חדש במייל של גוגל – הטמעת וידאו

לאחרונה הכניסה גוגל פיצ’ר חדש המאפשר שילוב נגן וידאו בקמפיין עצמו

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מטאורית במעמדם ובתפוצתם של סרטוני הווידאו ברשת. עובדה זו אינה מפתיעה כלל בהתחשב בכך שמרבית הגולשים מעדיפים לצרוך מידע מתוך סרטון קצר של דקה או שתיים על פני קריאה של מאמר ארוך. אחרי הכל, אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שווה סרטון וידאו שלם?

אנשי מקצוע בתחום הדיוור האלקטרוני ממתינים כבר זמן רב לטכנולוגיה שתאפשר להם לשלב סרטונים בגוף הודעות הדואר שהם שולחים. עד כה ניתן היה לצרף סרטוני וידאו רק באמצעות שיטות כמו צירוף קובץ (מאוד לא מומלץ!), הטמעת קובץ תמונה עם אנימציה קצרה באיכות נמוכה יחסית וללא פסקול (בדרך כלל קובץ מסוג Animated GIF), או פשוט לצרף קישור לסרטון באתר.

יוטיוב בג’ימייל

חידוש טכנולוגי מאת ענקית האינטרנט גוגל מאפשר שילוב של סרטוני וידאו, היישר מאתר הסרטונים הפופולרי YouTube, בתוך הודעות דואר אלקטרוני. מדובר אמנם בגרסת בטא הפועלת דרך Google Labs, אך השירות פתוח לכולם (לא כברירת מחדל) וניתן להתחיל להשתמש בו כבר כעת.

השירות החדש, YouTube previews in mail, מהווה ככל הנראה את הצעד המשמעותי הראשון במהפכת הווידאו בדואר האלקטרוני ופותח בפנינו, המדוורים, עולם חדש של אפשרויות מלהיבות.

מה זה עושה?

השירות החדש מאפשר לכם למעשה לצרף סרטונים לדיוורים שלכם מבלי להגדיל את משקל ההודעה או לפגוע בעבירות שלה. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף קישור לסרטון בגוף ההודעה, וג’ימייל כבר תטמיע אוטומטית את הנגן בתחתית ההודעה.

מה זה עדיין לא עושה

ההגבלה המשמעותית ביותר היא כמובן שהשירות עובד רק אצל לקוחות שמשתמשים בג’ימייל וגולשים באתר כדי לקרוא את הודעות הדואר שלהם. למרות שבישראל קיימים משתמשי ג’ימייל רבים, עדיין לא ניתן להזניח את מנויי ספקיות הדוא”ל האחרות.

בנוסף, כדי ליהנות מהשירות, חייב הלקוח להפעיל אותו במיוחד. המשמעות היא שלפני שתוכלו להתחיל לדוור סרטונים, עליכם לשכנע את הלקוחות להפעיל את התכונה החדשה.

חיסרון נוסף שראוי לציין הוא, שעדיין לא ניתן לשלב סרטונים בגוף ההודעה ממש, אלא רק בתחתית ההודעה.

מה כדאי לכם לעשות

לפני שאתם מתחילים לדוור סרטונים מיוטיוב נדרשות כמה הכנות. מומלץ להתחיל ביצירת רשימת תפוצה חדשה שמכילה רק את אותם המנויים שכתובתם מסופקת על ידי ג’ימייל. מערכת ניהול רשימות הדיוור של אקטיב טרייל מאפשרת לכם לעשות זאת בקלות.

השלב הבא הוא שליחת דיוור מיוחד למנויים, שמסביר להם כיצד להפעיל את התכונה החדשה. מומלץ לנסח את הדיוור באופן שיראה אטרקטיבי למנויים מחד, ויבהיר את פשטות התהליך מאידך. לדוגמה: “רוצים לקבל סרטונים מדהימים הישר לתיבת הג’ימייל שלכם? זה ממש קל!”.

הכינו הסבר ממותג משלכם, תנו למנויים כמה זמן לעכל את המידע ולאחר שבוע-שבועיים התחילו לצרף סרטונים להודעות.