10 דוגמאות לטפסי הרשמה שישדרגו את הפעילות הדיגיטלית שלכם

בכל הנוגע לחוויית משתמש בעולם הדיגיטלי, טפסי הרשמה עלולים להיות קצת מורכבים לפענוח. אתם רוצים שהטופס שלכם יהיה מדויק לצרכים של הנרשמים שלכם ולא יבקש מהם יותר מדיי מידע או פחות מידע ממה שאתם צריכים כדי להקל על תהליך ההמרה שלהם.

כשאתם מעצבים את טופס ההרשמה ומחפשים את הדרך הכי טובה להציג אותו לנרשמים הפוטנציאליים שלכם, עליכם לחשוב על החוויה כולה, החל מהכפתור שהביא אותם לעמוד ההרשמה או שמא מדובר בפופ-אפ? ועד העיצוב, הקופי והמיקום של הטופס באתר שלכם.

מחקר משנת 2008 קבע שטפסי הרשמה ממירים במיוחד כשמדובר בפחות מ-4 שדות למילוי בלבד, מאחר וטווח הסבלנות שלנו כגולשים הולך ומתקצר, אפשר להניח שבשנת 2019 הנרשמים שלכם יעדיפו אפילו פחות שדות מילוי.

איך תדעו מה בדיוק יעבוד בשביל המותג שלכם? לא משנה אם מדובר בשיווק B2B או B2C, כמעט כמו בעולם האופנה, אני מאמינה שאין דבר כזה one size fits all. טופס הרשמה ממיר במיוחד בחברת מוצר כנראה לא ימיר באתר תוכן או בחנות אי-קומרס, לכן חשוב לשים לב לדקויות הקטנות בכל תעשייה.

הנה 10 טפסי הרשמה מעולים שממש כדאי ללמוד מהם:

1. Facebook – אני אתחיל בכך שכנראה מדובר באחד מטפסי ההרשמה הממירים ביותר בהיסטוריית טפסי ההרשמה וקצת קשה להאמין שרק לפני עשור זה לא היה כ"כ ברור מאליו. גם אתר שהיום מחזיק 2.3 מיליארד משתמשים (והמספר רק גדל כל הזמן), התחיל מטופס הרשמה ומה בדיוק עובד שם?

נתחיל בזה שהוא מסביר ב-2 משפטים את שני היתרונות הגדולים ביותר בפלטפורמה: תקשורת בין אנשים ושירות בחינם. נמשיך בזה שהוא מבקש מהיוזר למלא עוד 2 שדות- מגדר ותאריך לידה.

אפשר להניח שאם בהרשמה לאתר אי-קומרס או לשירות דיגיטלי אחר הייתם מתבקשים למלא את תאריך הלידה והמגדר שלכם, כנראה הייתם בוחרים לנטוש כי אין רלוונטיות למידע וגם ככה מילוי טפסי הרשמה מדליק אצל כולנו נורות אדומות של 1984 ועולם עם אח גדול.

אבל בהרשמה לפייסבוק, שני השדות הנוספים האלה מזכירים לנו בדיוק למה הגענו לאתר – באנו לפגוש אנשים וכנראה נרצה לדעת בני כמה הם ומה המגדר איתו הם מזדהים.

יתרון נוסף הוא האופציה להירשם עם מספר טלפון ולא רק כתובת דוא"ל, אני אישית מרגישה בנוח יותר למלא כתובת דוא"ל אבל אנשים רבים מעדיפים לשמור על תיבת המייל שלהם ריקה ולהירשם עם מספר טלפון – דינמיות כזו תמיד תגדיל את מספר הנרשמים בטופס ההרשמה שלכם.

signup forms facebook

2. HootSuite – בפלטפורמת האוטומציות למדיה חברתית עשו משהו מאוד מעניין עם טופס ההרשמה וחילקו אותו לשניים. להבדיל מחשבון הדמו שלנו באקטיב טרייל, כדי להירשם לחשבון הדמו של HootSuite יש למלא טופס הרשמה קצר שכולל פרטי התקשרות בסיסיים ומיד לאחר מכן, לעבור לשלב השני של ההרשמה ולמלא פרטי אשראי.

signup forms hootsuite

מדובר בטופס הרשמה מורכב יותר מהרגיל, בעל שני שלבים אשר יכול לעבוד אך ורק אם התמריץ עבור הנרשמים מספיק משתלם. אפשר לצאת מתוך נקודת הנחה שלא מעט משתמשים ינטשו כאשר יגיעו לשלב התשלום בגלל החשש מגבייה לא מאובטחת או הצורך לזכור לבטל את החיוב לאחר תום תקופת הנסיון אבל עבור הוטסוויט זה משתלם וחוסך שלב אחד בהמשך המשפך השיווקי.

signup forms hootsuite2

3. Monday – בתור מי שמנהלת את המשימות שלה בפלטפורמה הזו, אני יכולה להעיד שהחבר'ה ב-Monday חושבים תמיד על חוויית המשתמש לפני הכל ויעילות מבחינתם זה בטופ סדר העדיפויות.

