מה הטריגר שלך? 12 טריגרים שכדאי לכם ללחוץ עליהם

לכל אחד מאיתנו יש טריגר, נקודה כזאת שאפשר ללחוץ עליה. רק תגלו מה הטריגר הזה אצל הלקוחות שלכם ואיך להשתמש בו נכון והעבודה שלכם הסתיימה.

טריגר

מערכת דיוור אלקטרוני מצוינת היא כזאת שעובדת על טריגרים. המיילים שמגיעים לנמענים שלכם בדיוק בזמן, בדיוק כשהם רוצים אותם, בדיוק כשהם צריכים אותם, בדיוק כש.. הם המיילים שעובדים הכי טוב ושיהפכו אתכם למשווקים מומחים בדיוור אלקטרוני.

מיילים הנשלחים בהתבסס על טריגר יכולים להיות כחלק ממערך אוטומציה, כחלק מסדרת אימיילים, או כמייל אחד נפרד שנשלח ברגע שהטריגר שקבעתם מופעל.

בהמשך נספר לכם גם איך לקבוע טריגרים כחלק ממערך האוטומוציה במערכת החדשה והחדשנית שלנו, אבל כבר עכשיו אתם יכולים להטמיע אותם כאוטורספונדרים, כקמפיין בהסרה/הוספה, כקמפיין ActiveCommerce (לחנויות אלקטרוניות), כקמפיין אירוע ועוד.

הרשימה הגדולה-  אלו טריגרים ניתן לקבוע לשליחת אימייל?

1. הצטרפות למערכת/ תקופת דמו

טריגר הצטרפות למערכת הוא אחד החשובים שיש והוא רלוונטי בעיקר לחברות B2B  ולעסקים קטנים. שימוש בטריגר הזה מאפשר לכם להעניק ללקוחות החדשים שלכם את כל המידע שהם צריכים לקבל עליכם במייל הכרות או בסדרת אוטורספונדרים שאתם שולחים למשתמשים חדשים במשך תקופת ההיכרות, הניסיון או תחילת השימוש במערכת שלכם.

מייל הצטרפות והכרות מקבל את הלקוחות או את הלידים החדשים שלכם בסבר פנים יפות ומעניק להם את כל המידע שהם צריכים לקבל עליכם. זאת הזדמנות מצוינת וחשובה לגרום לengagement אצל לקוחות חדשים, אל תפספסו אותה.

2. הצטרפות לרשימת תפוצה של הניוזלטר

בין אם אתם פלטפורמת תוכן או חנות בגדים, יש לכם רשימת תפוצה. ברגע שלקוח סימן וי על האופציה לקבל מכם דיוורים או נרשם למיילים שלכם בטופס הרשמה, אל תשכחו להגיד לו תודה. אם אתם אתר תוכן- שלחו לו מאמרים קודמים, שלא יפספס את התכנים שלכם. חנות אינטרנטית?  תשלחו קופון הנחה, סתם כדי להגיד ברוך הבא. עם אותו הרעיון של הצטרפות למערכת, גם ההצטרפות לרשימת התפוצה היא הזדמנות נהדרת לגרום ללקוחות שבאו לבקר- להישאר.

3. הרשמה לוובינר/אירוע

כאשר לקוחות נרשמים לוובינר שאתם עושים על המערכת שלכם או לאירוע אחר שהזמנתם אליו, גם זה טריגר למייל או לקבוצת אימיילים. תזכרו את הלקוחות האלו לפני הוובינר או האירוע, תשלחו להם מייל תודה על ההרשמה ותצ'פרו אותם על הזמנת חברים נוספים למסיבה.

4. רכישת מוצר (אימייל אפסייל/קרוסייל)

כאשר לקוח רכש אצלכם מוצר בחנות האינטרנטית זאת הזדמנות נהדרת להציע לו מוצרים נוספים באימייל קרוסייל, מוצרים שישלימו את הקנייה באימייל קרוסייל או הנחה על הקנייה הבאה!

אתם יכולים גם לתת לו מידע על המוצר שהוא רכש ולשפר כך את מתן השירות שלו ואז להציע את הקרוסייל או האפסייל באותו אימייל שירותי.

5. פתיחת מייל/ אי פתיחת מייל

לגבי כל מייל שאתם שולחים, יש לכם מידע אם הלקוח שלכם פתח אותו או לא. אם הלקוח שלכם לא פתח את המייל קרוסייל שלכם למשל, תשלחו לו מייל נוסף עם 20% הנחה. הקפידו שמייל זה יגיע עם שורת נושא מפתה ומזמינה וכך לא תפספסו את ההזדמנות להפוך לקוח של רכישה אחת ללקוח קבוע.

