם יקבלו מסגרת מצוינת ממנה אפשר להתחיל לבנות את האתר שלהם. כעת כל מה שנותר להם זה לבחור תכנית תשלום, לבחור טמפלט ולהתחיל להוסיף תוכן.


signup forms wordpress

וורדפרס. באנו לעבוד (צילום מסך)

4. אל על

חברת התעופה הישראלית משקיעה משאבים רבים במועדון הנאמנות שלה. למעשה, מדובר במותג עצמאי לגמרי שחרג כבר מזמן מעולם הטיסות. יש לו כרטיס אשראי, המון הטבות, שיתופי פעולה עם רשתות ענק וכד’. ואולם, מי שציפה לקבל טופס בומבסטי שצובע את כל המסך ומעודד הרשמה למועדון – כנראה לא מכיר את אל על (וגם לא את הרגלי הרכישה של הישראלים בדיגיטל). סטריפ צר הנמתח לאורך המסך ממש מעל מנוע ההזמנות עושה את העבודה. את המועדון ברי כולם מכירים, אז למה לצעוק ולבזבז שטח פרסום יקר?


אל על סטריפ צר הנמתח לאורך המסך ממש מעל מנוע ההזמנות (צילום מסך)

5. GROO

אתר הקופונים גרו אשר מקפיצים לגולשים שלהם פופ-אפ הרשמה אחרי שהגולשים בוחרים באחת ההטבות, כלומר, מקליקים על אחד המבצעים כדי לקרוא פרטים נוספים. בנוגע לפופ-אפים באתרים מסחריים, יש שיגידו שמדובר במטרד ויש כאלה שתמיד יירשמו כי זה מדבר אליהם. לא משנה לאיזה צד אתם משתייכים כיוזרים, בתור מנהלי דיגיטל או שיווק אתם כנראה מבינים שלעיתים זה הכרחי ואם כבר בוחרים להוסיף פופ-אפ הרשמה לאתר, כדאי שהוא יהיה קצר ולעניין. הרי מה בסך הכל החבר’ה ב-Groo רוצים לדעת עליכם? כתובת מייל כדי לדעת לאן לדוור ומקום בילוי כדי לדעת מה לדוור. וזה בדיוק מה שמופיע בטופס ההרשמה.

signup forms groupon


6. חשבונית ירוקה

אם אתם בעולם הדיגיטל מספיק זמן, כנראה נתקלתם לא פעם בשירות של חשבונית ירוקה. זה יעיל, פשוט וחוסך לכולנו זמן יקר של עבודה מול ספקים או לקוחות. בחשבונית ירוקה כבר יודעים ששירותיות זה משהו הכרחי כשמדובר בעסק דיגיטלי ולכן כבר בתהליך ההרשמה הם משדרים יעילות. אמנם מדובר בטופס הרשמה גנרי למדיי, התוספת של מספר ת.ז ייחודית להם וחוסכת מנרשמים ללא מספר ת.ז (או כאלה שלא רוצים לחשוף את המספר) את זמן ההרשמה שלא כצורך.

singup forms green bill

7. קבוצת גולף

גם בעולם האי-קומרס אפשר לעשות דברים מיוחדים כשמדובר בטפסי הרשמה. בתור יוזרים אנחנו יודעים שכאשר חנות אונליין מבקשת מאיתנו פרטי התקשרות זה לא כדי להציע לנו שירות או כדי שנשתמש בפלטרפורמה מסוימת אלא כדי לשלוח לנו מבצעים והטבות ולשכנע אותנו לקנות. עולם האיקומרס מתבסס המון על אימייל מרקטינג כמקור הכנסה ולכן כדאי כבר בתהליך ההרשמה לכלול עיקרון דיוור אלקטרוני חשוב – פרסונליזציה. גולף מציעים פרטי אופנה וטקסטיל ומשווקים את הסחורה שלהם ע”פ הפרדה מגדרית והפרדת גילאים. זה מאפשר להם לדוור לנמענים ניוזלטרים יותר ממוקדים ואישיים וכך להגדיל את ההמרות.

 

signup forms golf


8. מאקו

דרך נוספת לכלול פרסונליזציה באימייל מרקטינג היא לשלוח לנמענים שלכם מייל שמזמין אותם לבחור לבד לאילו קבוצות דיוור ברצונם להשתייך, כמו אתר החדשות והבידור, מאקו.

signup forms mako

 טפסי הרשמה הם רק עוד שלב בתהליך השיווק המשומן והאסטרטגי שלכם אבל הוא שלב קריטי במיוחד כיוון ששם הגולשים האנונימיים הופכים למשתמשים פוטנציאליים של המערכת שלכם או לקוחות משלמים של החנות שלכם.

כשאתם בוחרים תבנית ליצירת טופס הרשמה במערכת אקטיב טרייל או בכלל, חשוב לשים דגש על קהל היעד שלכם, ללמוד ולנתח את השוק ולשנות את טפסי ההרשמה שלכם במידה ואתם מרגישים שהם לא ממירים מספיק.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

10 כלים לשיווק דיגיטלי שאסור לפספס

מנהלי אתר אי-קומרס? הנה 5 דרכים ליצור קמפיין אימייל מרקטינג בולט

7 נתוני אימייל מרקטינג שכדאי לנתח בסוף כל קמפיין