הפשטות שבטופס ההרשמה של מאנדיי מבהירה כבר בשלב הראשוני שהמטרה שלהם היא לקצר תהליכי עבודה ולא לבזבז זמן מיותר.

מאנדיי צירפו שדה הרשמה אחד בלבד, מייל עבודה. הם לא מבקשים נתונים אישיים כי בשלב הזה אין להם צורך בנתונים האלה, הטופס משקף את המטרה כולה "באנו לעבוד, בואו נתחיל".

signup forms hootsuite2

4. WordPress – בקצה השני של הספקטרום נכנסת הפלטפורמה לבניית אתרים, וורדפרס. טופס ההרשמה שלהם אינו טופס פשוט, הוא כולל שדות רבים, כניסה לפרטים אישיים ושלושה שלבים.

וורדפרס, כמו מאנדיי, אומרים לך כבר בטופס ההרשמה "באנו לעבוד" אבל כאן הם מבהירים באמצעות טופס ההרשמה שלא מדובר בסתם שירות או פלטפורמה דיגיטלית אלא מדובר בבניית אתר ושגם להם אין זמן לבזבז.

התהליך הזה עוזר לנרשמים חדשים לבנות את התשתית באמצעות שאלות מנחות כבר בשלב ההרשמה, כך שברגע שהם סיימו את תהליך ההרשמה – הם יקבלו מסגרת מצוינת ממנה אפשר להתחיל לבנות את האתר שלהם. כעת כל מה שנותר להם זה לבחור תכנית תשלום, לבחור טמפלט ולהתחיל להוסיף תוכן.

signup forms wordpress

5. Medium – תהליך הרשמה קליל נוסף הוא של ענקית התוכן, מדיום. במדיום ניתן לעקוב אחר מאמרים מכל הסוגים, להתעדכן באירועים חדשותיים, לקרוא על אירועים היסטוריים או להתעניין במאמרי דיעה.

טופס ההרשמה לא מזמין את הנרשמים לרכוש מוצר או להירשם לשירות אלא פשוט לקבל את המידע שהם מפרסמים בחינם באתר בלאו הכי, למייל.

היתרון הוא הרשמה קלה ופשוטה, קליק אחד ללא צורך במילוי פרטים מיותרים שמבהיר לנרשמים "הם לא רוצים לדעת עלי כלום, רק לחלוק איתי מידע".

החיסרון הוא שההרשמה מוגבלת ל-2 אופציות, או שיש לך חשבון גוגל שמסתנכרן עם הדפדפן ונשלף אוטומטית בהקלקה על גוגל, או שיש לך חשבון פייסבוק ששולף את השם הפרטי והמשפחה שלך ומבקש כתובת מייל לדיוור.

בכל מקרה, מבחינת Medium זו כנראה שיטה שבהחלט עובדת וגם אנחנו כאנשי דיגיטל יכולים ללמוד לא מעט מהפשטות והקלות של טופס ההרשמה שלהם.

signup forms medium

6. Zapier – פתיחת חשבון בזאפייר, מערכת המאפשרת אינטגרציה בין מגוון רחב של אפליקציות ושירותי ענן, מאפשרת ליוזרים שלה לשדרג את תהליכי העבודה באופן משמעותי. אינטגרציית זאפייר לאקטיב טרייל למשל, מאפשרת לכם לחבר את מערכת הCRM שלכם לחשבון הדיוור האלקטרוני באקטיב טרייל ולחסוך זמן יקר של ניהול נמענים.

בגלל האורייטנציה לניהול זמנים יעיל, זאפייר קופצת כמה שלבים בהרשמה ושולפת אוטומטית את חשבון הגוגל שדרכו היוזרים גולשים מתוך נק' הנחה שהגלישה מתבצעת דרך כרום בכל מקרה.