6. קריאת תוכן

סוג נוסף של טריגר הוא צפייה/קריאה בתוכן. הכינו White Paper, מאמר מחקר על נושא בתחום שלכם, מדריך או כל תוכן אחר שיעניין ויהיה רלוונטי ללקוחות שלכם. הציעו אותו במייל לכל מי שרוצה לצפות בו וכך אספו לידים חדשים. השתמשו בהרשמה הזאת כטריגר לשליחת מייל ללידים האלו עם מאמרים או תכנים נוספים אחרים שלכם. אם אתם מציעים מוצרים, שלחו לאותם נרשמים קופון תודה על ההרשמה.

7. נטישת עגלה

טריגר לקלאסי לבעלי חנויות אי-קומרס הוא לקוח שהתחיל לקנות אצלכם בחנות ובאמצע הלך להכין קפה ושכח מזה. באמצעות אקטיב קומרס, אתם יכולים ליצור אוטומטית מייל נטישת עגלה, ואם אין לכם את הפיצ'ר הזה, אתם יכולים ליצור את אותו המייל בעזרת המפתחים שלכם ב rest API  שלנו.

המייל שאתם שולחים ללקוחות שנטשו עגלה זה מייל שמציג את המוצרים שהלקוח או הלקוחה שמו בעגלה ולא רכשו אותם בסוף. באותו מייל אתם גם יכולים להציע להם מוצרים נוספים. לקוחות שנוטשים עגלה זה כמו כסף על הרצפה, הפעילו את הטריגר הזה ואספו אותו. ככה פשוט.

8. יום הולדת

הטריגר הכי ישן בספר, אבל הוא עובד ממש טוב עדיין. זה לא חייב להיות אימייל, זה גם יכולה להיות הודעת סמס עם מזל טוב והנחה, אבל בין כה וכה, יום הולדת זו סיבה למסיבה.

9. יום יום חג

לא רק יומולדת חוגגים, יש עוד כל מיני אירועים חשובים בחיי הלקוחות שלכם שאולי אתם רוצים לחגוג להם. עברה שנה מאז שהם הצטרפו לרשימה שלכם? אין ספק שמדובר במאורע. יום המשפחה? אולי גם זו סיבה לשלוח מייל ולהציע ללקוחות שלכם לקנות למשפחתם מתנה. בקיצור, לא חסר אירועים במהלך השנה שאפשר, כדאי ומומלץ לחגוג. תבחרו לכם כמה אירועים כאלה בשנה שאתם רוצים לציין ושלחו מייל מתאים עבורם.

10. טריגר לפי פרק זמן (חודש אחרי XYZ)

כל טריגר שאתם קובעים לשליחת מייל גם יכול להוות טריגר לשליחת מייל פרק זמן מסוים לאחר שהוא התרחש. אם למשל קנו אצלכם בחנות לפני חצי שנה ומאז לא ביצעו רכישה, שלחו מייל תזכורת על קיומכם עם הקולקציה החדשה. דוגמה נוספת היא למשל חודשיים לאחר שהשתתפו באירוע או בוובינר שיצרתם. תזכרו את המשתתפים על כך שהם היו ונהנו והזמינו אותם להשתתף באירוע הבא שלכם. אל תהססו לנצל כל טריגר וכל פעולה כטריגר למייל הבא שלכם, גם אם אותו מייל יישלח בעוד חצי שנה.

11. שינוי פרטים

אם לקוח שינה את הפרטים שלו, בין אם זה כתובת גאוגרפית או שינוי מקום עבודה, יכול להיות שהשירותים שלכם יהיו רלוונטיים עבורו שוב. תצרו סדרת אוטומציה מיוחדת לכבוד המעבר, ברכו אותו והציעו לו סיוע עם השירותים שלכם. ככה, תתנו ללקוחות שלכם הרגשה שאתם שם לכל מקום שהם הולכים.

12. ביטול/הסרה

לא תמיד הסרה זה בגלל שהלקוחות שלכם לא רוצים יותר לשמוע מכם. כמובן, הסירו את הלקוחות שמבקשים להסיר עצמם מהרשימה, אבל תשלחו להם עוד מייל אחד אחרון, כזה שמספר להם שאתם תהיו עצובים שהם כבר לא רוצים לשמוע מכם ואולי אף כולל סקר, ששואל אותם מדוע הם ביקשו להסיר את עצמם מהרשימה. כך תוכלו לקבל פידבק נוסף על הניוזלטר שלכם ובנוסף, אולי תצמצמו כך את כמות ההסרות מהרשימה שלכם. יש פעמים שאנשים מסירים את עצמם בטעות מהרשימה, כמו למשל במקרה שהמייל הועבר הלאה לחבר/ה שלהם שהסירו אותם מהרשימה מבלי שידעו שהם עושים זאת.

כל טריגר הוא עולם ומלואו. את המיילים האלו תצטרכו להכין מראש ולהשקיע קצת מבעוד מועד, אולם בבוא המועד הם ישתלמו לכם ויהפכו את הדיוורים שלכם למערכת שיווק אוטומטית לחלוטין.

רוצים לדעת איזה סדרת אוטורספונדרים אתם יכולים ליצור? קראו עוד על הטייס האוטומטי שלכם

בקרו בבלוג שלנו לטיפים נוספים.