PreHeader – מבט מחודש
הפּרֵה-הֵדֵר, הן מילות הקסם שמופיעות ליד שורת הנושא בתיבת הדואר הנכנס, ולעתים גם הטקסט הפותח את הניוזלטר. כיצד ניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הקמפיינים שלכם ולגרום לכך שמכל האימיילים שהם מקבלים, הנמענים יפתחו דווקא את שלכם?
אחד מהאלמנטים שבדרך כלל מופיעים בצורה מאד קונבנציונלית בדיוור אלקטרוני הוא הפּרֵה-הֵדר (Pre header), שורת טקסט המופיעה לצד שורת הנושא של האימייל בתיבת הדואר הנכנס של הנמענים אשר בעבר הייתה באופן אוטומטי הטקסט המופיע בחלק העליון ביותר בקמפיין, הטקסט הראשון של האימייל עצמו. בעזרת פיצ’ר הפרה-הדר החדש, אקטיב טרייל שינתה את זה!
ברירת המחדל של הפרה-הדר
ללא הגדרה אחרת, הפרה-הדר יכלול כאמור את הטקסט הראשון שמופיע בקמפיין שהוא בדרך כלל קישור לגרסת הווב של הקמפיין, במקרה שההודעה לא מוצגת כראוי או הכינוי (alt) שאתם נותנים לתמונות שאתם שמים בראש הקמפיין.
בהתחשב בכך שספקי אימייל שונים מציגים HTML כראות עינם, זו נראית החלטה הגיונית, אבל זה לא חייב להיות ככה. הקישורים והמידע הפונקציונלי הם רק דרך אחת לנצל את המקום שבפּרֵה-הדר. כדאי לזכור שלאחר זמן מה, קל להתעלם מהמידע הזה, משום שהוא כל כך סטטי ובעצם מה שמופיע לנמענים שלכם בתיבת הדואר הנכנס זה קישור לא ברור או טקסט שכלל אינו קשור לכותרת. הפרה-הדר שהייתה בעבר פונקציונלית לחלוטין יכולה לשמש לכם להעלאת אחוזי הפתיחה של הקמפיינים שלכם ובגלל זה אנחנו באקטיב טרייל ממליצים על שימוש בפּרֵה-הדר ככותרת קצרה, שמתארת לקוראים את תוכן הקמפיין.
שימוש בפרה- הדר ככותרת משנה
מאחר שבדרך כלל הפּרֵה-הדר נצפה בחלון התצוגה המקדימה או בתיבת הדואר הנכנס במקרה של ג’ימייל למשל, הוא יכול לשמש כמעין כותרת משנה לקמפיין, שמסבירה לנמענים מה מצפה להם באימייל. התוכן של הפּרֵה-הדר, כמו תוכן הקמפיין, צריך להיות תלוי בנמענים שלכם ובסוג הקמפיין שלו הם מצפים וישנם כל מיני אפשרויות כדי שזה יצליח.
כיום, בהגדרות הקמפיין שלכם באקטיב טרייל יש לכם אפשרות להגדיר את ה- Preheader כך שאתם לא צריכים לשנות במיוחד את הקמפיין שלכם עבור זה. שימו לב עם זאת לבחור בכותרת משנה-Preheader ארוכה מספיק כי אחרת בכל זאת יופיע לכם הטקסט מהקמפיין לאחר הפרה-הדר.
כל אחד והפרה-הדר שלו
הפרה-הדר משתנה בהתאם לקמפיין. עם מעט עבודה ומחשבה, ניתן להתאים אותו לנמען שאליו נשלח הקמפיין ולפי קבוצות. כך למשל, נמענים חדשים יוכלו לקבל קמפיינים שהפּרֵה-הדר שלהם נועד להזכיר להם מתי ואיך הם נרשמו לקמפיין, כדי למנוע תלונות מיותרות על ספאם. עם מערכת האוטומציה שלנו והקבוצות הדינמיות, תוכלו לשלוח פרה-הדר שונה לאותו קמפיין שנשלח למספר קבוצות.
אפשר גם לקחת את זה צעד אחד קדימה, וליצור פּרֵה-הדרים מעניינים יותר. אם נמענים מסוימים שוב ושוב לא פותחים את הקמפיינים שלכם, אולי כדאי לכם ליצור פרה-הדר מפתה יותר וקורא לפעולה לפתיחת האימייל כדי לנסות לעודד נמענים אלה לחזור ולפתוח את האימיילים שלכם?
האפשרויות בלתי מוגבלות. צריך רק להתנסות בזהירות, ולראות מה מתאים לנמענים שלכם.
הטיית הטקסט
מאחר שפּרֵה-הדר מוצג לרוב בחלון התצוגה המקדימה, כדאי לחשוב מחדש גם על ההטייה שלו. טקסטים בפּרֵה-הדרים רבים ממורכזים. זו קונבנציה משונה, בהתחשב בכך שלא תמיד חלון התצוגה המקדימה מציג את ראש האימייל. ב-Thunderbird ובהוטמייל, למשל, הנמענים יכולים לבחור בחלון תצוגה מקדימה אנכי, כך שרק החלק השמאלי-העליון של הקמפיין מוצג. אם הטקסט ממורכז, יתכן מאוד שהוא פשוט לא יוצג.
כמו כן יש הבדל בתצוגה של הפרה-הדר במסכים השונים. במחשב שולחני רחב הפרה-הדר תוצג כמעט במלואה ואילו במסכים אחרים ייתכן שאפילו הכותרת עצמה תיחתך, אז קחו בחשבון.
כדאי גם לשקול שימוש באלמנטים קצרים. במקום הפניה ארוכה לתצוגת הווב של הקמפיין, אפשר להסתפק בשורה קצרה כמו “האימייל לא מוצג כראוי? לחצו כאן”. אם תשמרו על טקסט קצר, אולי תוכלו לדחוס לפּרֵה-הדר קצת יותר אלמנטים, ולהפיק ממנו יותר.
השראות
לסיום, הנה כמה פרה-הדרים מוצלחים שתבינו איך זה נראה במסכים השונים ואיזה משמעות הכותרת הזאת מקבלת בתיבת הדואר הנכנס של הנמענים שלכם:
לדוגמה, בתיבת דואר נכנס במחשב:
פרה-הדרים (ביניהם של מייל של אקטיב טרייל) בתצוגה באייפון (הפרה-הדר מופיע באפור):
אז אל תפספסו את הפרה-הדר והשקיעו מחשבה בניסוחה, כמו שאתם משקיעים בניסוח שורת הנושא שלכם.
כדי לדעת עוד איך לשלוח אימיילים מוצלחים קראו על 15 טעויות דיוור טראגיות שמחרבשות לכם את הניוזלטרים.
קראו עוד בבלוג שלנו.