בנוסף, בטופס ההרשמה אפשר לבחור להתחבר עם כתובת מייל אחרת מזו שנשלפת באופן אוטומטית וכך Zapier תופסים 2 ציפורים במכה אחת. גם מייעלים הרשמה ללא שום מילוי טופס וגם נותנים לנרשמים חדשים את האופציה השניה, ממש באותו הטופס וחוסכים לעצמם זמן יקר בניתוח נתוני ההמרה.

signup forms zapier

7. Zoho – כמו זאפייר, גם ב-Zoho מתמקדים באינטגרציות בין אפליקציות ושירותי ענן (בין היתר) וטופס ההרשמה שלהם מיוחד לכשעצמו. אמנם מדובר בטופס ההרשמה המסורתי והבסיסי אליו אנחנו רגילים כמשתמשי דיגיטל כבדים אבל כאן הוסיפו כמה נקודות מיוחדות ובעידן השקיפות של ה-GDPR, זה אחלה מידע לספק לנרשמים לפני שהם הופכים ללקוחות משלמים.

signup forms zoho

8. GROO – כדי לסבר את האוזן גם עם כמה דוגמאות מקומיות מעולות לטפסי הרשמה ממירים במיוחד אני מוסיפה את טופס ההרשמה של אתר הקופונים Groo (בעבר, גרופון), אשר מקפיצים לגולשים שלהם פופ-אפ הרשמה אחרי שהגולשים בוחרים באחת ההטבות, כלומר, מקליקים על אחד המבצעים כדי לקרוא פרטים נוספים.

בנוגע לפופ-אפים באתרים מסחריים, יש שיגידו שמדובר במטרד ויש כאלה שתמיד יירשמו כי זה מדבר אליהם. לא משנה לאיזה צד אתם משתייכים כיוזרים, בתור מנהלי דיגיטל או שיווק אתם כנראה מבינים שלעיתים זה הכרחי ואם כבר בוחרים להוסיף פופ-אפ הרשמה לאתר, כדאי שהוא יהיה קצר ולעניין.

הרי מה בסך הכל החבר'ה ב-Groo רוצים לדעת עליכם? כתובת מייל כדי לדעת לאן לדוור ומקום בילוי כדי לדעת מה לדוור. וזה בדיוק מה שמופיע בטופס ההרשמה.

signup forms groupon

9. חשבונית ירוקה – אם אתם בעולם הדיגיטל מספיק זמן, כנראה נתקלתם לא פעם בשירות של חשבונית ירוקה. זה יעיל, פשוט וחוסך לכולנו זמן יקר של עבודה מול ספקים או לקוחות. בחשבונית ירוקה כבר יודעים ששירותיות זה משהו הכרחי כשמדובר בעסק דיגיטלי ולכן כבר בתהליך ההרשמה הם משדרים יעילות.

אמנם מדובר בטופס הרשמה גנרי למדיי, התוספת של מספר ת.ז ייחודית להם וחוסכת מנרשמים ללא מספר ת.ז (או כאלה שלא רוצים לחשוף את המספר) את זמן ההרשמה שלא כצורך.

singup forms green bill

10. קבוצת גולף – גם בעולם האי-קומרס אפשר לעשות דברים מיוחדים כשמדובר בטפסי הרשמה. בתור יוזרים אנחנו יודעים שכאשר חנות אונליין מבקשת מאיתנו פרטי התקשרות זה לא כדי להציע לנו שירות או כדי שנשתמש בפלטרפורמה מסוימת אלא כדי לשלוח לנו מבצעים והטבות ולשכנע אותנו לקנות. עולם האיקומרס מתבסס המון על אימייל מרקטינג כמקור הכנסה ולכן כדאי כבר בתהליך ההרשמה לכלול עיקרון דיוור אלקטרוני חשוב – פרסונליזציה.

גולף מציעים פרטי אופנה וטקסטיל ומשווקים את הסחורה שלהם ע"פ הפרדה מגדרית והפרדת גילאים. זה מאפשר להם לדוור לנמענים ניוזלטרים יותר ממוקדים ואישיים וכך להגדיל את ההמרות.

signup forms golf

דרך נוספת לכלול פרסונליזציה באימייל מרקטינג היא לשלוח לנמענים שלכם מייל שמזמין אותם לבחור לבד לאילו קבוצות דיוור ברצונם להשתייך, כמו אתר החדשות והבידור, מאקו.

אפשר לקרוא על זה כאן >

signup forms mako

בסופו של דבר, טפסי הרשמה הם רק עוד שלב בתהליך השיווק המשומן והאסטרטגי שלכם אבל הוא שלב קריטי במיוחד כיוון ששם הגולשים האנונימיים הופכים למשתמשים פוטנציאליים של המערכת שלכם או לקוחות משלמים של החנות שלכם.

כשאתם בוחרים תבנית ליצירת טופס הרשמה במערכת אקטיב טרייל או בכלל, חשוב לשים דגש על קהל היעד שלכם, ללמוד ולנתח את השוק ולשנות את טפסי ההרשמה שלכם במידה ואתם מרגישים שהם לא ממירים מספיק.

signup forms activetrail

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

10 כלים לשיווק דיגיטלי שאסור לפספס

מנהלי אתר אי-קומרס? הנה 5 דרכים ליצור קמפיין אימייל מרקטינג בולט

7 נתוני אימייל מרקטינג שכדאי לנתח בסוף כל קמפיין